Jump to content

Manga/Anime


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 221
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I den här topicen märker man direkt att alla är världens största anime/manga n00bzors.

Dragon Ball??? Kom igen jag har läst roligare toalletpapper...

Btw Eikichi Onizuka du skryter med att du har läst massvis med svenskpublicerade mangor så som One Piece, Dragon Ball etc.

Sedan så lägger du till att du läst en "väldigt bra" manga som heter GTO... den suger. Den handlar om en äcklig kille som är pervers och inte kan skaffa brudar utan har en barbara och 2000+ porrtidningar, det är inte vad jag kallar intresseväckande manga.

Du säger att du är insatt i manga och att man kan fråga dig vad man vill om manga och att du kommer att ge ett svar.... jag frågar hellre min mormor...

Några frågor till Kalle ponken:

1. Vilken manga har slagit igenom mest i hela världen?

2. Vad heter systern till huvudkaraktären i Love Hina?

3. Vad betyder manga/anime/hentai?

4. Vad är kunai/shuriken/katana och säg en manga där huvudkaraktären använder sig av något av ovandstående.

5. Räkna upp 10 mangahuvudkaraktärer från olika mangor/animes.

6. Nämn tre mangor som Rumiko Taekashi har gjort.

7. Nämn tre mangor som Clamp har gjort.

8. Vilka mangor slog Ken Akamatsu och Akira Toriyama igenom med.

Du ska kunna svara på 7/8 för att bli "godkänd" som allvetande mangafantast.. om du får många fel suger du stenhårt... btw fuska inte, det är inte tillåtet att kolla upp fakta etc.

En bra lista med riktigt bra mangor/anime.

Manga

Naruto 9/10 Har allt...

Midori No Hibi 8/10 Om du gillar komiska serier är detta något för dig

Love Hina 9/10 Riktigt rolig, ett måste för vem som helst som läser manga...

Berserk 8/10 Väldigt mycket action och även lite drama med.

Blade Of The Immortal 8/10 Riktigt snyggt tecknat, mycket seriös serie med detaljerade fighter.

Vagabond 7/10 Bra handling eftersom den är baserad på en novell, snyggt tecknad.

Ranma 1/2 9/10 Den är nästan en parodi på sig själv och är riktigt rolig.

Escaflowne 6/10 En mechamanga, helt ok men läs hellre Gundam...

Shaman King 8/10 Orginell story, rolig.

.Hack 8/10 VÄLDIGT orginell story, är du en MMORPG nerd så är detta en manga för dig.

Bleach 8/10 Riktigt orginell med många tvister.

Anime

Top 5

1. Naruto, Riktigt jävla bra, har en riktigt bra story och roliga karaktärer (Uzimaki Naruto ^__^)

2. Trigun, Hur kul som helst, se den NU!

3. Love Hina, Riktigt bra men läs hellre mangan först och klaga sedan på animen ^^

4. .Hack Legend Of The Twilight, Orginell, rolig.

5. Ranma, Fantastiskt rolig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I den här topicen märker man direkt att alla är världens största anime/manga n00bzors.

Dragon Ball??? Kom igen jag har läst roligare toalletpapper...

Btw Eikichi Onizuka du skryter med att du har läst massvis med svenskpublicerade mangor så som One Piece, Dragon Ball etc.

Sedan så lägger du till att du läst en "väldigt bra" manga som heter GTO... den suger. Den handlar om en  äcklig kille som är pervers och inte kan skaffa brudar utan har en barbara och 2000+ porrtidningar, det är inte vad jag kallar intresseväckande manga.

Du säger att du är insatt i manga och att man kan fråga dig vad man vill om manga och att du kommer att ge ett svar.... jag frågar hellre min mormor...

