Jump to content

Skräckfilmsmördare


Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

föresten, hur kommer det sig att det luktar doftgran i hellraiser 3 ? :P

Hur mycket nytt var det föresten på Jason X? alltså nåt nytt i filmen eller bara extramaterialen?

Ääh, jag vet inte :P

Har inte sett själva filmen ännu, bara extramaterialet. Hunnit se nån Hellraiser-film ännu då?

Jag hatar JasonX :rolleyes: Crap movie!!

Det är antagligen den sämsta friday-filmen, men den innehåller faktiskt en del riktigt coola mord, och jag köpte den mest för att jag inte hade den på DVD, pga priset och att utgåvan var fet.

Tycker personligen att inte en enda friday the 13th är dålig..men det är väll bara för jag är Jason Geek ;)

Jag tycker de flesta är rätt dåliga, fast Jason är ju alltid cool! Del 2 och del 6 är nog de bästa i serien, tycker jag...

Jag såg Demons igår. Regisserad av Lamberto Bava och producerad av Dario Argento, med manus skrivet av de båda. Riktigt bra och spännande film med rejält snygga specialeffekter av Sergio Stivaletti. Innehöll en del riktigt grisiga scener också. Rekommenderas!

Och nyss såg jag Demons 2, även den gjord av samma personer som i föregångaren. Dock gillade jag inte denna alls lika mycket som originalet. Inte lika våldsam, inte samma känsla och inte lika bra specialeffekter. Knappt sevärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ääh, jag vet inte :rolleyes:

Har inte sett själva filmen ännu, bara extramaterialet. Hunnit se nån Hellraiser-film ännu då?

Jag såg alla igår :P Alla e underbara, men vill fråga en sak om Elliot spencer aka Pinhead... *spoiler* I 3an får man ju typ reda på hur elliot blev pinhead, men jag fattade inte varför han just såg ut som han såg ut.. Och en till fråga, i 2an, när den där doktorn blir knäpp o blir en sån där..demon typ, hur kommer det sig att han bara dödar alla, e mäcktig o allt, dödar till o med pinhead.. man får ju se i doktorns en kille i profil som e skuren precis som pinhead, sen ett foto på elliot, visste doktorn vem elliot var eftersom han fick hans foto, och när elliot drogs ner i boxen där, vad han den första som blev en sån där...cenomite eller va dem hette? För i 3an betrakas han ju som "helvetets herre" eller nåt..tacksam för svar :P *spoiler*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kollat på lite film i helgen. I torsdags såg jag Tremors, i fredags såg jag Tremors 4 och Re-Animator och igår såg jag Friday the 13th Part 6: Jason Lives, Return of the Killer Tomatoes, Killer Klowns From Outer Space, Tremors (igen) och Halloween 6: The Curse of Michael Myers.

Jag hade sett alla tidigare förutom Tremors 4 och Re-Animator.

Tremors 4 var ganska bra, men absolut inte lika bra som ettan. Denna utspelar sig i slutet av 1800-talet, innan händelserna i första filmen alltså. I huvudrollen ser vi Michael Gross, som spelade vapentokige Burt Gummer i första filmen. Här spelar han Burts farfars far, eller nått sånt, Hiram Gummer. Snygga specialeffekter även i denna. Jag gillar att de har så gott som inga datoranimerade effekter. :unsure:

Re-Animator hade jag väldigt höga förväntningar på och dessvärre levde filmen inte riktigt upp till dessa. Men den var fortfarande väldigt underhållande och sevärd! Eftersom de flesta zombierna i filmen kommer från ett bårhus är de nakna, vilket är rätt roligt :) Rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kollat på lite film i helgen. I torsdags såg jag Tremors, i fredags såg jag Tremors 4 och Re-Animator och igår såg jag Friday the 13th Part 6: Jason Lives, Return of the Killer Tomatoes, Killer Klowns From Outer Space, Tremors (igen) och Halloween 6: The Curse of Michael Myers.

Jag hade sett alla tidigare förutom Tremors 4 och Re-Animator.

Tremors 4 var ganska bra, men absolut inte lika bra som ettan. Denna utspelar sig i slutet av 1800-talet, innan händelserna i första filmen alltså. I huvudrollen ser vi Michael Gross, som spelade vapentokige Burt Gummer i första filmen. Här spelar han Burts farfars far, eller nått sånt, Hiram Gummer. Snygga specialeffekter även i denna. Jag gillar att de har så gott som inga datoranimerade effekter. :huh:

Re-Animator hade jag väldigt höga förväntningar på och dessvärre levde filmen inte riktigt upp till dessa. Men den var fortfarande väldigt underhållande och sevärd! Eftersom de flesta zombierna i filmen kommer från ett bårhus är de nakna, vilket är rätt roligt :mellow: Rekommenderas!

Känner du nån gång för att sälja bra dvd filmer så hör gärna av dig :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner du nån gång för att sälja bra dvd filmer så hör gärna av dig :)

Det ska jag! :)

Kollade på Braindead idag igen, fortfarande lika underbar som vanligt! :)

Jag antar att det blir några nya skräckfilmsinköp snart då, funderar bla. på Tremors "Graboids" Boxen (innehåller Tremors 1-4) och lite annat.

Förresten, är det någon som vet om John Carpenter's The Fog är någonting att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska jag! :)

Kollade på Braindead idag igen, fortfarande lika underbar som vanligt! :)

Jag antar att det blir några nya skräckfilmsinköp snart då, funderar bla. på Tremors "Graboids" Boxen (innehåller Tremors 1-4) och lite annat.

Förresten, är det någon som vet om John Carpenter's The Fog är någonting att ha?

Cool box :)

Var hittade du den? Tradera?? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade på Re-Animator idag igen med kompisarna. Den är helt okej, men tar dessvärre inte riktigt fart förränns på slutet. Men den är iaf sevärd...

Sen vann jag Return of the Living Dead 3 på Tradera för 16 kr. Visst, det är en Horse Creek/House of Horror-utgåva, och filmen ska inte heller vara så värst bra, men jag har länge velat se den, och till detta priset kunde jag inte motstå att slå till :wub:

18700841_1_566145_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...