Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men kom igen? Är det ingen här som använder ett riktigt program?

Jag använder Maxon Cinema4d och behöver lite hjälp och tips om olika tekniker...

hehe här nedan ser ni det senaste jag gjort i det. Se'n håller jag på med en intro film till Extreme Operations men den får ni nog inte se ifall ni inte tankar hem det senare :P .

*EDIT*

Swift 3D / Blender etc etc, de är ju riktiga 3d program men alltså... eh jag menar som typ de ni kan köpa i affären och så. :D

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg, Dave! :D Jag skulle gärna ge dig GuldRingen, men vi behöver mer bidrag innan jag kan utsätta vinnaren.

3D UPDATE: Använde det där programmet du använde, och det funkar skitbra! Gjorde nyss en docka som satt på en bänk, och så ligger ett fotografi på min katt brevid honom. -_-

Snygg, va? <_<

3D UPDATE: LOL! Den här var faktiskt rolig att göra. Det ser skumt ut också... Men det beror på att han är utomjording... :P<_<

3D UPDATE (igen):

Gjorde en bild som handlar om att en liten pojke och hans pappa gick vid vattnet. Helt plötsligt blev vattnet svart. Pojken blev nyfiken och gick nära kanten. ALLDERLES för nära. Han trillade i... Men.. det var inte vatten han kände. Det var en isande känsla, utan luft, som rymden ungefär. Han hade ramlat i... THE VOID!!!

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice Jojje! <_<

Men alltså. Ville bara vara lite "viktigpetter och rapportera några konstiga saker på din sista bild hehe ^_^

Alltså... uhm... du tycker inte benen på ungen är lite konstigt vinklade? :P

Jag och min modell "docka" (En docka av trä som kan röra sig rätt så männskligt, används för att få in rätt animationer i filmer/spelanimationer.) kan iaf inte göra så hur mycket jag än försöker -_- hehe) Sen.... du tycker inte gubbens t shirt är lite väl blänkade? <_< hehe :D Den andra bilden med en kille med uppochned vänd skalle var ganska schysst faktiskt.

*EDIT*

Guldringer¿? :D Vad är det för nåt? :\

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gör dom i Maxon Cinema 4D. :P

3D UPDATE: Gjorde ett par grabbar som fajtas, skulle vara ännu bättre om det var en film, men aja. Jag bifogar kanske en film om en snar framtid.

3D UPDATE: Gjorde en dator som någon surfar på nätet med. PS. sorry om jag kopierar Ade's idéer, men jag bara ville göra den här! DS.

Ser ni att det är forumet?

3D UPDATE: Gjorde en bild som jag kallar "Headpicker"... Du kommer att förstå varför när du ser den...

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cinema 4D är ett program som kostar omkring 150'000 SEK.

Alltså väldigt dyrt. Det används för att göra datoranimerade filmer och modeller till dator spel hehe :blink: aaaha... det äger så mycket :P

*EDIT*

Arbetar på en modell för Extreme Operations: War against terror just nu.

Jag ska lägga upp en sneak preview på den här hehe.

Men då EXO: WAT motorn inte är stark nog för högre grafik (Som på första bilden jag skickade in) så måste jag göra så få polygons som möjligt :ermm:

hehehe

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De här bilderna är gjorda i "Low Polygons" dvs Låga polygoner.

Alltså jag menar att jag inte arbetat mitt bästa med dem eftersom de ska passa in på EXO motorn som inte klarar av så mycket mer än de här.

http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/mfyracarbine.jpg

Det där en lite nyare version (kortare/mindre) av M4 Karbinen.

Fortfarande samma kaliber men men.

http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/us_army.JPG

Det där är hur figuren kommer se ut ingame i Extreme Operations om den godkäns av Projekt Ledaren.

http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/us_perspective.JPG

Det där var en bild hur figuren ser ut i editorn (Renderad)

Jag vet att den var ful. Jag kan göra bättre men alltså. Som sagt så

klarar inte EXO (extreme Operations) motorn av mer än så där :'(

Vi testade med en som jag satt säkert 1 vecka med (typ 10 gånger snyggare än den som finns med på första bilden jag skickat in hehe) men animationerna och spelet rullade inte på så speciellt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3D UPDATE: Gjorde en gubbe som gör extrem yoga(tydligen) och har två huvuden. :P

Och så gjorde jag en liten kille som surfar på nätet... PS. Kolla på dataskärmen så får ni se var det är nånstans! PS.2 Orkade inte göra tangentbord. :ermm:

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...