Jump to content

GTAStunting Database


Ma__Cipriani
 Share

Recommended Posts

https://www.gtasdb.com/

Höj! Aries har i snart ett år jobbat med att äntligen(!) ge oss en databas, en egen streaming/nedladdnings-hemsida blablabla jag behöver inte gå in för mycket i detalj.

Jag har själv hjälpt honom att ladda upp filmer i några veckor nu och tagga personer så man lätt kan navigera sig. Vi jobbar på att även kunna kategorisera efter soundtracks, göra favoritlistor osv.

Snart 1500 filmer finns redan där, främst VC just nu, och det är väl lika många fler som ska upp.

Ta gärna en titt och se om ni hittar er själva! Jag har lagt upp några GTASajten-filmer och tänkte väl höra om det är någon här som har nån gammfilm kvar på datorn eller kanske på Youtube och i sådana fall får ni gärna skicka dem till mig :) Är det något på Youtube så skicka bara länken så sköter jag resten. "Riktiga" filmer förresten, inga småklipp med stunting league-entries typ. Inkludera gärna ett datum också och det behöver inte vara helt exakt men helst år/månad.

Första communityfilmen "Chronicles" hittade jag på Youtube men den fryser rejält då och då så om nån har kvar originalet vore det guld!

Till sist, så behöver man skapa en användare för att kunna se filmer och skulle ni inte få nåt confirmation-e-mail (vanligt bland hotmail-användare) så säg bara till så fixar jag det :)

Sidan är fortfarande under uppbyggnad som sagt och just nu ligger fokus på att ladda upp material men har ni några idéer/frågor eller nåt som inte tycks stämma som ska rättas till så grejar vi det!

Redigerad av Ma__Cipriani
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

02/17/2021 at 13:08, Ma__Cipriani skrev:

Till sist, så behöver man skapa en användare för att kunna se filmer och skulle ni inte få nåt confirmation-e-mail (vanligt bland hotmail-användare) så säg bara till så fixar jag det :)

Sign me up! Jag fick inget mail och jag använder hotmail. Skicka PM?

20 timmar sedan, Ma__Cipriani skrev:

 

https://www.gtasdb.com/stunter/henkibojj

Var du inte med i High Above också? :P

Det verkar så, men jag minns bara ett trick jag gjort. Ett till kommer jag iofs ihåg men jag tror det blev nekat för att jag använt en moddad Sanchez. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
1 timme sedan, Kebab skrev:

Fan vad roligt. Har verkligen glömt vilka videor jag varit med i (även om jag troligen har alla sparade på datorn någonstans). 22 stycken enligt hemsidan, ska bli riktigt kul att kolla igenom! 

Det skulle vara jävligt intressant om du lyckades få fram dem! Ja, vi uppdaterar hela tiden med nya grejor. Musiksidan är rätt ny och inom kort kommer även favoritlistor osv :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
2021-04-25 at 17:05, VickeX skrev:

Nice!
Hittade inte den här på sidan som jag minns jag älskade när det begav sig, och laddade upp på min gamla YT. Tyvärr mutad nu men går ju att lägga på låtarna på nytt om man hostar själv.

Nice!

Hm, jag antar att du kommer in på din gamla Youtube så kan du kolla vilken av låtarna som gjort att hela filmen blev mutad, alternativt få fram vid vilka tidpunkter låtarna startar? Knepigt att den är mutad då jag kan se i beskrivningen vilka låtar som Youtube har registrerat, känns som nåt gammalt som hängt kvar och borde gå att lösa idag 🤔

E: Mycket intressant detta, då det är en av de första stuntfilmerna som gjorts. Frågan är vilken månad under -03 tävlingen hölls/avgjordes. Juli?

Eller var det en re-make av originalfilmen? Då måste jag nog sätta datumet till 2007-01-30.

https://www.gtasajten.com/topic/41257-vcff-winner-movie-re-release/?tab=comments#comment-838909

https://www.gtasajten.com/topic/8227-vice-city-film-festival/?tab=comments#comment-113981

 

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2021-04-28 at 09:40, Ma__Cipriani skrev:

Nice!

Hm, jag antar att du kommer in på din gamla Youtube så kan du kolla vilken av låtarna som gjort att hela filmen blev mutad, alternativt få fram vid vilka tidpunkter låtarna startar? Knepigt att den är mutad då jag kan se i beskrivningen vilka låtar som Youtube har registrerat, känns som nåt gammalt som hängt kvar och borde gå att lösa idag 🤔

E: Mycket intressant detta, då det är en av de första stuntfilmerna som gjorts. Frågan är vilken månad under -03 tävlingen hölls/avgjordes. Juli?

Eller var det en re-make av originalfilmen? Då måste jag nog sätta datumet till 2007-01-30.

https://www.gtasajten.com/topic/41257-vcff-winner-movie-re-release/?tab=comments#comment-838909

https://www.gtasajten.com/topic/8227-vice-city-film-festival/?tab=comments#comment-113981

 

Jag hade lite koll på vilka låtar och vart de var, men du sa ju faktiskt något som gör det hela enklare.


