Jump to content

Manga/Anime


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 221
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 weeks later...

Okej, tack för svaren. Kul med lite anime-freaks på GTAsajten ändå. :wub:

Jag kan rekommendera en ganska cool serie som heter Noir, väldigt kall serie om två tjejer som är yrkesmördare. Jag vet inte, kan vara lite svår att få tag på? :wub:

Jag har sett lite på Ghost in the Shell nu och jag är förälskad. :rolleyes:

Tack miko, ska kolla in dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

We enter meifumado.

Traskade runt i bibliotket och letade efter ett tidsfördriv för veckans raster. Då ser jag det, en rad på ~5 böcker som omedelbart drar till sig min uppmärksamhet. Jag bestämmer mig för att det här ska jag kolla in. Läser på ryggen "Lone Wolf and Cub". Den har jag ju hört talas om förut, och den verkar skitbra, tänker jag efter att ha bläddrat ett par sidor. Har på 2 dagar läst 3 böcker i denna fantastiska serie :D .Synd bara att biblioteket bara har bok 1-5 av 28 :lol:

Varning för spoilers under denna linje!!

--------------------------------------------------------------------------------

Mangan handlar om Ogami Itto, kogi kaishakunin under tokugawa shogunatet. Hans fru är gravid och ska föda vilken dag som helst. Men efterhängare av en tidigare daimyo han avrättat är ute efter att döda honom. Dem dödar hans fru och tjänstemän, och placerar diverse bevis i hans hus för att kunna fälla honom för olika brott. När polisen kommer visar det sig att polischefen är den som legat bakom alltihop. Ogami Itto gör processen kort med polistjänstemännen. Han ger sedan sin nyfödde son ett val, han får välja melan en leksaksboll och ett svärd. Väljer han bollen dör han, och träffar sin mor i himmelen. Väljer han svärdet följer han med sin far, i jakten på hämnd. Slutligen väljer han svärdet, och far och son vandrar genom japan som lönnmördare.

"Son for hire

Sword for hire

Suio School

Itto Ogami"

Assasin. Lone Wolf and Cub.

Min favoritscen hittils:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...