Barracuda Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Funnylin: skriv i en annan färg, man blir ju groggy när man tittar på den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dundersmet Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Det där låter som Fallout 2 Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2004 Det där låter som Fallout 2 Funnylin Aldrig spelat! Men försöker ju efterlikna ett rollspel så det är väl inte så konstigt i så fall! Barracuda: LOL!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 9 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2004 Funnylin: skriv i en annan färg, man blir ju groggy när man tittar på den! Din sig kanske är lite väl stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_vice88 Skrivet 10 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2004 Kommer här sammanställa min dröm för nästa del i GTA serien. Först och främst skulle jag älska om rollspelselement lades till. Skulle digga ett färdighetssytem mest. Det skulle fungera typ så här: Man har några färdigheter(Som man kan träna upp, mer om det sen)låt oss säga att man startar så här. Health: 100(Kan ej tränas upp) Armor: 100(Kan ej tränas upp) Defense: 10(Ju högre poäng dessto lägre skada gör en motståndare) Strenght: 10(Ju högre poäng dessto större skada gör man) Charisma: 10(Mer om det sen) Light Weapons: 0(Träna upp det och du får möjlighet att använa lättare vapen, typ pistoler och UZI:s) Heavy Weapons: 0(Träna upp det och du får möjlighet att använda stora vapen, typ Olika typer av Gevär och Minigun) Explosives: 0(Träna upp det och du får möjlighet att använda Granater, molotov cocktail osv) Security: 0(Ju högre poäng dessto bättre billås kan du bryta upp) Respect: 0(Ju fler uppdrag och människoliv på samvetet dessto högre poäng) Maxnivån på Health och Armor är 100, men Defense kan minska skadan som en kula eller ett slag kan ådstakomma. Samtidigt som strenght kan öka detsamma(Fast mot motståndaren). Charisma, det är här det andra rollspelelementet kommer in i bilden. För att dra ett exempel. Gangsterbossen Danny Hardtokill har precis gett dig i uppdrag att döda hans före detta fru som tänker gå till polisen(Han har även uppgett en summa han är villig att betala för att få jobbet gjort). Man får alternativ till hur man ska svara, ungefär så här: 1.Okay I'll do it. 2.No way dude, thats to risky...double the money and i'll think about it. 3.Double the money or i might just kill you instead! Om man har noll i Charisma rekomenderar jag inte dom två sistnämnda. 2:an är om man har en lite halvbra nivå på charisman och 3:an om man har hög(Danny säger att han gillar din stil och du får mer pengar än du begärde!). Om du har riktigt hög blir Danny rädd och ger dig ännu mer. Vapen, i början av spelet har man bara möjlighet att använda sig av knogjärn, baseball trä, krossad flaska osv. Men efter inte alltför lång tid träffar man stadens vapenhandlare i hans gigantiska vapenlager. Han erbjuder dig ett jobb där du behöver använda en pistol, och vips så har man plötsligt Light Weapons: 1!(Varje poäng motsvarar med andra ord ett vapen man kan använda. 1=En typ av pistol, 10=Dubbla UZI:s). Likaså med Heavy Weapons och Explosives. Security. Det stämmer barn, i denna staden är inte alla bilar olåsta(Fortfarande lätt att sno omkringåkande bilar dock). Efter en bit in i spelet träffar man en bilhandlare som handlar med exlusiva "varor". Han har för vana att sno stadens exklusivaste bilar och massprocucera dom i hans enorma bilfabrik. Han ger en i uppdrag att sno familjen McMoney:s egendesignade sportbil värd extremt mycket. Dessvärre för dig så står bilen parkerad i deras vardagsrum, i deras lyxvilla som för övrigt har en vaktstyrka större än securitas. För att bryta dig in i huset behöver du åtminstone security: 3(Går att spränga upp dörren också, men då går larmet direkt, mer om det sen) och för att sno bilen behöver du security: 5. Och hur kan man göra för att tjäna Security points? Det finns flera sätt, det lättaste är att ta kontakt med Karen som befnner sig i en lägenhet(Nånstans, var vet jag inte). Hon berättar för dig att hennes bror(Inflytelserik gangster)och några av hans män sitter i fängelset. Allt du behöver göra är att ta dig in