Några frågor till Kalle ponken:

1. Vilken manga har slagit igenom mest i hela världen?

2. Vad heter systern till huvudkaraktären i Love Hina?

3. Vad betyder manga/anime/hentai?

4. Vad är kunai/shuriken/katana och säg en manga där huvudkaraktären använder sig av något av ovandstående.

5. Räkna upp 10 mangahuvudkaraktärer från olika mangor/animes.

6. Nämn tre mangor som Rumiko Taekashi har gjort.

7.  Nämn tre mangor som Clamp har gjort.

8. Vilka mangor slog Ken Akamatsu och Akira Toriyama igenom med.

Du ska kunna svara på 7/8 för att bli "godkänd" som allvetande mangafantast.. om du får många fel suger du stenhårt... btw fuska inte, det är inte tillåtet att kolla upp fakta etc.

En bra lista med riktigt bra mangor/anime.

Manga

Naruto 9/10 Har allt...

Midori No Hibi 8/10 Om du gillar komiska serier är detta något för dig

Love Hina 9/10 Riktigt rolig, ett måste för vem som helst som läser manga...

Berserk 8/10 Väldigt mycket action och även lite drama med.

Blade Of The Immortal 8/10 Riktigt snyggt tecknat, mycket seriös serie med detaljerade fighter.

Vagabond 7/10 Bra handling eftersom den är baserad på en novell, snyggt tecknad.

Ranma 1/2 9/10 Den är nästan en parodi på sig själv och är riktigt rolig.

Escaflowne 6/10 En mechamanga, helt ok men läs hellre Gundam...

Shaman King 8/10 Orginell story, rolig.

.Hack 8/10 VÄLDIGT orginell story, är du en MMORPG nerd så är detta en manga för dig.

Bleach 8/10 Riktigt orginell med många tvister.

Anime

Top 5

1. Naruto, Riktigt jävla bra, har en riktigt bra story och roliga karaktärer (Uzimaki Naruto ^__^)

2. Trigun, Hur kul som helst, se den NU!

3. Love Hina, Riktigt bra men läs hellre mangan först och klaga sedan på animen ^^

4. .Hack Legend Of The Twilight, Orginell, rolig.

5.  Ranma, Fantastiskt rolig..

Alltså seriöst blir jag sjuk av att höra dig babbla på... wtf vem bryr sig om man är någon himmla sorts elite i ett speciellt typ av serier? Jag läser dem för att de är roliga att läsa, verkar som att du tror att det är en sport och att man måste vara überbra och alltså sån't shit! ;) du verkar seriöst ha störningar.

4. Vad är kunai/shuriken/katana och säg en manga där huvudkaraktären använder sig av något av ovandstående.
de där namnet du skrivit ovan är olika ninjavapen (om jag vågar kalla dem så utan att få på skallen av nån jävla forumnoob som kommit hit och förstör stämningen. :P (btw så står int enamnen på vapnen ovanför ditt felstavande "ovandstående" utan bredvid....) Därefter används de av Naruto i serien Naruto i ett antal avsnitt.

5. Räkna upp 10 mangahuvudkaraktärer från olika mangor/animes.

kan knappast räkna upp 10 huvudkaraktärer ur manga/anime serier men det skiter jag i, är la glad ändå, vem fan bryr sig om man är überelite?

typ

Ranma - Ranma ½

Alucard - Hellsing

Victoria - Hellsing

Goku Son - Dragonball

Akane - Ranma ½

Naruto - Naruto

hmm för tillfället kommer jag inte på mer men.

Du ska kunna svara på 7/8 för att bli "godkänd" som allvetande mangafantast.. om du får många fel suger du stenhårt... btw fuska inte, det är inte tillåtet att kolla upp fakta etc.

1. "godkänd"... vem fan bestämmer det?

2. "fuska inte", moget? hur kan du kolla upp det inte för att jag tror nån här skulle fuska.

3. "Det är inte tillåtet att kolla upp fakta etc." öhrm.... jaha? du skulle då inte bli bra SO-lärare iaf.

Sedan så lägger du till att du läst en "väldigt bra" manga som heter GTO... den suger.

