Jump to content

GTA VI försenat till 26/5 2026

Recommended Posts

Precis som många anat har spelet försenats och släpps inte längre under 2025. Det nya datumet är 26:e maj 2026.

2092730055_Screenshot_20250506-1549142.thumb.png.7e1392e42127d9e62be8646343cab20d.png

https://www.rockstargames.com/newswire/article/258aa538o412ok/grand-theft-auto-vi-is-now-coming-may-26-2026

Det var väl inte oväntat, vi har inte fått en trailer (förrän nu!!) sedan den första för över ett år sedan och i övrigt inga nyheter alls. Med tanke på hur de vill driva sin hypemaskin och hur deras historik talar om att alla deras spel alltid blivit försenade, var detta ett självklart besked.

Men fortfarande, surt. Det blir dock en inomhussommar 2026! Hoppas på ideellt väder! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Det är aldrig kul när ett spel man sett fram emot så länge blir försenat så klart, men jag ser hellre att de skjuter upp på det lite men finputsar det än att det släpps tidigt men jäkligt buggigt. Sen lär det så klart ha några få yanks när det släpps, men förhoppningsvis är det i alla fall spelbart. För om ett spel både blir uppskjutet och ofärdigt, då är det banne mig ett misslyckande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Själv undrar jag om de kommer att bemöda sig med att släppa hela spelet på skiva. Detta med "resten får du tanka" är ju en fars, ett rån och ett hot mot både konsument och industrins framtid.

Tror vi ens att det släpps på skiva? 😳

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jo, den blundern kan inte R* göra. Det är helt omöjligt.

Nej, det får vi verkligen hoppas. Man vill ju, åtminstone av nostalgiska skäl, ha en fysisk version av spelet. Jag har faktiskt hela samlingen på skiva sedan det första släpptes och man satt med familjens gamla AST-dator och lirade! 😍

Hur gammal måste man bli innan hypen kring ett nytt GTA-släpp avtar? Förhoppningsvis aldrig. 

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2025-05-20 at 21:26, Nord skrev:

Tror vi ens att det släpps på skiva? 😳

Finns få saker jag ogillar mer än digitaliseringen av kultur.

Bra läsning på ämnet: https://pluralistic.net/2023/12/08/playstationed/
Om jag exempelvis köper en film eller ett spel digitalt/via streaming äger jag den endast tills leverantören tar bort den från sitt utbud eller beslutar sig för att släcka. Att fler inte vägrar själva grundpremissen i det här konsumentfientliga feltänket är fasiken outgrundligt.

Så jag hoppas innerligt att det släpps på skiva! Men kan nog glömma offlinespelande, tyvärr, det existerar väl knappt längre.

• Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor