Jump to content

GTAStunting Database

Ma__Cipriani
 Share

Recommended Posts

https://www.gtasdb.com/

Höj! Aries har i snart ett Är jobbat med att Àntligen(!) ge oss en databas, en egen streaming/nedladdnings-hemsida blablabla jag behöver inte gÄ in för mycket i detalj.

Jag har sjÀlv hjÀlpt honom att ladda upp filmer i nÄgra veckor nu och tagga personer sÄ man lÀtt kan navigera sig. Vi jobbar pÄ att Àven kunna kategorisera efter soundtracks, göra favoritlistor osv.

Snart 1500 filmer finns redan dÀr, frÀmst VC just nu, och det Àr vÀl lika mÄnga fler som ska upp.

Ta gĂ€rna en titt och se om ni hittar er sjĂ€lva! Jag har lagt upp nĂ„gra GTASajten-filmer och tĂ€nkte vĂ€l höra om det Ă€r nĂ„gon hĂ€r som har nĂ„n gammfilm kvar pĂ„ datorn eller kanske pĂ„ Youtube och i sĂ„dana fall fĂ„r ni gĂ€rna skicka dem till mig :) Är det nĂ„got pĂ„ Youtube sĂ„ skicka bara lĂ€nken sĂ„ sköter jag resten. "Riktiga" filmer förresten, inga smĂ„klipp med stunting league-entries typ. Inkludera gĂ€rna ett datum ocksĂ„ och det behöver inte vara helt exakt men helst Ă„r/mĂ„nad.

Första communityfilmen "Chronicles" hittade jag pÄ Youtube men den fryser rejÀlt dÄ och dÄ sÄ om nÄn har kvar originalet vore det guld!

Till sist, sÄ behöver man skapa en anvÀndare för att kunna se filmer och skulle ni inte fÄ nÄt confirmation-e-mail (vanligt bland hotmail-anvÀndare) sÄ sÀg bara till sÄ fixar jag det :)

Sidan Àr fortfarande under uppbyggnad som sagt och just nu ligger fokus pÄ att ladda upp material men har ni nÄgra idéer/frÄgor eller nÄt som inte tycks stÀmma som ska rÀttas till sÄ grejar vi det!

Redigerad av Ma__Cipriani
  • Gilla 2
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

02/17/2021 at 13:08, Ma__Cipriani skrev:

Till sist, sÄ behöver man skapa en anvÀndare för att kunna se filmer och skulle ni inte fÄ nÄt confirmation-e-mail (vanligt bland hotmail-anvÀndare) sÄ sÀg bara till sÄ fixar jag det :)

Sign me up! Jag fick inget mail och jag anvÀnder hotmail. Skicka PM?

20 timmar sedan, Ma__Cipriani skrev:

https://www.gtasdb.com/stunter/henkibojj

Var du inte med i High Above ocksÄ? :P

Det verkar sÄ, men jag minns bara ett trick jag gjort. Ett till kommer jag iofs ihÄg men jag tror det blev nekat för att jag anvÀnt en moddad Sanchez. ^_^

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

• 4 weeks later...
1 timme sedan, Kebab skrev:

Fan vad roligt. Har verkligen glömt vilka videor jag varit med i (Àven om jag troligen har alla sparade pÄ datorn nÄgonstans). 22 stycken enligt hemsidan, ska bli riktigt kul att kolla igenom! 

Det skulle vara jÀvligt intressant om du lyckades fÄ fram dem! Ja, vi uppdaterar hela tiden med nya grejor. Musiksidan Àr rÀtt ny och inom kort kommer Àven favoritlistor osv :D

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

• 1 month later...
2021-04-25 at 17:05, VickeX skrev:

Nice!
Hittade inte den hÀr pÄ sidan som jag minns jag Àlskade nÀr det begav sig, och laddade upp pÄ min gamla YT. TyvÀrr mutad nu men gÄr ju att lÀgga pÄ lÄtarna pÄ nytt om man hostar sjÀlv.

Nice!