OBSERVERA DET HÄR DIN JÄVLA NEANDERTALARE, URSÄKTA ATT JAG SKRIVER ALL-IN-CAPS OCH SVÄR ÅT DIG MEN DU ÄR JU HELT RUBBAD, FOLK FÅR TYCKA SOM DE VILL OCH DE SKA INTE BLI NERTRYCKTA AV NÅN JÄVLA CPNOOB SOM KOMMER HÄR OCH LÅTSAS VARA ÜBERMAN HANSJÄLV BARA FÖR ATT HAN KAN MYCKET OM MANGA/ANIME, DRA ÅT HELLVETE KAN DU JU GÖRA.... blir så jävla arg på sådana personer som dig! :teehee:

Okej, nu ska jag immitera dig, bara för att visa hur cpomogen jag kan vara när jag blir sur: mohaha :P

Naruto 0/10 ´CP unge som kutar runt och försöker bli ninja

Midori No Hibi 1/10 Boooooring, fan är det här för trams?

und so weiter, und so weiter, ehrm, kanske har skällt ut dig tillräckligt nu för den här gången men hoppas du inte kommer tillbaka i nån annan topic och börjar ge folk på skallen för att de tycker som de gör och att du är så jävla neråt och tror du är master of ze deutschland! i all sin prakt.

*EDIT*

Har la brutit mot någon forumlag i den här posten har glömt bort dem, tar ansvar för det och ber om ursäkt men men, that's the life witheout coffee

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I den här topicen märker man direkt att alla är världens största anime/manga n00bzors.

Dragon Ball??? Kom igen jag har läst roligare toalletpapper...

Btw Eikichi Onizuka du skryter med att du har läst massvis med svenskpublicerade mangor så som One Piece, Dragon Ball etc.

Sedan så lägger du till att du läst en "väldigt bra" manga som heter GTO... den suger. Den handlar om en  äcklig kille som är pervers och inte kan skaffa brudar utan har en barbara och 2000+ porrtidningar, det är inte vad jag kallar intresseväckande manga.

Du säger att du är insatt i manga och att man kan fråga dig vad man vill om manga och att du kommer att ge ett svar.... jag frågar hellre min mormor...

Några frågor till Kalle ponken:

1. Vilken manga har slagit igenom mest i hela världen?

2. Vad heter systern till huvudkaraktären i Love Hina?

3. Vad betyder manga/anime/hentai?

4. Vad är kunai/shuriken/katana och säg en manga där huvudkaraktären använder sig av något av ovandstående.

5. Räkna upp 10 mangahuvudkaraktärer från olika mangor/animes.

6. Nämn tre mangor som Rumiko Taekashi har gjort.

7.  Nämn tre mangor som Clamp har gjort.

8. Vilka mangor slog Ken Akamatsu och Akira Toriyama igenom med.

Du ska kunna svara på 7/8 för att bli "godkänd" som allvetande mangafantast.. om du får många fel suger du stenhårt... btw fuska inte, det är inte tillåtet att kolla upp fakta etc.

En bra lista med riktigt bra mangor/anime.

Manga

Naruto 9/10 Har allt...

Midori No Hibi 8/10 Om du gillar komiska serier är detta något för dig

Love Hina 9/10 Riktigt rolig, ett måste för vem som helst som läser manga...

Berserk 8/10 Väldigt mycket action och även lite drama med.

Blade Of The Immortal 8/10 Riktigt snyggt tecknat, mycket seriös serie med detaljerade fighter.

Vagabond 7/10 Bra handling eftersom den är baserad på en novell, snyggt tecknad.

Ranma 1/2 9/10 Den är nästan en parodi på sig själv och är riktigt rolig.

Escaflowne 6/10 En mechamanga, helt ok men läs hellre Gundam...

Shaman King 8/10 Orginell story, rolig.

.Hack 8/10 VÄLDIGT orginell story, är du en MMORPG nerd så är detta en manga för dig.

Bleach 8/10 Riktigt orginell med många tvister.

