Jump to content

Manga/Anime


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 221
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Öh ok, kanske det. Men vad är så bra med handlingen då?

men aergh! Manga/Anime är ingen en ända serie, det är ju jättemånga, det speciella med mangan/animen är att man ritat på ett speciellt sätt och även finns ett antal kännetecken genom alla serier. För varje serie/film/tvserie etcetra är det ju olika handling, ta till exempel:

Dragonball är ju en ganska kända manga, det handlar om en pojke som är på jakt efter 7 magiska kulor samt försöker vinna nån konstig kampturnering.

Akira är la en hyfsad animefilm: En man flyr med en mystisk unge, mannen blöder kraftigt och jagas av hundar och män, när denne okände man råkar trampa rätt in i en kravaller, försöker han desperat att fly men blir ihjälskjuten av polisen, barnet flyr för sitt liv och råkar springa in i ett mcgängkrig.

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh ok, kanske det. Men vad är så bra med handlingen då?

Min "teori" som till väldigt stor del är bekräftad, är att det finns minst en manga/anime för varje människa. Det finns så otroligt många serier! Och det finns ju både erotik, barnprogram, "vuxenanime" (som en vanlig såpa fast tecknad), action, skräck, komedi, blandat, fantasy, sci-fi osv...

Möjligheterna är oändliga och det är det som gör det så bra! Ska faktiskt se de avsnitt som hittils kommit ut av Elfen Leid (blodigt som satan i gatan), så snart jag har dem bara. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
men aergh! Manga/Anime är ingen en ända serie, det är ju jättemånga, det speciella med mangan/animen är att man ritat på ett speciellt sätt och även finns ett antal kännetecken genom alla serier. För varje serie/film/tvserie etcetra är det ju olika handling, ta till exempel:

Dragonball är ju en ganska kända manga, det handlar om en pojke som är på jakt efter 7 magiska kulor samt försöker vinna nån konstig kampturnering.

Akira är la en hyfsad animefilm: En man flyr med en mystisk unge, mannen blöder kraftigt och jagas av hundar och män, när denne okände man råkar trampa rätt in i en kravaller, försöker han desperat att fly men blir ihjälskjuten av polisen, barnet flyr för sitt liv och råkar springa in i ett mcgängkrig.

^_^

Jag vet att det inte är en serie. Men vad jag menar är att det är en fluga, alla tycker det är så coolt med manga och man ska lära sig japaska och resa till japan blablabla. Är väl inget som gör det teckningssättet så överlägset alla andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det inte är en serie. Men vad jag menar är att det är en fluga, alla tycker det är så coolt med manga och man ska lära sig japaska och resa till japan blablabla. Är väl inget som gör det teckningssättet så överlägset alla andra?

mja, de använder faktiskt nästan en helt annan stil, och de flesta är också väldigt noggranna med omgivningar, om du jämför naturer / bakgrund etc i Kalle Anka med en mangaseries låt oss säga typ... Ranma ½ t.ex. så är det ju extremt mycket mer detaljerat i Ranma ½ vilket är en manga, dock är ju vanliga serier också rolig men som sagt... alla har olika smak! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...