Jump to content

Ett jävla loj här!


SlewME
 Share

Recommended Posts

Orkar du inte läsa? Hoppa vidare till näst sista stycket!

GTAsajten är som lunarstorm. Små gästboksinlägg här och där, fast i forumform. Ingen på sidan orkar eller har lust att skriva eller läsa något längre än 100 tecken. Som medlem av GTAsajten känner jag mig nödsakad att agera. Ett forum med ett medlemsantal på flera 1000 varav en minoritet väljer att skriva mer än 3 ord.

Ni väljer att solla bort allt som inte har med tjejer, humor eller bilder på killar att göra. I sin totalitet kan vi väl konstatera att majoriteten här inte är speciellt klyftiga, och är inte påväg att bli heller. Nu abstraherar jag delvis, men många här verkar inte vara speciellt forum-medvetna. Kanske dags att tänka om, eller besöka Hamsterpaj. Hamsterpaj har ett flertal lukrulliska gästböcker där man fint kan skriva två, tre rader till vänner och bekanta.

Säg mig, vad är meningen med ett webbforum? Är meningen med ett webbforum att man skall läsa rubriken och sedemera hoppas på att tråden innehåller en omröstning? Då slipper man ju skriva. De fåtal gånger jag verkligen sett debatt på GTAsajten är då högersidan mot vänstersidan krigade - det var då många forumiter vars kunskaper och skrivförmåga lyftes fram. Har dessa forumiter försvunnit eller har kunskapen hos dessa helt gått upp i rök? Jag tror på förstnämna.

Tråden i sin odelbarhet är inte att smutskasta er GTAsajtare. Den är här för att uppmärksamma er på att ett forum inte är till för att ladda upp bilder, som ett enda stort bildgalleri. Heller inte att posta en länk till hemsidan YouTube. Kort sagt, ett forum är till för att skriva och debattera. Debatt skapas då en eller fler medlemmar har olika tankar och reflektioner. Är fast i tron om att ni har det.

Här är forum enligt wikipedia.

Forum kallas en plats, där en viss debatt eller liknande äger rum eller skall äga rum.

Luring! Hoppas emellertid inte att jag skrivit för mycket för er, om ni vill kan jag ta mig tid att summera texten imorgon eller dagen därpå. Men då får ni vänta med att få reda på trådens syfte. Trådtiteln är inte det minsta missvisande, men den förklarar heller inte vad tråden handlar om.

Nå, en kommentar på detta, eller kanske lite motattacker? Skulle vilja ha en förklaring till den passivitet som råder på GTAsajten. Ni undviker ju diskussioner.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 191
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ni undviker ju diskussioner.

Inte tänkt på att alla här kanske inte är insatta/intresserade av Poliser, N-I, CIA eller liknande? Det handlar majoriteten av alla försök till debatter om här på forumet.

Mest troligt debatterar folk om saker de tycker är intressanta. Fredrik Reinfeldt skulle nog undvika en debatt om sidenkjolar, inte sant?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar du inte läsa? Hoppa vidare till näst sista . Ni undviker ju diskussioner.

Lite mer debatt skulle gärna välkomnas, lite hätskare stämning helt enkelt.

Just nu är det antingen gulligullande eller onödiga personpåhopp. Men ändå, det är alltid kul att prata om allmäna saker utan att debattera skiten ur sig, och att träffa sköna människor :ermm: Men lite mer vore trevligt.

RavenE: Jepp du har en poäng, inte många som debatterar bara för debatterandets skull :blink:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte tänkt på att alla här kanske inte är insatta/intresserade av Poliser, N-I, CIA eller liknande? Det handlar majoriteten av alla försök till debatter om här på forumet.

Mest troligt debatterar folk om saker de tycker är intressanta. Fredrik Reinfeldt skulle nog undvika en debatt om Sidenkjolar, inte sant?

Varför drar du upp det i den här tråden? Läs texten i stället. Nu pratar jag inte om en specifik tråd. Jag pratar generellt GTAsajten genom 2007. Sluta gå off-topic, eller lämna min tråd.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför drar du upp det i den här tråden? Läs texten i stället. Nu pratar jag inte om en specifik tråd. Jag pratar generellt GTAsajten genom 2007. Sluta gå off-topic, eller lämna min tråd.

Jag kan bara svara för mig själv, inte de övriga 5000+.

Jag debatterar då jag finner något intressant. Ni andra?

Sen är jag inte så mycket för debatter, en annan orsak.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag kan bara svara för mig själv, inte de övriga 5000+.

Jag debatterar då jag finner något intressant. Ni andra?

