Jump to content

Vad tycker du om "reglerna" på GTAsajten?


Zyber
 Share

Vad tycker du om "reglerna" på GTAsajten?  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som jag förstår det är det den första ordningsregeln ni inte är nöjda med.

§2.1 - Håll er till trådarnas ämnen. Om ni har något annat ni vill berätta eller fråga om så är det bara att skapa en ny tråd.

Om en tråd kommer in på något sidospår och/eller saker som den egentligen inte handlar om, så gör väl det inte så mycket. Bara det inte går till överdrift. För det mesta när en tråd kommer in på andra ämnen blir det bara korta spam-inlägg som handlar om ingenting.

Om däremot en tråd kommer in på ett annat ämne lite mer "seriöst" (jag vet seriöst är fel ord, det låter väldigt tråkigt ;) ), så är det klart att tråden inte ska stängas.

Vad gäller Vardagssnack!! så är det lite striktare regler där, men det vet alla. En så pass stor tråd måste det vara lite extra ordning på. Har man lust att skriva snabba, korta inlägg är ni välkomna till #gtasajten @ QuakeNet. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 97
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alla som bara klagar.. Försök själv att driva ett så pass stort forum som det nu har blivigt..

Man måste ha struktur på det annars skulle allt bara bli en stor klump av spam o skit och man kanske skulle vara tvungen att stänga forumet.. ^_^

Jag tror ni tycker det va bättre innan ommöbleringen för det inte va så mycket medlemmer då.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som bara klagar.. Försök själv att driva ett så pass stort forum som det nu har blivigt..

Man måste ha struktur på det annars skulle allt bara bli en stor klump av spam o skit och man kanske skulle vara tvungen att stänga forumet.. ;)

Jag tror ni tycker det va bättre innan ommöbleringen för det inte va så mycket medlemmer då.. :P

Jag förstår att det inte är världens lättaste sak att styra det här forumet, ooch självklart måste det finnas struktur i det hela!

Men jag tycker det känns som att börja gå lite åt överdrift. ;)

Det här är vad jag tycker:

Att SPAM togs bort: Bra! Det spammades för mycket! ;)

Att man inte får skapa lekar och liknande: Gör väll inte så mycket, men dom var lite kul ibland! -_-

Att vi "fick" 5 moderatorer: Bra, men då måste allt skötas på rätt sätt.

Jag tror också att många tycker det var bättre innan för att det inte fanns lika många medlemmar, det tycker jag med. Det känns som om de flesta medlemmar som har id över 2000 är... vad ska jag säga... helt dumma i huvudet! ^_^ (Jag vet att det finns seriösa medlemmar med id över 2000 också, men jag sa många)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att det är något fel på reglerna, möjligen skulle man kanske lägga in någon "stickspårs-paragraf" om tex. det Blaque nämnde. Nu efter ommöbleringen tycker jag att det har blivit mycket bättre, Nu handlar de flesat trådar om något till skillnad från då.

Sedan dem som saknar lekar, lekarna spårade bara ur hela tiden, och jag tycker det blev aldeles för stort med dem. När Stellhell en gång för länge sedan startade "Hitta Bilden" tyckte jag det var ett trevligt intiativ, (Trotts att jag nästan aldrig själv var med där.) Det postades typ 1 post på två dagar där, och Stellhell kunde till och med hålla poängräkning! Senare blev det bara en massa bråk och fjant där folk blev osams av så lite vem som hade "hatten". Personen under mig var också kul ett tag, men även där blev det ju bara larv av allting. Lekar är nog bara möjligt om man har ett litet forum, det går inte att hålla strukturerat när det är så stort.

Nu kan man ju läsa nästan alla topicar som postas utan att bli trött på meningslösa inlägg, till skillnad från då, när det helt enkelt (enligt mig) inte gick att kontrollera. Forumanarki fungerar inte så bra. ^_^ Det måste ju finnas något att hålla sig till och några som ser till att man håller sig till det.