Den börjar med "Gå i Solen", sen när brandbilen landar i poolen / Vice City Stunts logon kommer fram är det ett krashljud, glas som splittras och även en katt som mjaoar.
Sabotage (Edited / 2005 Remaster) -enligt YouTube (minns att låten stämmer men versionen måste ju vara fel om filmen kom 2003) börjar 0:43 till 02:19.
Därefter Fly Away av Lenny Kravitz mellan 2:20-3:10 enligt YT, men förmodligen ända fram tills credits.
Ingen mer låt är matchad, så tyvärr vet jag inte vad det var för musik där under eftertexterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där videon såg jag något år innan jag kände till forumets existens, faktiskt! Förstår inte om det är vad ni pratar om ovan, men jag har filmen sparad på min dator (som är nedpackad i källaren) ifall ni vill att jag laddar upp den i framtiden. :)

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
2021-04-30 at 19:52, VickeX skrev:

Jag hade lite koll på vilka låtar och vart de var, men du sa ju faktiskt något som gör det hela enklare.


Den börjar med "Gå i Solen", sen när brandbilen landar i poolen / Vice City Stunts logon kommer fram är det ett krashljud, glas som splittras och även en katt som mjaoar.
Sabotage (Edited / 2005 Remaster) -enligt YouTube (minns att låten stämmer men versionen måste ju vara fel om filmen kom 2003) börjar 0:43 till 02:19.
Därefter Fly Away av Lenny Kravitz mellan 2:20-3:10 enligt YT, men förmodligen ända fram tills credits.
Ingen mer låt är matchad, så tyvärr vet jag inte vad det var för musik där under eftertexterna.

Okej, tack! Ja, jag vette fasen om det skulle gå att återskapa musiken/ljudeffekter än hur vi får fram vilka låtar som var med (står ju i credits också, The Cardigans?) men om nu Kebab skulle få för sig att damma av datorn och hitta den så vore det det helt klart guld värt :wub:

Och nej, att Youtube känner av "Remasters" har ingen betydelse.

Jag tänkte väl mest om du kunde få fram vilken av låtarna som gör att videon blev mutad och välja att muta bara den via Youtube Studio, för jag har svårt att tro att alla låtar skulle vara "olyssningsbara" men så kan ju faktiskt vara fallet. Nu är ju du en erfaren Youtubare men hur ser det här ut för dig på den filmen? Borde ju gå att göra nåt med "Select Action"? (Exempel nedan)

spacer.png

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13 timmar sedan, Henkibojj skrev:

 Haha, det där tror jag att jag minns! :lol:

Förresten, jag tror att jag har Pomperipossa på nån hårddisk från förr. Var det Karatemorfar som gjorde den eller vem var det?

Åhåå, det lät ju spännande! Långt före min tid men det vore roligt att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2021-05-01 at 23:51, Ma__Cipriani skrev:

Okej, tack! Ja, jag vette fasen om det skulle gå att återskapa musiken/ljudeffekter än hur vi får fram vilka låtar som var med (står ju i credits också, The Cardigans?) men om nu Kebab skulle få för sig att damma av datorn och hitta den så vore det det helt klart guld värt :wub:

Och nej, att Youtube känner av "Remasters" har ingen betydelse.

Jag tänkte väl mest om du kunde få fram vilken av låtarna som gör att videon blev mutad och välja att muta bara den via Youtube Studio, för jag har svårt att tro att alla låtar skulle vara "olyssningsbara" men så kan ju faktiskt vara fallet. Nu är ju du en erfaren Youtubare men hur ser det här ut för dig på den filmen? Borde ju gå att göra nåt med "Select Action"? (Exempel nedan)

Alla är matchade (förutom My Favorite Game då, missade den i credits för YouTube-spelaren var i vägen :P). Så antar jag måste muta alla för att ens kunna höra den, och då är det ju bara ljud i credits.

Men har Kebab den är det ju den bästa lösningen, eller om man kan söka rätt på någon av orginalgänget som kanske också sitter på en kopia.
Annars vore det ju inte så svårt att bara lägga på musiken igen om ni har egen hosting. Vi har ju tiderna. Ljudeffekterna lär ju inte bli exakt samma, men bättre än inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

@VickeX

Goda nyheter! Jag fick precis tag på originalvideon till Barock.nu - Vice City Stunts :)  Med musik och allt! Vi har självaste Barney att tacka faktiskt, som laddade upp en hel drös gamla filmer åt mig som han hade kvar. Länkar den här när jag har laddat upp den :)

Här! https://gtasdb.com/video/barocknu-vice-city-stunts Dessutom fick jag ett datum, videon är skapad den 12 Juli 2003 😃

Redigerad av Ma__Cipriani
  • Tack! 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...