Ty vilket tråkigt liv du/ni GTAsajtare måste ha då. Aldrig något av intresse forutom att titta på bilder eller läsa i humortråden. Må vara ett liv för sig, men ack så ohälsosamt. Hur gör ni då det kommer till en situation där man behöver försvara sig? Säger ni bara "Orka inte bah", eller?

Det jag försöker komma fram till är att det aldrig sker debatt här. Enligt vad du hävdar debatterar ni när något är intressant. Alltså verkar inget vara intressant för er.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tycker debatter är ganska roliga om det är i "rätt" område, Tex polisen, militären mm. Det var väl en ganska bra diskusion i värdetransporttråden eller? Det var bara ett fåtal som skrev i den tråden, fast jag själv skulle som majoriteten inte orka läsa hela tråden om den var 4 sidor när jag ser den. men om jag är med från början så är jag med hela vägen. Tycker det blorde skapas mera sådana trådar där man kan ha en regäl diskusion.

Personligen tror jag att alewME kommer att bli årets debatör 2007

mera militär åt sverige!

Edit al la carte: detta är ett GTA forum, man kan inte vänta sig för mycket av oss, vi är nördarna av gta.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig något av intresse forutom att titta på bilder eller läsa i humortråden.

Och det baserar du på..?

Visst, ingen har väl undgått de två trådarna, men det är inte de enda vi läser.

Jag ser många trådar här, inte bara 'Bild på dig själv' och 'Humortråden'.

Jag, som många andra, ser forumet som en bra plats att ställa frågor om saker. Där har du t.ex. 'Tråden om saker du alltid velat veta' eller 'Jag letar efter...'.

Vill ni debattera, prata med Mordos. Han gillar det.

@Kobbe: Håller med, Slew är jäkligt bra på att debattera.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att det inte är mycket till diskussioner på det här forumet. Kan passa på att citera susning.nu ...

Ett webbforum är kombinationen av en webbplats och ett diskussionsforum eller konferenssystem. Det är alltså en webbplats som låter läsarna skriva inlägg och kommentarer, inte helt olikt en wiki, men syftet är att åstadkomma en debatt, inte ett uppslagsverk.

Precis som du, SlewME, skriver är det inte något stort galleri vi ska skapa, utan en plats för diskussioner.

För att inte tala för någon annan kan jag ta anledningarna till varför jag själv inte diskuterar speciellt mycket här. Det finns helt enkelt inga trådar om ämnen som rör mig. Det har gjorts en del trådar om politik, poliser och dyl. men det är ämnen som mina kunskaper är få, för att inte säga obefintliga, inom.

De få tillfällen som det verkligen blir diskussion här förstörs den ofta då många medlemmar inte kan se skillnad på diskussion och "bråk". Ofta börjar folk tjata om att "nu slutar vi bråka" eller "nu bör tråden låsas för det här har spårat ur" bara för att några för en diskussion.

Vi kan ju hoppas på förbättring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ty vilket tråkigt liv du/ni GTAsajtare måste ha då. Aldrig något av intresse forutom att titta på bilder eller läsa i humortråden. Må vara ett liv för sig, men ack så ohälsosamt. Hur gör ni då det kommer till en situation där man behöver försvara sig? Säger ni bara "Orka inte bah", eller?

Det jag försöker komma fram till är att det aldrig sker debatt här. Enligt vad du hävdar debatterar ni när något är intressant. Alltså verkar inget vara intressant för er.

Femtonåringar behöver inte säga så mycket mer.

"Men så får du väl inte göra"

"Äh, skiter väl jag i. Knulla din mamma"

"Hur ser det ut i mellanöstern"

"Äh, dom kan bomba ihjäl sig så mycket dom vill, dumma jävlar"

...Vill ni debattera, prata med Mordos. Han gillar det...

Han suger, rakt igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att det inte är mycket till diskussioner på det här forumet. Kan passa på att citera susning.nu ...

Precis som du, SlewME, skriver är det inte något stort galleri vi ska skapa, utan en plats för diskussioner.

För att inte tala för någon annan kan jag ta anledningarna till varför jag själv inte diskuterar speciellt mycket här. Det finns helt enkelt inga trådar om ämnen som rör mig. Det har gjorts en del trådar om politik, poliser och dyl. men det är ämnen som mina kunskaper är få, för att inte säga obefintliga, inom.

De få tillfällen som det verkligen blir diskussion här förstörs den ofta då många medlemmar inte kan se skillnad på diskussion och "bråk". Ofta börjar folk tjata om att "nu slutar vi bråka" eller "nu bör tråden låsas för det här har spårat ur" bara för att några för en diskussion.