Over & out...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kan man ju läsa nästan alla topicar som postas utan att bli trött på meningslösa inlägg, till skillnad från då, när det helt enkelt (enligt mig) inte gick att kontrollera.

men då e det ju inte så ''kul''!

innan var det här forumet roligt med skämt i poster och sånt.... nu är det nu bara ren information! alltså det är inget ''meningslöst'' alltså kul i poster längre! bara tråkiga inlägg!! nått roligt måste det va! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att de va bra att SPAM togs bort, för det roligste där var lekarna. Som det är nu så får man inte skriva skämt eller korta inlägg med nån bild, för då blir tråden LÅST!. Dåligt enligt mig. Sen är det vissa som försöker vara bättre än alla andra och skriver ett halvt A4 i varje inlägg. KUL? nej.

Tycker att det var bättre förut. Då hade inte GTAsajten en egen server, men det var bättre. Man fick iallafall skriva korta inlägg. Och så säger alla att man ska skriva GRATTIS och sånt i vardagssnack, och när man gör det så får man bara klagomål.

innan var det här forumet roligt med skämt i poster och sånt.... nu är det nu bara ren information! alltså det är inget ''meningslöst'' alltså kul i poster längre! bara tråkiga inlägg!! nått roligt måste det va!
Håller med dig, nått kul måste man få göra utan att få en varning eller att tråden blir låst.

Om däremot en tråd kommer in på ett annat ämne lite mer "seriöst" (jag vet seriöst är fel ord, det låter väldigt tråkigt  ), så är det klart att tråden inte ska stängas.

Seriöst är verkligen fel ord, för man får intrycket av att man inte får skriva nått kort.

Som jag förstår det är det den första ordningsregeln ni inte är nöjda med.

§2.1 - Håll er till trådarnas ämnen. Om ni har något annat ni vill berätta eller fråga om så är det bara att skapa en ny tråd.

det är ju det folk gör och tråden blir låst eller så får man bara klagomål.

Alla som bara klagar.. Försök själv att driva ett så pass stort forum som det nu har blivigt..

Man måste ha struktur på det annars skulle allt bara bli en stor klump av spam o skit och man kanske skulle vara tvungen att stänga forumet.. 

Jag tror ni tycker det va bättre innan ommöbleringen för det inte va så mycket medlemmer då.. 

det är nästan lika mycket medlemmar som det är nu, det är bara det att det är för STRÄNGA regler nu.

Sen det där med att om man vill skriva kort å små spamma så ska man göra det på #gtasajten är bara skitsnack. man blir kickad direkt då.

Tack för ordet. Hoppas ni håller med mig. Så jag inte bara står å spottar i motvind.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men då e det ju inte så ''kul''!

innan var det här forumet roligt med skämt i poster och sånt.... nu är det nu bara ren information! alltså det är inget ''meningslöst'' alltså kul i poster längre! bara tråkiga inlägg!! nått roligt måste det va! ^_^

Ja.. Jag minns när jag satt och skrattade hela tiden, åt vissa inlägg.. det händer sällan nu..

folk kanske har blivit "rädda" för att posta skämt. ;)

(Det vare något inlägg jag skrattade åt hela dagen ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste finnas regler här nu när forumet är så stort, det går inte att komma ifrån. På många småforum kanske det går att hålla sig till sunt förnuft istället för regler men det fungerar inte här längre.

Många kanske inte märkte det, men GTAsajtens Forum var under ett tag väldigt oseriöst och då främst över sommaren. Vi hade inga fasta regler och de flesta aktiva medlemmarna var väldigt unga. Om ni hade varit på andra stora forum under samma tid skulle ni ha märkt en stor skillnad. Vi hade helt enkelt släppt efter reglerna för långt.

