Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måste hålla med om att det är grymt snygga.

Nu undrar jag en sak... Jag började använda photoshop i slutet av förra året. Från början fattade jag ingenting och tänkte skita i att lära mig det p.g.a. att det verkade så förvirrande. Jag frågade efter tips och fick lära mig lite om grunderna. Dock kunde jag fortfarande inte göra något speciellt i programmet. Jag började då använda mig av tutorials, vilket lärde mig i stort sett allt jag kan nu. Det var oerhört lärorikt och ett bra sätt att lära sig på.

Den senaste tiden har jag blivit mer och mer sugen på att lära mig att göra 3d modeller. Därför skulle jag vilja veta vilket program jag ska använda och hur jag ska börja. Är tutorials lika effektivt som för photoshop? Dessutom undrar jag om det tar längre tid att lära sig 3d program än photoshop.

Jag skulle var väldigt tacksam till den som gav mig seriösa tips om hur jag ska börja och vilket program jag ska använda. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack igen :)

Jag använder ett program som heter Cinema4D och planerar inte att byta, tycker programet är skitbra :D

Jag fick en tutorial av Skumtomten runt en vecka sen om hur han gjorde sin Mauser k98, så jag följde tutorialen och har börjat göra vapen sen dess ;)

Tutorials är nog ännu mer effektivt i 3d-program eftersom det finns mycket mer i de enligt mig. Och det tog längre tid för mig att lära mig 3D än photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar väl ingen roll :D

dem e grymt bra gjort ändå :)

Nja inte särskilt grymt gjort, det e ganska enkla grejjer men det ser fint ut nät han renderar det....

____________________________

här e min g3sg1 ett autmatiskt sniper givär, om inte alla redan sett det...

och min vp70m

4000 polys

1545 polys

runt 3500 polys

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...