Jump to content

Skräckfilmsmördare


Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag kollade på Re-Animator idag igen med kompisarna. Den är helt okej, men tar dessvärre inte riktigt fart förränns på slutet. Men den är iaf sevärd...

Sen vann jag Return of the Living Dead 3 på Tradera för 16 kr. Visst, det är en Horse Creek/House of Horror-utgåva, och filmen ska inte heller vara så värst bra, men jag har länge velat se den, och till detta priset kunde jag inte motstå att slå till :D

18700841_1_566145_0.jpg

Jäklar! :blink: Hur många filmer har du köpt där egentligen? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hehe den största frågan för mig är ur du har råd egentligen:)

Jo, det undrar jag också ibland >_<

Nu i helgen köpte jag faktiskt bara en skräckfilm, Beyond Re-Animator. Ska se den imorrn :ph34r: Men det lär bli en beställning på discshop väldigt snart ^_^

EDIT: Det fick bli en The Beyond Limited Edition Tin Box på Tradera för 351 kronor också. Har inte sett mästerverket tidigare, så...

19013351_1_568856_0.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg The Howling 3 idag. Filmen var ju så dålig så man fick ont i ögonen av att se på den! Frunktansvärt löjligt dåliga skådespelarinsatser och skrattretande specialeffekter. Får hoppas att de andra uppföljarna till The Howling är betydligt bättre, annars kommer jag inte ens fundera på att köpa dem, hur billiga de än är... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdate på mina boxar... Alla kanske inte syns så tydligt, men de är:

  • The Simpsons: Season 3 Collection (4-disc)
  • Hellraiser 1-3 (4-disc Limited Edition Puzzle Box, Import)
  • Re-Animator (Millenium Edition 2-disc, Import)
  • Trilogy of the Dead (4-disc, Import)
  • The Howling (Collector's Edition 2-disc, Import)
  • A Nightmare on Elm Street 1-7 Box (7-disc)
  • Evil Dead Trilogy (4-disc, Import)
  • The Beyond (Limited Tin Box, Import)
  • Kingdom Hospital Collection (4-disc, Import)
  • The Hulk (Collector's Edition 3-disc)
  • Planet of the Apes Collection
  • Halloween (25th Anniversary Edition 2-disc, Import)
  • Halloween 5 (Limited Tin Box, Import)
  • Halloween H20+Resurrection Box (2-disc)

Plus alla mina Halloweenfilmer i bakgrunden på understa hyllan... Har en hel del specialutgåvor till, men de får inte plats :shifty:

Jag lägger upp bilden här för de flesta är skräckfilmer >_<

post-24-1128892598_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdate på mina boxar... Alla kanske inte syns så tydligt, men de är:
  • The Simpsons: Season 3 Collection (4-disc)

  • Hellraiser 1-3 (4-disc Limited Edition Puzzle Box, Import)

  • Re-Animator (Millenium Edition 2-disc, Import)

  • Trilogy of the Dead (4-disc, Import)

  • The Howling (Collector's Edition 2-disc, Import)

  • A Nightmare on Elm Street 1-7 Box (7-disc)

  • Evil Dead Trilogy (4-disc, Import)

  • The Beyond (Limited Tin Box, Import)

  • Kingdom Hospital Collection (4-disc, Import)

  • The Hulk (Collector's Edition 3-disc)

  • Planet of the Apes Collection

  • Halloween (25th Anniversary Edition 2-disc, Import)

  • Halloween 5 (Limited Tin Box, Import)

  • Halloween H20+Resurrection Box (2-disc)

Plus alla mina Halloweenfilmer i bakgrunden på understa hyllan... Har en hel del specialutgåvor till, men de får inte plats ;)

Jag lägger upp bilden här för de flesta är skräckfilmer :D

Bananmannen skrämmer mig :shifty: Ryser av att titta på honom. >_<

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gillade du Beyond då, Kalan?

Själv blev jag mycket besviken på alla Fulci-filmer jag har sett hittils (Beyond, Zombi 2 och House by the Cemetary), förstår inte hur folk kan hypa upp dem så mycket. De överdrivna ljudeffekterna som grädde på moset gör det hela ännu mer skrattretande.

Den bästa av de jag har sett är Beyond, trots att jag inte orkat tråka mig igenom hela. Bleh. House by the Cemetary var rent ut sagt ett sömnpiller, det var inte mycket som hände där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gillade du Beyond då, Kalan?

Själv blev jag mycket besviken på alla Fulci-filmer jag har sett hittils (Beyond, Zombi 2 och House by the Cemetary), förstår inte hur folk kan hypa upp dem så mycket. De överdrivna ljudeffekterna som grädde på moset gör det hela ännu mer skrattretande.

Den bästa av de jag har sett är Beyond, trots att jag inte orkat tråka mig igenom hela. Bleh. House by the Cemetary var rent ut sagt ett sömnpiller, det var inte mycket som hände där inte.

The Beyond tyckte jag var ganska bra. I alla fall den bästa Fulci-filmen. Men ska jag vara ärlig så somnade jag faktiskt till ett par gången i den. -_-

Andra Fulci-filmer jag sett är City of the Living Dead, Zombie 2 och New York Ripper, och jag håller med dig om att de är överhypade.

Men jag föredrar amerikansk skräck, och helst då slashers och splatters från 80-talet :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jänkarna är grymmast på skräck..

Men The Beyond tyckte jag va riktigt bra, precis sådär "småmuggig" som en äkta Italiensk b-zombierulle ska vara :unsure: Pappa berättade att dom fick tag i piratkopior på alla dom där, såsom Texas Chainsaw Massacre, New York Ripper och Toolbox murders på 80-talet, eftersom dom va SKAPLIGT totalförbjudna på de flesta ställerna då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade precis på Return of the Living Dead 3. Den var inte alls lika dålig som folk säger, en helt okej film, helt enkelt. Innehöll en del grisiga scener, som i de flesta andra filmer regisserade av Brian Yuzna. :)

Förresten så fick jag Tremors (Hotet från Underjorden) 2&3 häromdagen. Ska se dem snarast möjligt! Första filmen ägde ju! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag höll power point-föredrag i skolan med en projektor idag i datorkunskapen om några utvalda slasherfilmer. Berättade lite fakta om dem osv... Gick rätt bra, tror jag :D Trevligt att många andra i klassen också är intresserade! :P

Någon här som har sett Jack Frost-filmerna? En mördande snögubbe låter ju inte helt fel :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...