Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

3D UPDATE: Gjorde en gubbe som gör extrem yoga(tydligen) och har två huvuden. :blink:

BILD 1 BORTTAGEN AV MIGO SJÄLV!

Och så gjorde jag en liten kille som surfar på nätet... PS. Kolla på dataskärmen så får ni se var det är nånstans! PS.2 Orkade inte göra tangentbord. -_-

BILD 2 BORTTAGEN AV MIGO SJÄLV!

Hej!

Hur kan den där personen böja benen sådär som han gör på första bilden! :)

Det är ganska så "overkligt" ;):ph34r:

Om mitt verk:

Kan tilläga att det är gjort i 3dstudio.(v2.5 då min ekonomi ej tillät 5.0! -_- )

Det är en del av en film som jag ej kan visa här tyvär.

Den är på 26MB nämligen. :P

PS. Får man anmäla fler bidrag? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

måste bara fråga... hur tusan får ni texturer på era gubbar?!

ansikten och sånt! HUR?!

PÅ den frågan säger jag bara:

Gubbar och figurer etc bygger du ju av polygoner, points och kub object. Du gör bara en kub som formen av ett huvud sedan en grop där mun och öga ska sitta (du skär borta halva kuben). Sedan "extrudar" du en näsa på 10 enheter.

Sedan formar du till hålen så de passar därefter så använder du polygon verktyget och använder spegeln, dvs du kopierar föremålet men åt andra hållet.

Sedan gör du ett nytt "polygon" object och fixar till med points och polygons som läppar, hår etc etc. Sedan tar du 1 sphere och fipplar den till ett öga. (Se till så att du fått mänsklig form på människohuvudet innan du dublikerar det :wub:

Sedan gör du texturer för varje föremål på huvudet.

Håret/skinnet/ögonen/läpparna.

Därefter fortsätter du med kroppen och där gör du likadant.... Alltså

för varje ny textur gör du ett nytt föremål som du sätter fast på kroppen.

Därefter tipsar jag dig också om hemsidan: 3D Links Det var där jag lärde mig modellerar och animera med

Cinema 4D :D

Lycka till med Modelleringen Gizmo, jag hoppas du förstod vad jag sa ovan annars så kan du alltid läsa det inne på 3dlinks :lol:

*EDIT*

Och Jojje, jag tycker du ska sluta använda exmpel modellerna som följer med programmet och få det att låta som om du gjort dem och lära dig göra dina egna istället! :wacko:

Man lär sig inte modellering på en dag. För mig har det tagit drygt 2 år (w00t) Inga genvägar nu grabbar!! :lol:

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nåt fel med att använda dom, eller?

nej, men det är billigt att göra så...

Men vilket är bäst, Cinema 4d eller 3D Studio Max (eller vad det heter)? :wub:

@ Vr98lli: Ladda upp på 9thgate istället... :D

EDIT 2:

Vad heter både programmen fullständigt, och gärna länka till de officiella sidorna :wacko: ?

Redigerad av Gta_fan1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maxon Cinema4D Oxygen tror jag är hela namnet.... Det är tillverkat av

företaget Maxon (hemsida: maxon.net)

*EDIT* Bodypaint ingår[/*EDIT*]

3Ds Max (3D Studio Max) 6.1 är senaste versionen tror jag. gjort av teamet

Discreet (Hemsida: discreet.com)

3Ds Max är mer för pengarna (men dyrare också) Med 3Dsmax kan du göra

spelmodeller och sånt. I Cinema4D gör du mest 3D bilder och datoranimerade filmer.

Jag rekommenderar 3Dsmax men det tar mer av din hårddisk och är klurigare att lära sig fast som sagt: Du får mer för pengarna. :wacko:

Är det nåt fel med att använda dom, eller?
Nej det är det inte. Men du ska nog se att det är roligare att få göra dem själv.

Plus att det är om jag får säga det själv simpelt. Plus att du får det att låta som om du gjort dem

tex:

3D UPDATE: Gjorde en bild som får heta Untitled, för jag vet inte vad den ska heta egentligen. Där är två ungar som fajtas också.

Det enda du gjort där är ju i så fall bänken..... det finns redan en klar floor object och jag gissar att du använt den. Sen har du ändrat lite på hur gubbarna står alltså erhm... ursäkta mig men. :wub:

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

klurigare att lära sig, hur menar du?

Och allt som finns i Cinema 4D finns i 3Ds Max men det som allt som finns i 3Ds Max finns inte i Cinema 4D eller? 

btw, tack för all hjälp hittills!

Jo alltså punkt 1.

3Ds Max har mycket mera funktioner men verktygen är mer avancerade och används på ett annat sätt.

Punkt 2.

Nej alltså. I 3D studio MAX finns inte allting som finns med i Cinema 4D

och i Cinema4D finns inte allt som finns i 3D studio Max ^_^

Punk 3. Np :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men!

menar att ni laddade ''mänsko-modellen'' med fingar, kläder och sånt!

Men det gjorde jag inte heller!! :)

Säg Jojje istället för ni.

För det är ganska kränkande att folk kommer och säger att jag använt fuskmodeller när jag suttit i omkring 2 veckor med mina modeller. :'( :'(

*EDIT*

För det är ju Jojje som använde fuskmodellerna....

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...