Vi kan ju hoppas på förbättring.

ta initiativ, kreativitet min vän. Skapa, förnya och utveckla! Är det något som intresserar dig? spread the words!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men samtidigt killar, är det inte många som stannar här och trivs bra just för att allting kanske inte är stenhård debatt här, utan att saker även är mer personliga och roliga?

Själv gillar jag att debattera men det måste ju finnas rum för annat också, även om det kanske är för lite debatt just nu. Men sånt går väl upp och ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men samtidigt killar, är det inte många som stannar här och trivs bra just för att allting kanske inte är stenhård debatt här, utan att saker även är mer personliga och roliga?

Själv gillar jag att debattera men det måste ju finnas rum för annat också, även om det kanske är för lite debatt just nu. Men sånt går väl upp och ner.

Är det opersonligt med debatt? Det är ju ens personliga åsikter man framför och förespråkar där. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Men samtidigt killar, är det inte många som stannar här och trivs bra just för att allting kanske inte är stenhård debatt här, utan att saker även är mer personliga och roliga?

Själv gillar jag att debattera men det måste ju finnas rum för annat också, även om det kanske är för lite debatt just nu. Men sånt går väl upp och ner.

Till viss del, det är personligt på GTAsajten. MEN det verkar som om att oavsett område så verkar GTAsajtarna vara riktiga dönickar. Hur många diskussioner har man inte försökt skapa på GTAsajten, utan resultat? Det är ett enda stort pojkstreck här. Debatt kombinerat med "chill-talk", varför inte? Men det under förutsättning att folk också debatterar på ett FORUM! Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flera "klassiska" medlemmar som hade förmågan att tillföra något har mer eller mindre försvunnit (tänker kanske främst på Mahalo, okka och Crice) men även många på "andra sidan" också.

Dessutom är ju den intressantaste debatten i hela GTAsajtens historia raderad (Legalisera Cannabis-tråden) och istället fick vi dessa regler och massa reklam i ansiktet: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=900291

Lätt att föra en intressant debatt när man inte får posta negativt innehåll om organisationer eller personer?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du är lite fel ute. Visst är det är forum, som är till för diskussion och liknande. Dock är det framför allt ett GTA-forum. Du betonar ju politik och annat off-topic, något som egentligen bara är en bonus. Visserligen sker den mesta aktiviteten i just off-topic sektionerna, men det är ju inte på grund av dessa medlemmarna valde att registrera sig en gång i tiden. Att "kräva" diskussion av de slag du nämner är därför väldigt konstigt, enligt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det opersonligt med debatt? Det är ju ens personliga åsikter man framför och förespråkar där. :ermm:

Nog förstår du vad jag menar? Jag är i alla fall inte kompis med mina irl-polare för deras politiska åsikter eller liknande, utan för att de är roliga och sköna personer. Och hade det bara varit stenhård debatt hade det ju knappast varit så roligt på DH, eller hur?

Till viss del, det är personligt på GTAsajten. MEN det verkar som om att oavsett område så verkar GTAsajtarna vara riktiga dönickar. Hur många diskussioner har man inte försökt skapa på GTAsajten, utan resultat? Det är ett enda stort pojkstreck här. Debatt kombinerat med "chill-talk", varför inte? Men det under förutsättning att folk också debatterar på ett FORUM!

Ja lite mer debatt vore kul :blink:

Flera "klassiska" medlemmar som hade förmågan att tillföra något har mer eller mindre försvunnit (tänker kanske främst på Mahalo, okka och Crice) men även många på "andra sidan" också.

Dessutom är ju den intressantaste debatten i hela GTAsajtens historia raderad (Legalisera Cannabis-tråden) och istället fick vi dessa regler och massa reklam i ansiktet: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=900291

Lätt att föra en intressant debatt när man inte får posta negativt innehåll om organisationer eller personer?

Åt helvete är det, var jätteintressant att läsa i den tråden, ändå om man inte kunde bidra med så mycket själv.

Tycker du är lite fel ute. Visst är det är forum, som är till för diskussion och liknande. Dock är det framför allt ett GTA-forum. Du betonar ju politik och annat off-topic, något som egentligen bara är en bonus. Visserligen sker den mesta aktiviteten i just off-topic sektionerna, men det är ju inte på grund av dessa medlemmarna valde att registrera sig en gång i tiden. Att "kräva" diskussion av de slag du nämner är därför väldigt konstigt, enligt mig...

Han kan väl alltid kräva det av folket som har tagit sig vidare till Allmänt-delen och stannat här för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...