Jump to content

Så här installerar du ett fordon


GTA3 freak
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Inlägg 188
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Såvitt jag förstått har SA flera olika versioner: 1.00, 1.01 och 2.00. Kan man modda allihopa, antingen med patchar eller utan, och är det nåt speciellt jag ska tänka på innan jag köper det? T. ex. att det står ett serienummer som är annorlunda, eller att vissa bilder är borttagna på en viss version eller så.

Vice City har väl inga versioner som inte går att modda, right?

Tacksam för svar. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt jag vet går 1.0 att modda fult ut men då fins den fruktade ljudbuggen där medas på 1.1 kan man inte instalera hot coffe eller avända tranier men ljud buggen är borta, 2.00 går inte att modda ljudbuggen är givet vis borta och man kan inte avända 1.00 eller 1.01 save games. Men man kan nedgradera med en patch och då om du tex köpt 2.00 och patchar det blir den precis som en laglig 1.00. Som jag vet fins bara 2.00 att köpa i äffären. Det där med bilder och serienummer har jag ingen aning om. Vice City där går alla versioner att modda.

Har säkert missat något men hoppas att du fick svar på din fråga :huh:

Redigerad av bmw
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt jag vet går 1.0 att modda fult ut men då fins den fruktade ljudbuggen där medas på 1.1 kan man inte instalera hot coffe eller avända tranier men ljud buggen är borta, 2.00 går inte att modda ljudbuggen är givet vis borta och man kan inte avända 1.00 eller 1.01 save games. Men man kan nedgradera med en patch och då om du tex köpt 2.00 och patchar det blir den precis som en laglig 1.00. Som jag vet fins bara 2.00 att köpa i äffären. Det där med bilder och serienummer har jag ingen aning om. Vice City där går alla versioner att modda.

Har säkert missat något men hoppas att du fick svar på din fråga ;)

Haha, nä du missade nog inget. Så jag kan fortfarande använda mina SA-sparfiler från den version jag har nu (vilken det än är), eller? Och kan man nergradera 1.01 till 1.00, eller måste man nergradera från 2.00 genom att uppdatera sin 1.01-version (om det nu går)? Hoppas du fattar, annars är jag helnöjd med svaret jag fick :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nä du missade nog inget. Så jag kan fortfarande använda mina SA-sparfiler från den version jag har nu (vilken det än är), eller? Och kan man nergradera 1.01 till 1.00, eller måste man nergradera från 2.00 genom att uppdatera sin 1.01-version (om det nu går)? Hoppas du fattar, annars är jag helnöjd med svaret jag fick :lol:

Nu blev jag snurrig?!?!?! :huh:

1.0 - Den första versionen. Den är moddbar och underbar. FÖRUTOM Dam dam da dAaaaa "Ljudbuggen"

1.01 - är den patchade varsionen av 1.0. Det gå INTE att köra samma gamesave. Det går bara att modda men inte injekta trainers eller nåt dylikt?

och den fruktade ljudbuggen är borta.

2.0 - är nästan samma som 1.01 bara att det är den man köper i affären. Inget olikt. Kan köra samma gamesave mellan 1.01 och 2.0?!?!?

Rätt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svar till ALER007

Allt rätt utom 1 sak du kan använda samma gamesave mellan 1.00 och 1.01.

Svar till Henkibojj

ja du kann nedgradera från 1.01 till 1.0 men för att få 1.01 måste du patcha spelet själv.

Ok, då vet jag. Om det skulle vara så att jag har version 1.00 eller 1.01, kan jag använda mina saves till en 2.00-version jag går och köper? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
"Greenwoo" tror jag den heter. >_<

Jupp visst var det så :rolleyes: man tackar man tackar

Är det nån som vet hur man ändrar (om det går) hastigheten på en bil så det går något fortare? och om det finns nåt fusk eller mod som gör att man hoppar riktigt högt med fordon?

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...