i fängelset och få upp cellerna, Karens män tar hand om alla vakter och poliser. På det viset tjänar du några Security points(Finns mängder av sådana uppdrag). Tillbaka till villan, du bryter dig in och stänger av larmet(Security: 4)innan tiden gått ut så går det inte, och därmed inte så många vakter att ta hand om. Bara villans egna förstås(Ett 20-tal). Du snor bilen och kör ut. Nu har du ett val, du kan antingen sticka tillbaka med bilen till bilhandlaren, där belöningen är en exakt kopia. Eller så kan du sälja den till en konkurerande bilhandlare där belöningen är några hundra tusen. Du kan ju alltid behålla den själv. Om man väljer det sistnämnda kan man sticka tillbaka till bilhandlaren när man har höga Charisma point och svara honom att vakterna hellre sprängde bilen än lät dig få den. Om du som sagt har höga charisma point går han förmodligen på det och du får ytterliggare uppdrag. Om du har medelhöga går han inte på det och blir förbannad, han kräver att du ska hämta den till honom. Om du har låga blir han ännu mer förbannad och skickar vakterna på dig. Om du lyckas döda alla blir han imponerad och dina charisma points ökar. Respect. Höga Respect points kombinerade med höga Charisma points ökar chanserna drastiskt att högsta hönset(Stadens gangster överhuvud)ger dig värdiga uppdrag, och att du nämns som ärvtagare till hans "företag" i hans testamente. Höga respect points hjälper dig även när du ska argumentera med polisen om "Vem som dödade dom där 50 jobbiga kärringarna med handväskor". 1.Yes it was me! Whar are you going to do about it? 2.Me? No way, i could never kill anyone...I've never even killed a fly. 3.My buddy Norman McGangster would'nt like me being in prison! Återkommer med fler tankar, funderingar och förlag när jag har lust tid och...ehh pengar! Azzå funnylin!!! detta är GTA!!!! GTA är nte ment att vara så! D kanske passar till ett annat spel men fan inte GTA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
curry Skrivet 10 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2004 (redigerad) Roligt skrivet av Miami_vice88. Men jag tror dock att det inte kommer ett GTA MMORPG det är nästan en omöjlig uppgift. GTA är känt för att allt är fritt och du kan göra allt som du inte kan göra i verkligheten. Tänk er då en värld där alla är kriminella och kör galet på gatorna skjuter ner människor varje sekund. Det skulle nog inte bli så populärt spel. Då kan det bli en Planetside kopia istället. Aja, jag hoppas verkligen inte att San andreas blir någon annan tid. Nutid vore bäst och hoppas på att San andreas kommer bli en stor stad större än gta3. Jag kan chansa att det kommer en mulitplayer funktion i San andreas någon slags deathmatch. För det är tid nog att Rockstar fixar en multiplayer läge eftersom några nördar har lyckats ju fixa mulitplayer. Eh! En sak, jag anser att Vice city är lik en expansionpack och tycker det är inte bättre än GTA3. Grand theft auto 3 har stadskänslan friheten och själva gta känslan, dock har ju vice city det oxå men INGEN stadkänsla små korta kåkar lite här och var och staden är slarvig gjord. Bilarna är för snabba och det känns så lätt att fixa en super bil! Det är fel!! Då utnyttjas inte resten av bilarna som alla skrutte bilar som är så härliga. GTA, GTA2 och GTA3 äger! SKÄRP ER ROCKSTAR! Redigerad 10 januari, 2004 av curry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 12 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2004 Din sig kanske är lite väl stor. Nope! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2004 Funnylin: skriv i en annan färg, man blir ju groggy när man tittar på den! Fy fan vad lol du är!! Funny utan blå är som en dag utan solsken.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 12 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2004 Fy fan vad lol du är!! Funny utan blå är som en dag utan solsken.. Altså fruktansvärt!! Behåll blå-färgen Funny! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_vice88 Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Den är lite jobbig att titta på men man gör som man vill... Jag tycker att det allra viktigaste i S.A är att man ska kunna göra saker fastän man har klarat spelet!! Azzå saker efteråt...man kan ju det i både 3 o VC men mycket mycket mer ska d va!