Jump to content

Bakgrundsserier


Lajnux
 Share

Recommended Posts

  • Hultenius changed the title to Bakgrundsserier

Konstig grej det där, om det ändå ska vara i bakgrunden varför ska det då vara så nischat? Kan du lika väl ha på TVn i bakgrunden eller nåt. Förstår inte poängen.

Saken är den att jag använder mig av två datorskärmar när jag sitter vid datorn och under tiden jag läser eller dylikt på ena brukar jag ha en serie på den andra skärmen. Därför kanske man inte är 100% fokuserad på serien hela tiden vilket betyder att vissa serier passar bättre än andra. Komediserier där man inte behöver bara fullt fokuserad hela tiden fungerar därför bättre än serier som Sopranos, Narcos, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl rent generellt så att serier som inte har en sån invecklad story passar inte alls bra som bakgrundsserier medans serier som typ The office, how i met your mother och liknande är superbra för man kan kolla lite halft och ändå fatta grejen med allting. Ser man på någon involverade serie blir det verkligen supersvårt att hänga med i allt som händer.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det jag inte förstår är syftet? Varför inte BARA se på en serie eller BARA spela ett spel? Är det för att minimera antal tråkighets/innehållslösa minuter i livet? Jag kan tycka det är gött att bara stirra in i en vägg när man väntar på att något laddar eller så, men det kanske bara är jag.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det jag inte förstår är syftet? Varför inte BARA se på en serie eller BARA spela ett spel? Är det för att minimera antal tråkighets/innehållslösa minuter i livet? Jag kan tycka det är gött att bara stirra in i en vägg när man väntar på att något laddar eller så, men det kanske bara är jag.

Beroende på vad man spelar så är bakgrundsbrus ett måste!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh, musik?

Öh, det är ju två helt olika sorters bakgrundsbrus.

Det beror ju också lite på vilket humör man är på. För mig är oftast musik inte tillräckligt distraherande så jag kan känna mig, nästan lite rastlös, om jag spelar och har musik som bakgrundsbrus. Då gäller det att dra igång en serie eller film istället.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...