Jump to content

Modda inte GTA V


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Vill bara varna er för att använda moddar i gta v i Singel player och Online. Många har blivit bannade från spelet för att ha använt t.ex. FOV fix modden.

Om ni har installerat moddar, ta bort dom så snabbt som möjligt!

Vet inte ifall det var rykten eller inte, men när det började moddas på konsollerna så kom det rapporter om att oskyldiga spelare blev bannade för att moddarna överöste dem med pengar och RP. Var det sant? Har ni hört något om att något liknande händer nu?

Jag flög runt i en bil med en moddare igår... Det var rätt kul alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Vet inte ifall det var rykten eller inte, men när det började moddas på konsollerna så kom det rapporter om att oskyldiga spelare blev bannade för att moddarna överöste dem med pengar och RP. Var det sant? Har ni hört något om att något liknande händer nu?

Jag flög runt i en bil med en moddare igår... Det var rätt kul alltså.

Att folk bannas i Online är för mig en självklarhet. Men när det kommer till Singelplayer så ska man kunna få leka runt tycker jag. Varför moddare har bannats är nog för att det är svårt att skilja på vart moddarna har använts. Man är alltid Online när man spelar GTA V.

Där är en video om ämnet. Det är mest på GTAforums och i steam reviewsen som folk börjar klaga.

Även skaparen av OpenIV har uttalat sig om deras problem med att skapa moddar nu efter att Rockstar har gjort ändringar i spelet.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag helt ute och cyklar om jag påstår att jag läste en artikeln innan PC-släppet där Rockstar sa att dom såg fram emot modding av single player? Dom sa att Online skulle vara heligt och att dom arbetade på att hålla moddarna ute från det, men att "det ska bli kul att se vad moddarna kan göra med spelet i single player".

Hur som helst, ännu ett steg av Rockstar som jag inte riktigt gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag helt ute och cyklar om jag påstår att jag läste en artikeln innan PC-släppet där Rockstar sa att dom såg fram emot modding av single player? Dom sa att Online skulle vara heligt och att dom arbetade på att hålla moddarna ute från det, men att "det ska bli kul att se vad moddarna kan göra med spelet i single player".

Hur som helst, ännu ett steg av Rockstar som jag inte riktigt gillar.

Det låter bekant, jo. Men nu hörde jag nåt igår om att SP får moddas men att Online ska vara fritt, annars bannas man. Jag kommer inte ihåg källan, dock. Nån av de större spelsajterna var det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Quote från R*

We have always appreciated the creative efforts of the PC modding community and we still fondly remember the awesome zombie invasion mod and original GTA map mod for GTAIV PC among many other classics. To be clear, the modding policy in our license has not changed and is the same as for GTAIV. Recent updates to GTAV PC had an unintended effect of making unplayable certain single player modifications. This was not intentional, no one has been banned for using single player modifications, and you should not worry about being banned or being relegated to the cheater pool just for using single player PC mods. Our primary focus is on protecting GTA Online against modifications that could give players an unfair advantage, disrupt gameplay, or cause griefing. It also bears mentioning that because game mods are by definition unauthorized, they may be broken by technical updates, cause instability, or affect your game in other unforeseen ways.

Jag tror att det man måste göra när man har moddar är att avinstallera dom direkt man joinar online. Finns modfilerna kvar så räknas det som att moddarna har använts online.

Så har jag fattat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...