Jump to content

Gävlebocken 2014 - GTAsajten HEIST


Jazz
 Share

Recommended Posts

Måndagen den 22 december har bocken fortfarande inte bränts ner och den kommer antagligen inte göra det. Gävle har tappat stinget och behöver hjälp av resten av Sverige. Hur hade du gått tillväga för att bränna ner boken? Beskriv i detalj din plan och dela med dig av tips, förhoppningsvis kommer någon förlorad själ hitta tråden och finna inspiration!

*uppdaterar med min plan snart, ska bara utföra alla prep. missions*

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man skulle kunna sno en brandhelikopter och ladda den med bensin istället för vatten, dumpa det över bocken. Sedan tänder någon skiten med en signalpistol från taken på ett höghus någonstans i närheten.

Skulle det inte bli rätt krångligt att få tag i utrustningen till helikoptern? Sedan är det ju ett problem i sig att försöka försvinna med en helikopter... eller kanske inte, jag minns inte hur effektivt det var under helikopterrånet? Alla de snubbarna åkte ju fast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Leta upp en bettingsida där man kan spela på bockens livsöde och satsa alla pengar på ond bråd död.

2. Beställ ALLA taxibilar i Gävle till någon håla utanför stan så att chaffisarna inte kan stå och vakta.

3. Modda Dum och Dummare-bilen med diffad bakaxel och napalmolja i pälsen.

4. Fjutta på bilen, sladda in med full kareta i bocken och ta sedan ett hjältelöp från platsen. Spring ett kvarter för att sedan hoppa på din parkerade snöskoter (Gävle ligger ju trots allt i norrland).

5. Skit i att fimpa kamerorna, det här är en syn som är värd att ha på film.

6. ????????????

7. PROFIT (se punkt ett).

Varför behöva krångla till det liksom.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drönare

En som flyger över med bensin

En som flyger över med nånting som kan tändas på med.

Drönarna har kameror på sig som gör att man kan sitta på långt avstånd och styra genom en display man kollar på.

Tanken är god, men eftersom att drönarna kommer vara enkla att följa när de styrs tillbaka till deras ägare så tänker jag att de kommer behöva dumpas efteråt. Så man kan med fördel modda dem till kamikazedrönare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken är god, men eftersom att drönarna kommer vara enkla att följa när de styrs tillbaka till deras ägare så tänker jag att de kommer behöva dumpas efteråt. Så man kan med fördel modda dem till kamikazedrönare!

Alltså tror ändå det går att göra extremt sneaky, första drönaren kommer inte vara svår att dölja egentligen. Den andra drönaren borde vara mer av en kamikaze drönare isåfall då jag inte kan komma på hur man ska ta sig därifrån med en drönare som har tänt eld på nånting direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...