Anime

Top 5

1. Naruto, Riktigt jävla bra, har en riktigt bra story och roliga karaktärer (Uzimaki Naruto ^__^)

2. Trigun, Hur kul som helst, se den NU!

3. Love Hina, Riktigt bra men läs hellre mangan först och klaga sedan på animen ^^

4. .Hack Legend Of The Twilight, Orginell, rolig.

5.  Ranma, Fantastiskt rolig..

Wow va du är cool, du är ju en manga/anime nörd! Prisa dig, jaa!! prisa dig!!

Bara för att man inte läst alla manga och sett alla anime's så behöver inte det betyda att man är nån sk. n00b? Tydligen vet du inte ett piss om vad det ens bertyder.

Han kanske gillar dragon ball och onepiece, då får väll han skryta hur mycket han vill... lika mycket som du skryter nu... Eller ska jag fråga din mormor?

Du är så otroligt korkad som tror att vi tänker RINGA eller BESÖKA din fcking hest MORMOR istället för att fråga kisen här.

Du är en renodlad egoist och hest, Mikolan äger dig när han vill... du kan bergis inte äns rita något som liknar manga :teehee:

- Hoho, va fint skrivet! (:

EDIT: Det enda som var bra i din lilla 'ultra mega fantast samling' var Vagabond, resten är fjortis läs. (Jepp, jag beteer mig som du fast lite snällare)

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fucking nerds!!

jag mådde illa av att läsa Vash Stampes dumma kommentarer!!

manga/anime n00bs? nybörjare i manga? kanske om man RITAR men inte om man läser?

aha du har inte läst alla "fem-böckerna" vicken n00b du är!! ?

2. Vad heter systern till huvudkaraktären i Love Hina?
6. Nämn tre mangor som Rumiko Taekashi har gjort.

WHO THE FUCK CARES???

du har gjort bort dig ordentligt!!! :o:o;)

Du ska kunna svara på 7/8 för att bli "godkänd" som allvetande mangafantast.. om du får många fel suger du stenhårt... btw fuska inte, det är inte tillåtet att kolla upp fakta etc.

AAH JAG HATAR dig!!! VEM FAAAAN VILL VARA EN ALLVETANDE MANGAFANTAST`??????????

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen allvetande mangafantast eller så, men jag gillar manga, och tecknar en del hemma och så..

I allafall så var min fråga till den/de som kan mera än jag inom området:

Vad är skillnaden mellan Manga och Anime? Eller är det samma sak..?

Manga är japanskt ritade serier och Anime är japanskt ritade filmer. :P

Vash: Du är dum i huvudet, tror du att alla som är intresserade av Manga är värsta experterna?

xPisc: No offense, verkligen inte men fyfan vad jag stör mig på folk som kallar serier, filmer och musik för fjortis. Jag har då fan aldrig sett någon fjortis som gillar Naruto. Vadå, bara för att den är populär så är det så jävla fjortis? :angry:

Redigerad av epix
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8. Vilka mangor slog Ken Akamatsu och Akira Toriyama igenom med.

inte riktigt för att jag bryr mig och jag mår knappast bra av att svara på dina nördiga frågor men fick bara upp i skallen att Toriyama blev mest känd för Dr. Slump eller vad han nu hette den tjocka gubben. moahahaha,

iaf.... tror la du får probs att få bra rykte senare iaf i den här tråden :angry: om du inte är ett av guds barn vill säga men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Manga är japanskt ritade serier och Anime är japanskt ritade filmer. ;)

Vash: Du är dum i huvudet, tror du att alla som är intresserade av Manga är värsta experterna?

xPisc: No offense, verkligen inte men fyfan vad jag stör mig på folk som kallar serier, filmer och musik för fjortis. Jag har då fan aldrig sett någon fjortis som gillar Naruto. Vadå, bara för att den är populär så är det så jävla fjortis? :huh:

Epix, det jag skrev menade jag inte utan jag härmade Vash th...

Solklart att det inte är fjortis skit, har ju inget att göra med det :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...