Jump to content

Vandalisering?


Hultenius
 Share

Recommended Posts

För bara några minuter sedan hände något skumt på servern.

Vissa filer (bl.a 5 filer till forumet) blev raderade och loggarna är borta.

Man kan börjar dra små slutsattser men man kan ju inte vara riktigt säker på vad som hänt...

Hursomhelst, filerna är återskapade från en gammal back-up men jag vet inte riktigt hur mycket av forumet/sajten som har skadats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... inget som märkt något konstigt på sajten?

Enligt statistik så förlorade vi runt 5mb och det jag har märkt var bara ca 1mb :angry:

Jag såg att några små inställningar i forumet har försvunnit, bland annat ett prefix till de cookies man får när man besöker forumet.

Jag ska försöka kolla egenom allt lite nogrannare imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Sep 26 2002, 01:07]Det enda som Jag lagt  märke till är att när man loggar in så går det oftast inte på första försöket.

Loggade precis in, och det tog tre försök innan Jag blev inloggad.

Vet ej om detta bara är ngt tillfälligt?

det här står på lunar:

Blir du utkastad ibland?

Några Internetleverantörer verkar ha infört ett nytt system för en del av sina kunder som innebär att din dator ständigt byter identitet medan du surfar. Detta gör att du får stora problem med en del sajter, däribland LunarStorm.

SÅ HÄR LÖSER DU PROBLEMET

I Internet Explorers (din webbläsare) meny klickar du på Verktyg och väljer därefter Internet-alternativ. Sedan tar du fliken Anslutningar och där knappen LAN-inställningar. Klicka på Avancerat i fältet för proxyserver och skriv sedan in www.lunarstorm.se i fältet för undantag.

Kanske har det något med det att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha! Nu får jag det att gå ihop :angry:

Jag blev lite förvirrad när jag fick hem så många mail från forumet (får ett varje gång någon registrerar sig) och jag kunde inte förstå varför forumet helt plötsligt blev så populärt. Det var ju ca 15 registreringar/dag, förut var det endast ca en/dag.

Jag har dock fixat detta nu, man behöver alltså inte vara inloggad för att läsa forumet längre. Denna inställning var sparad i en fil som försvann i förrgår.

Tack för att ni sa till, annars skulle jag fått fundera ett tag till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...