Forumet är fortfarande inte helt i ordning men mycket bättre. Att vissa trådar blir låsta beror på att någon medlem strular till det och vänder upp och ner på hela tråden, startar bråk eller bara spammar. Angående vardagssnack så är det hårda regler där just nu, men tråden har ett syfte och det är att skriva om sin vardag (som en dagbok), inte _bara_ att fråga hur mycket [iNSERT NAME] kostar eller liknande. Skickliga medlemmar kan väva in frågor/svar i den övriga texten, men de flesta kan inte!

Visst, det går säkert att göra vissa kompromisser men reglerna kommer inte att tas bort eller ändras nämnvärt. Det vi behöver på GTAsajtens Forum just nu är mer respekt, uppslutning, deltagande samt lite positiva tankegångar och längtan till nästa GTA-spel ^_^

( PS: vem har sagt att skämt är förbjudna? ) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tycker dom skulle kunna vara ännu hårdare mot spam och WareZ

Efter som det är väldigt mycket av dom 2 sakerna.....

Annars är dom väldigt bra....

Sen var det ba att spam forumet tog bort enligt mig eftersom det här är ett GTA forum....sen var Spam forumet störts då (tror ja ?) Spam förumet tog för mycket plats i själva GTA forumet så folk skrev nog inte så mycket i gta forumen

...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var bättre förr.

Jag tycker det är en aning hårda regler, iallafall i vardagssnack ;)

Spamforumet tycker jag är synd (som ni säkert vet) att det togs bort. Där kunde man känna lite frihet. Men men, det är ett stort forum så det kanske är ba med regler.

Tycker det iallafall är tråkigt att vardagssnack är så strängt nu. Precis som att sitta i ett klass rum med en skitsträng lärare i vardagssnack :P

(jag klagare inte på nån av er, adminer och mods, ni gör ett bra jobb) men tyvärr är det så jag känner när jag klickar in på vardagssnack :( Mycket synd.....

Men ändå är det bra med regler...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst är verkligen fel ord, för man får intrycket av att man inte får skriva nått kort.

Jo, jag vet, seriöst är helt fel ord; kom bara inte på något annat vid tillfället. Vad jag menar är att tråden inte ska låsas om det som skrivs är intressant/roligt/bra. För det mesta när en tråd kommer in på ett sidospår handlar det om vem som har rätt eller fel om en viss sak, alla möjliga blandar sig i och det blir... just det, spammigt.

det är ju det folk gör och tråden blir låst eller så får man bara klagomål.

Vi låser inga trådar utan anledning, och jag tror nog att anledningen är ytterst påtaglig för alla i näst intill hundra procent av fallen. Det ska faktiskt rätt mycket till innan jag låser en tråd. :(

Sen det där med att om man vill skriva kort å små spamma så ska man göra det på #gtasajten är bara skitsnack. man blir kickad direkt då.

Inte alls, på #gtasajten får du skriva hur mycket meningslöst som helst (inom vissa gränser som främst boten ^R^ sätter upp). Säg mig bara vem som kickat dig för att du har skrivigt många korta meddelanden så ska jag peronligen kickbanna honom i tre sekunder! :P;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ähum... :P

;)

Hahahaha!!! Det där skrattade jag åt ett tag! :angry:;)

EDIT: Umm... Varför citeras inte citeringarna? :(

För att vara ärlig gillar jag reglerna som är nu. Kunde bli något "lösare".

Fast Vardagssnack är det för "löst" på! Är rätt tråkigt när man kommer in och ska läsa om någons vardag, så har nån dragit till med en: "Haha, näe det tycker jag inte." Inte för att jag sett nån skriva just den meningen... Men liknande.

Tycker det skulle vara rätt kul med en lek eller 2. Men där ska vara regler också.

Och om det blir för spammigt så är det väl bara att Hypernata (eller vad det heter...) dom som spammar där, asså bara "hypernata" spammarna från just lekarna (om det går?). Men annars tycker jag det är bra som det är nu. :D

Redigerad av PenuM
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...