Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

ok, tack! :) Men man måste ta Print Screen för att kunna spara som .jpg och så eller (som bildfil)? :wacko:

Men hur gör man människor och så då?

Och på 3dlinks.com, finns det nån tutorial som hjälper en att beskriva hur man sätter på texturer och så eller kan du hjälpa mig?:">

EDIT:

Eller hur tar man snapshots? :teehee:

Redigerad av Gta_fan1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok Gizmo... :wub: hehe

Du måste dela upp bilen och glasrutan i två olika bitar.

Gå in i polygon läge och välj glasrutan. När du markerat rutan röd av polygons så klickar du på "Structure/Edit Surface/Split". Nu tar du bort de valda polygonerna (annars kommer det bli konstigt när du lägger på en textur.) Nu har du två objekt i object managern som bara väntar på att bli använda.

tex: Bil och det andra objektet heter då "Bil.1" Det är då "Bil.1" som är glasrutan.

Välj ett nytt namn på "Bil.1" (Eller vad du har döpt bilen till innan.) och seda när det bara att skapa ett material till den och lägga in texturen. :)

Hoppas du förstår när jag är nyvaken kan jag vara lite flummig... :teehee:

*EDIT*

Eftersom det här blivit en mer en hjälptopic istället för en tävlingstopic tycker jag vi kan använda den som en total hjälptopic utan onödiga tävlingar som aldrig slutar hehe :wub: Nån som instämmer? :wacko:

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp, för det är du som hjälper oss här som inte kan nått :teehee:

Ska försöka texturera min pall sen :wacko: . Men hur gör man om man vill göra människor och så, för då bygger man väl inte upp dem så? Och hur zoomar man in mer känsligt än med scrollen på musen? Och hur roterar man? Och hur tar man snapshot eller vad det hette? Och hur sparar man bilderna sen? Många frågor, men jag vill ha reda på allt :">

Redigerad av Gta_fan1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

He he he.... Alltså...

Hur du gör en människa: Du skapar en kub och extrudar och ändrar polygonerna på den tills den liknar en människa. (Det tar en jävl* tid att få det att likna nåt levande. Zooma kan du göra med "Scale verktyget" (Se till att du har kameratool valt också!!)

Rotera kan du göra med "Rotating tool" I den övre verktygsfälten.

Ta snapshots tar du i "Render view" Alltså gå in i den ÖVERSTA verktygsfältet och klicka: "Render/Render view" :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... Några av er vet nog att jag gillar att modellera vapen i Cinema4D... :)

Här kommer sista versionen av min M4A1 Carbine

:teehee: Nu när min M4'a är helt klar så ska jag göra en lite mer väl detaljerad

Colt.45 :wacko:

*EDIT*

Oj missade att magget syntes och att jag hade glömt en avtryckare.... men jaja hehe fixar det sen nån gång då.. :wub:

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...