Hm, jag antar att du kommer in pĂ„ din gamla Youtube sĂ„ kan du kolla vilken av lĂ„tarna som gjort att hela filmen blev mutad, alternativt fĂ„ fram vid vilka tidpunkter lĂ„tarna startar? Knepigt att den Ă€r mutad dĂ„ jag kan se i beskrivningen vilka lĂ„tar som Youtube har registrerat, kĂ€nns som nĂ„t gammalt som hĂ€ngt kvar och borde gĂ„ att lösa idag đŸ€”

E: Mycket intressant detta, dÄ det Àr en av de första stuntfilmerna som gjorts. FrÄgan Àr vilken mÄnad under -03 tÀvlingen hölls/avgjordes. Juli?

Eller var det en re-make av originalfilmen? DÄ mÄste jag nog sÀtta datumet till 2007-01-30.

https://www.gtasajten.com/topic/41257-vcff-winner-movie-re-release/?tab=comments#comment-838909

https://www.gtasajten.com/topic/8227-vice-city-film-festival/?tab=comments#comment-113981

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

2021-04-28 at 09:40, Ma__Cipriani skrev:

Nice!

Hm, jag antar att du kommer in pĂ„ din gamla Youtube sĂ„ kan du kolla vilken av lĂ„tarna som gjort att hela filmen blev mutad, alternativt fĂ„ fram vid vilka tidpunkter lĂ„tarna startar? Knepigt att den Ă€r mutad dĂ„ jag kan se i beskrivningen vilka lĂ„tar som Youtube har registrerat, kĂ€nns som nĂ„t gammalt som hĂ€ngt kvar och borde gĂ„ att lösa idag đŸ€”

E: Mycket intressant detta, dÄ det Àr en av de första stuntfilmerna som gjorts. FrÄgan Àr vilken mÄnad under -03 tÀvlingen hölls/avgjordes. Juli?

Eller var det en re-make av originalfilmen? DÄ mÄste jag nog sÀtta datumet till 2007-01-30.

https://www.gtasajten.com/topic/41257-vcff-winner-movie-re-release/?tab=comments#comment-838909

https://www.gtasajten.com/topic/8227-vice-city-film-festival/?tab=comments#comment-113981

Jag hade lite koll pÄ vilka lÄtar och vart de var, men du sa ju faktiskt nÄgot som gör det hela enklare.

Den börjar med "GÄ i Solen", sen nÀr brandbilen landar i poolen / Vice City Stunts logon kommer fram Àr det ett krashljud, glas som splittras och Àven en katt som mjaoar.
Sabotage (Edited / 2005 Remaster) -enligt YouTube (minns att lÄten stÀmmer men versionen mÄste ju vara fel om filmen kom 2003) börjar 0:43 till 02:19.
DÀrefter Fly Away av Lenny Kravitz mellan 2:20-3:10 enligt YT, men förmodligen Ànda fram tills credits.
Ingen mer lÄt Àr matchad, sÄ tyvÀrr vet jag inte vad det var för musik dÀr under eftertexterna.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

14 timmar sedan, VickeX skrev:

Den börjar med "GÄ i Solen", sen nÀr brandbilen landar i poolen

Haha, det dÀr tror jag att jag minns! :lol:

Förresten, jag tror att jag har Pomperipossa pÄ nÄn hÄrddisk frÄn förr. Var det Karatemorfar som gjorde den eller vem var det?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

Den dÀr videon sÄg jag nÄgot Är innan jag kÀnde till forumets existens, faktiskt! FörstÄr inte om det Àr vad ni pratar om ovan, men jag har filmen sparad pÄ min dator (som Àr nedpackad i kÀllaren) ifall ni vill att jag laddar upp den i framtiden. :)

• Tack! 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

Skrivet (redigerad)
2021-04-30 at 19:52, VickeX skrev:

Jag hade lite koll pÄ vilka lÄtar och vart de var, men du sa ju faktiskt nÄgot som gör det hela enklare.

