Jump to content

Så här installerar du ett fordon


GTA3 freak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 188
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänkte göra en liten guide hur man installerar bilar eftersom det verkar vara många som undrar.

Glöm inte att göra backup först!

1. Öppna filen du har laddat ner. Det brukar vara zip eller rar filer. De öppnas bäst med Winzip eller Winrar, Winrar rekomenderas eftersom det kan öppna både zip och rar filer. Skapa en ny mapp i t.ex VC mappen som heter "Bilar", det blir inte heller så rörigt om du sätter in dff och txd filerna i undermappar för varje bil. Då går vi till baka till de zipade eller rar:ade filerna igen. Markera dff och txd filen, högerklicka och välj "extract" och extrahera dem till din bilmapp.

2.Byt namn på dff filerna och txd filerna, ibland behövs det inte eftersom dom redan heter som det fordonet dom ska ersätta. Om jag nu vill byta ut t.ex Sabre och filerna jag har laddat ner heter t.ex dodge.dff och dodge.txd så byter jag namn på dom till Sabre.dff och Sabre.txd, samma sak gäller på alla fordon men om du vill byta ut t.ex Banshee så ska inte filerna heta Sabre.txd och Sabre.dff utan Banshee.dff och Banshee.txd, Samma sak gäller alla fordon.

3.Öpnna GTA3.img i GTA VC\models mappen med IMG Tool och välj Edit\Find eller tryck F2. Då får du upp en ruta där du kan söka i GTA3.img. Skriv in fordonsnamnet och .dff efter och tryck på "Sök Nästa" eller Enter. Nu ska du få t.ex Sabre.dff om du har sökt på det. Högerklicka på i det här fallet Sabre.dff och ta "Delete", gör samma sak på txd filen som ligger under dff filen i listan.

OBS! Om det bara följer med en dff fil så radera endast dff filen. Om du inte vill radera filerna så kan du döpa om dom till t.ex SabreORGINAL.dff/txd.

4.Så nu ska vi lägga in den nya bilen. Tryck på Commands\Add eller Ctrl+A. Då får du upp en lista där du ska välja vad du vill lägga till. Då väljer du först din dff eller txd fil(det spelar ingen roll vilken du tar först)som du har sparat i bilmappen och dubbleklickar på den, sen gör du samma sak med txd eller dff filen(beror på vilken du tog först).

Så nu ska det vara färdigt att spela!!!

men om där är coll-filer med vad ska man göra då (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

Jag känner mig lite dum nu, men och andra sidan har jag alldrig sagt att jag förstår mig på datorer:P

Som synes har jag ett problem. I beskrivningen står det att man skall markera och extrakta txt och dff filerna. So far so good. Men jag får inte upp någon dff när jag öppnar med vare sig winrar eller zip

Någon som vet hur jag skall göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner mig lite dum nu, men och andra sidan har jag alldrig sagt att jag förstår mig på datorer:P

Som synes har jag ett problem. I beskrivningen står det att man skall markera och extrakta txt och dff filerna. So far so good. Men jag får inte upp någon dff när jag öppnar med vare sig winrar eller zip

Någon som vet hur jag skall göra???

Alltså du ska inte öppna programmen utan bara filen du har laddat ner.

TheGangster: Prova att ta bort det fler gånger. På något sätt så är det kvar annars skulle det inte bli så.

coke: Hittar du inte filerna i filen du har laddat ner eller i GTA3.img?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...