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2004 Altså fruktansvärt!! Behåll blå-färgen Funny! Klart jag behåller den! P.S Bryr mig extremt lite om er som "tycker det är jobbigt att titta på" LOL! D.S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Hoppas att det inte blir för stora krav! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord of Slaanesh Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Bättre AI som alla säger. Till exempel att polisen tar andra brottslingar än just bara en själv. Som i GTA 2 då det var typ en polis på ett ställe som satt och sköt Zaibatsus också då jag började skjuta Zaibatsus så blev polisen helt galen. Det är jobbigt. Hoppas dom fixar det. Andra saker som jag vill ha med i det: Cyklar Rullatorer resp. rullstolar =) Att det typ finns folk på vissa ställen som rider också kan man typ sno hästar och rida på =) Typ att man kan kapa Passagerarflygplan Tåg och inte bara tunnelbanor Kunna gå in i många olika hus och kidnappa familjer Att man typ kan bränna ner saker Typ att man kan lura polisen lite lättare än att dom vet var man än är även om man har bytt 20 bilar och sitter i en helikopter. etc. etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Som i GTA 2 då det var typ en polis på ett ställe som satt och sköt Zaibatsus också då jag började skjuta Zaibatsus så blev polisen helt galen. Och du tror inte dom skulle blivit det i verkligheten eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord of Slaanesh Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Kanske men ähh... strunt i det. Hur som helst så borde dom göra så att man typ kan lura in folk i gränder eller nåt sånt så kan man typ sätta på dom etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Kanske men ähh... strunt i det. Hur som helst så borde dom göra så att man typ kan lura in folk i gränder eller nåt sånt så kan man typ sätta på dom etc. Ja leka nekrofil och sedan kannibal, fy vad kul! not Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord of Slaanesh Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 Ja värsta bra iden. Skicka in det till Rockstar Games att dom borde göra så att man kan göra så i GTA: San Andreas =) JAg var allvarlig =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 1 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2004 det borde behövas mer kraft för att det ska bli slir spår och de borde vara fler och snabbare bilar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2004 Jag tycker _INTE_ att GTA:SA ska utspela sig i nutid(2004-2005). Jag tycker GTA:SA ska utspela sig strax efter GTA:VC slutade! Kanske typ 2 månader efter man erövrat Vice City så har man fixat folk som tar hand om ens ställen i Vice City så drar man till San Andreas( Introt kanske i GTA:SA?!?) Fan va ballt i så fall . Man ska kunna råna banker när man vill, det ska inte behöva vara ett uppdrag. Sen idén om att man måste gömma sig efter man rånat en bank är ju bara trist, sitta o vänta på att klockan ska gå i ett fjuttigt rum... Sen om man ser en sexig brud på gatan ska man kunna trycka in henne i gränden och kn#lla henne, medans hon försöker skrika på hjälp! Sen avslutar man med att döda henne i gränden. Kommer inte på nåt mer just nu, i will be back! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 2 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2004 Jag tycker _INTE_ att GTA:SA ska utspela sig i nutid(2004-2005). Jag tycker GTA:SA ska utspela sig strax efter GTA:VC slutade! Kanske typ 2 månader efter man erövrat Vice City så har man fixat folk som tar hand om ens ställen i Vice City så drar man till San Andreas( Introt kanske i GTA:SA?!?) Fan va ballt i så fall . Man ska kunna råna banker när man vill, det ska inte behöva vara ett uppdrag. Sen idén om att man måste gömma sig efter man rånat en bank är ju bara trist, sitta o vänta på att klockan ska gå i ett fjuttigt rum... Sen om man ser en sexig brud på gatan ska man kunna trycka in henne i gränden och kn#lla henne, medans hon försöker skrika på hjälp! Sen avslutar man med att döda henne i gränden. Kommer inte på nåt mer just nu, i will be back! jaha, de verkar ju roligt (not) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.