Den börjar med "GÄ i Solen", sen nÀr brandbilen landar i poolen / Vice City Stunts logon kommer fram Àr det ett krashljud, glas som splittras och Àven en katt som mjaoar.
Sabotage (Edited / 2005 Remaster) -enligt YouTube (minns att lÄten stÀmmer men versionen mÄste ju vara fel om filmen kom 2003) börjar 0:43 till 02:19.
DÀrefter Fly Away av Lenny Kravitz mellan 2:20-3:10 enligt YT, men förmodligen Ànda fram tills credits.
Ingen mer lÄt Àr matchad, sÄ tyvÀrr vet jag inte vad det var för musik dÀr under eftertexterna.

Okej, tack! Ja, jag vette fasen om det skulle gÄ att Äterskapa musiken/ljudeffekter Àn hur vi fÄr fram vilka lÄtar som var med (stÄr ju i credits ocksÄ, The Cardigans?) men om nu Kebab skulle fÄ för sig att damma av datorn och hitta den sÄ vore det det helt klart guld vÀrt :wub:

Och nej, att Youtube kÀnner av "Remasters" har ingen betydelse.

Jag tÀnkte vÀl mest om du kunde fÄ fram vilken av lÄtarna som gör att videon blev mutad och vÀlja att muta bara den via Youtube Studio, för jag har svÄrt att tro att alla lÄtar skulle vara "olyssningsbara" men sÄ kan ju faktiskt vara fallet. Nu Àr ju du en erfaren Youtubare men hur ser det hÀr ut för dig pÄ den filmen? Borde ju gÄ att göra nÄt med "Select Action"? (Exempel nedan)

spacer.png

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

13 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Haha, det dÀr tror jag att jag minns! :lol:

Förresten, jag tror att jag har Pomperipossa pÄ nÄn hÄrddisk frÄn förr. Var det Karatemorfar som gjorde den eller vem var det?

ÅhÄÄ, det lĂ€t ju spĂ€nnande! LĂ„ngt före min tid men det vore roligt att se :)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

2021-05-01 at 23:51, Ma__Cipriani skrev:

Okej, tack! Ja, jag vette fasen om det skulle gÄ att Äterskapa musiken/ljudeffekter Àn hur vi fÄr fram vilka lÄtar som var med (stÄr ju i credits ocksÄ, The Cardigans?) men om nu Kebab skulle fÄ för sig att damma av datorn och hitta den sÄ vore det det helt klart guld vÀrt :wub:

Och nej, att Youtube kÀnner av "Remasters" har ingen betydelse.

Jag tÀnkte vÀl mest om du kunde fÄ fram vilken av lÄtarna som gör att videon blev mutad och vÀlja att muta bara den via Youtube Studio, för jag har svÄrt att tro att alla lÄtar skulle vara "olyssningsbara" men sÄ kan ju faktiskt vara fallet. Nu Àr ju du en erfaren Youtubare men hur ser det hÀr ut för dig pÄ den filmen? Borde ju gÄ att göra nÄt med "Select Action"? (Exempel nedan)

Alla Àr matchade (förutom My Favorite Game dÄ, missade den i credits för YouTube-spelaren var i vÀgen :P). SÄ antar jag mÄste muta alla för att ens kunna höra den, och dÄ Àr det ju bara ljud i credits.

Men har Kebab den Àr det ju den bÀsta lösningen, eller om man kan söka rÀtt pÄ nÄgon av orginalgÀnget som kanske ocksÄ sitter pÄ en kopia.
Annars vore det ju inte sÄ svÄrt att bara lÀgga pÄ musiken igen om ni har egen hosting. Vi har ju tiderna. Ljudeffekterna lÀr ju inte bli exakt samma, men bÀttre Àn inget.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

• 1 year later...

@VickeX

Goda nyheter! Jag fick precis tag pÄ originalvideon till Barock.nu - Vice City Stunts :)  Med musik och allt! Vi har sjÀlvaste Barney att tacka faktiskt, som laddade upp en hel drös gamla filmer Ät mig som han hade kvar. LÀnkar den hÀr nÀr jag har laddat upp den :)

HĂ€r! https://gtasdb.com/video/barocknu-vice-city-stunts Dessutom fick jag ett datum, videon Ă€r skapad den 12 Juli 2003 😃

• Tack! 2
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

• 2 weeks later...