Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min första hand med Fem fingrar! Var tänkt att den skulle hålla i en pistol, men jag blev trött ;)

Hur får du fingrarna att böjja sig? :P Min blir det bara slarvsylt när jag försöker...

"Tell exactley how you do" eller nå't ;)

Snälla berätta hur du gör för att fingrarna ska böjja sig!

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får du fingrarna att böjja sig? :P Min blir det bara slarvsylt när jag försöker...

"Tell exactley how you do" eller nå't :(

Snälla berätta hur du gör för att fingrarna ska böjja sig!

:(

Har du läst tutorialen?

Nåja, jag förklarar:

Okej, först skapar du en sån där 'Modifier', drar den så att den täcker hela fingret som du kommer att böja (innan du tryckt på 'subdivide faces', det blir mycket lättare då) och väljer 'bend' i fönstret som ploppar upp.

Tryck, och dra med musen (eller högerklicka på båda var för sig) så att hela handen och modifiern täcks och klicka på Build->Modifiers->Bind modifiers.

Dubbelklicka sedan på modifiern och skriv in ett värde i 'parameter'-fältet. Värdet är hur många grader som fingret ifråga kommer att böja sig. Tryck på okej.

Visar det sig att finret böjer sig åt fel håll, tryck då på Build->Modifiers->Unbind modifiers, och snurra lite på den. Testa sedan att göra sama sak igen.

För att få modifiern att försvinna till sist, tryck Build->Modifiers->Effect modifiers

Hoppas att det hjälper :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Hemskt ledssen för dubbel post!!!) ( :'( )

Tomte: Visst är det såhär man ska göra? makera handen, och den gula saken, sedan trycka på Bind Modifier. Sedan trycka på den gula saken och skriva in "angle"?

:huh:

Edit: Fixade sig!! :( Tack så mycket Tomte!

post-24-1119194363_thumb.jpg

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Hemskt ledssen för dubbel post!!!) ( :'( )

Tomte: Visst är det såhär man ska göra? makera handen, och den gula saken, sedan trycka på Bind Modifier. Sedan trycka på den gula saken och skriva in "angle"?

:(

Edit: Fixade sig!! :P Tack så mycket Tomte!

Det brukar funka när man har en korrekt hand, dvs. 5 fingrar på handen :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det brukar funka när man har en korrekt hand, dvs. 5 fingrar på handen  :huh:

Men.. Men... :( Du nöjer dig inte förens du ser 4 fingar och en tumme på min hand va? :(

Edit: Nu har jag bestämmt att "handen" ska vara Radioaktivt Skadad, Därför har den bara 3 fingrar! :P

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men.. Men... :wacko: Du nöjer dig inte förens du ser 4 fingar och en tumme på min hand va? :P

Edit: Nu har jag bestämmt att "handen" ska vara Radioaktivt Skadad, Därför har den bara 3 fingrar! :P

Noo!

Kommer jag ju aldrig kunna kolla på den handen.. :wacko:

aikjonas12: Ja det gör den, SAAB planet ser ju ut som det gamla stealthplanet (visade sig inte på radarn).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

No need to ^_^ öva bara på detta har jag lärt mig på 3-4 månader ^_^

Hmm, jävligt snyggt, men på nåt sätt försvinner den bland alla dina andra moddar, om du förstår..

Missförstå mig inte bara, den är skitsnygg, men den saknar "det".. Det där speciella...

Vad gör du förresten dina moddar i för program?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jävligt snyggt, men på nåt sätt försvinner den bland alla dina andra moddar, om du förstår..

Missförstå mig inte bara, den är skitsnygg, men den saknar "det".. Det där speciella...

Vad gör du förresten dina moddar i för program?

Modeller, han gör dem i Sketchup.

Redigerad av Kaboom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...