Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ade: Jag vill inte ha något *warez program* det är min brorsa som är så dum i huvudet så han använder dem...

Speeder: Jo det skulle jag tro man kan göra, men då måste man ha ett verktyg som kallas "model convertor" och "animation convertor" plus att det skulle ta si så där 1 månad att göra en bil till gta vc och så.... men det var faktiskt en intressant tanke. ;)

*EDIT*

Men i Cinema4D kan man ju göra datoranimerade filmer så i framtiden när jag orkar kanske ni får se en grand theft auto film av mig... :P

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ade: Jag vill inte ha något *warez program* det är min brorsa som är så dum i huvudet så han använder dem...

Speeder: Jo det skulle jag tro man kan göra, men då måste man ha ett verktyg som kallas "model convertor" och "animation convertor" plus att det skulle ta si så där 1 månad att göra en bil till gta vc och så.... men det var faktiskt en intressant tanke. ;)

*EDIT*

Men i Cinema4D kan man ju göra datoranimerade filmer så i framtiden när jag orkar kanske ni får se en grand theft auto film av mig... B)

en gta ripoff film eller? :P

Jag kan göra nån modell då :P

Men hur gör man vapen och så? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej nej nej! :huh:

För att göra ett vapen måste du använda 2D perspektivet "left/Right" och polygons + Point verktygen!!!! ;) I "Left/Right" perspektivet klickar du "Edit" (finns överst i varje 2dperspektiv) Sedan lägger du in en bild på till exempel en 9F2 Beretta. Sedan använder du points och klickar ut dem som "outline" (guide/yttrelinje) efter kanten på vapnet och sedan skapar du en polygon av den.

Nu ska du extruda den lilla flisan du har i ungefär 10 - 25 enheter (beroende på vapen)

Du kommer lära dig olika saker du kan göra till exempel är kniv verktyget ett användbart verktyg i den här situationen... testa dig fram :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag arbetar och försöker komma på en bra teknik för att göra en Xenomorph.

(För er som inte vet vad en Xenomorph är för något så är det en alienvarelserna ur Alien filmerna).

Se'n ska jag typ försöka göra en egen liten alien film.... :huh: hehe....

;) Sen ska allt skräcken spridas.....

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woah riktigt snyggt Gizmo! För att vara din första low poly modell så är det faktiskt jävli*t snygg! :huh: Du vet du vad jag rekommenderar dig att testa.

Skär av polygonerna i vapnet där axelstödet börjar och därfronten börjar så du har mitten styckets polygoner för sig själv...

Sedan skär du den två snitt via Y axeln sedan väljer du de polygonerna som du skurit ut och drar ut dem några enheter med "move" verktyget i "Polygon" läget.

Då kommer du få en lite mer naturlig form på ditt vapen. ;)

(OBS: Magazinet och handgrepp + actryckare måste du också skära bort från mitten stycket annars kan det hända att de också flyttas utåt och det vill vi ju inte :P ...)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej nej nej! :P

För att göra ett vapen måste du använda 2D perspektivet "left/Right" och polygons + Point verktygen!!!! :) I "Left/Right" perspektivet klickar du "Edit" (finns överst i varje 2dperspektiv) Sedan lägger du in en bild på till exempel en 9F2 Beretta. Sedan använder du points och klickar ut dem som "outline" (guide/yttrelinje) efter kanten på vapnet och sedan skapar du en polygon av den.

Nu ska du extruda den lilla flisan du har i ungefär 10 - 25 enheter (beroende på vapen)

Du kommer lära dig olika saker du kan göra till exempel är kniv verktyget ett användbart verktyg i den här situationen... testa dig fram B)

okej, ska testa! ;)

Men hur ändrar man till "left/right" perspektiv? :huh:

Och hur gör man sen för att få ut formen för resten av vapnet? Får testa! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...