Jump to content

Tjugo frågor - regler och gnäll


Tweak
 Share

Recommended Posts

Nä exakt. men min fråga hade fungerat eftersom det var en Ja eller NEJ fråga.

Sen var det någon som nämnde att den typen av frågor är fusk, och det är det på sätt och vis. men samtidigt en nödvändighet ibland för att kunna minimera svarsalternativen.

I mitt fall var vi på fråga 18 av 20 ochj vi hade klarat det tack vare min fråga.

Men hur kul är det om man kan slänga in flera frågor i en?

Låt oss säga att jag tänker på typ en karaktär i Diablo, låt oss säga Deckard Cain

nån frågar "är det från ett blizzard spel?"

jag svarar ja

Följt av ett "Är det Kerrigan, Deckard Cain, Diablo, Illidan, Garrosh, Malfurion eller Jaina Proudmoore?"

Ska jag svara "japp, du har rätt" för du iprincip gissar på alla existerande karaktärer i Blizzard lore?

Det är ju hel dumt på riktigt, då kan vi lika gärna slopa hela grejen med att man ens behöver gissa, för du kan göra ett inlägg där du skriver om exakt allting som existerar och ha rätt, för du har gissat på allt som existerar.

Nej, det här ska inte vara tillåtet, enbart _EN_ fråga, inte flera i en!

DÄREMOT, öka från 20 till typ 30 istället eller liknande, för 20 frågor är alldeles för lite, speciellt med tanke på att en del dumma och väldigt obvious frågor kan komma ut vilket minimerar antalet chansningar vi får!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur kul är det om man kan slänga in flera frågor i en?

Låt oss säga att jag tänker på typ en karaktär i Diablo, låt oss säga Deckard Cain

nån frågar "är det från ett blizzard spel?"

jag svarar ja

Följt av ett "Är det Kerrigan, Deckard Cain, Diablo, Illidan, Garrosh, Malfurion eller Jaina Proudmoore?"

Ska jag svara "japp, du har rätt" för du iprincip gissar på alla existerande karaktärer i Blizzard lore?

Det är ju hel dumt på riktigt, då kan vi lika gärna slopa hela grejen med att man ens behöver gissa, för du kan göra ett inlägg där du skriver om exakt allting som existerar och ha rätt, för du har gissat på allt som existerar.

Nej, det här ska inte vara tillåtet, enbart _EN_ fråga, inte flera i en!

DÄREMOT, öka från 20 till typ 30 istället eller liknande, för 20 frågor är alldeles för lite, speciellt med tanke på att en del dumma och väldigt obvious frågor kan komma ut vilket minimerar antalet chansningar vi får!

Menar inte att man i en fråga ska skriva många olika frågor, alltid.

men ibland är det bra och man t.ex. står och väger mellan 2-3 svar och vill spara 2 frågor. Då slänger man ihop det till en fråga istället för 3.

Är svaret fel har du fått svar på att alla tre alternativen är fel och du har sluppit slösa bort de andra 2 frågorna.

Sen håller jag med, 30 frågor borde det vara.

Kan vi ändra det?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur kul är det om man kan slänga in flera frågor i en?

Låt oss säga att jag tänker på typ en karaktär i Diablo, låt oss säga Deckard Cain

nån frågar "är det från ett blizzard spel?"

jag svarar ja

Följt av ett "Är det Kerrigan, Deckard Cain, Diablo, Illidan, Garrosh, Malfurion eller Jaina Proudmoore?"

Ska jag svara "japp, du har rätt" för du iprincip gissar på alla existerande karaktärer i Blizzard lore?

Det är ju hel dumt på riktigt, då kan vi lika gärna slopa hela grejen med att man ens behöver gissa, för du kan göra ett inlägg där du skriver om exakt allting som existerar och ha rätt, för du har gissat på allt som existerar.

Nej, det här ska inte vara tillåtet, enbart _EN_ fråga, inte flera i en!

DÄREMOT, öka från 20 till typ 30 istället eller liknande, för 20 frågor är alldeles för lite, speciellt med tanke på att en del dumma och väldigt obvious frågor kan komma ut vilket minimerar antalet chansningar vi får!

Frågar du frågan, är det a och b och c... för alla saker som finns så får du ju alltid ett ja, vad är då meningen med frågan?

Du säger ju inte vem det är bara för att du svarar ja. Spelet avslutas ju självklart inte förens man gissat rätt på en enskild karraktär, om det var det ni menade.

Att ökta till 30 blir nog för mycket, 25 är nog rimligare.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågar du frågan, är det a och b och c... för alla saker som finns så får du ju alltid ett ja, vad är då meningen med frågan?

Klart det inte alltid finns ett ja.

Eftersök det en artist och jag misstänker att det är en av tre och jag frågar om alla tre och får ett nej, då är det inte nån av de tre och jag har fått svar om de tre i en och samma fråga och kan gå vidare till andra artister

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja

Nej

Ja

Nej

Nej

Nej

6/25 (om vi nu höjde det)

Kom-ihåg vad jag sa om mångsysslare. (Stor inom en del) för denna är lite klurig

Får man svara lite mer än ja?

För vissa är svåra att svara ärligt på. Är han stor inom musik? -JA (han har SKRIVIT många operor)

Är det ok att svara så eller ska jag benhårt hålla mig tillhandahåller eller nej??

Du missade ett nej under svensk vilket kan lura folk. Och svara bara ja och nej på frågor! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det inte alltid finns ett ja.

Eftersök det en artist och jag misstänker att det är en av tre och jag frågar om alla tre och får ett nej, då är det inte nån av de tre och jag har fått svar om de tre i en och samma fråga och kan gå vidare till andra artister

Fast spelar ju ingen roll vad vi eftersöker om du eftersöker en artist ska jag kunna gissa på 4 artister i varje inlägg tills jag har rätt isf? Då kan jag ju lätt hinna gå "över" 15 artister på bara 4 frågor..

Precis som ZcruweN skrev så blir det ju väldigt konstigt om jag eftersöker en karaktär i ett spel till exempel och nu vet vilket spel det är men kan bara i en fråga gissa på dem "mest" kända och få ett ja och behöver bara gissa några gånger till då.

Får man svara lite mer än ja?

För vissa är svåra att svara ärligt på. Är han stor inom musik? -JA (han har SKRIVIT många operor)

Är det ok att svara så eller ska jag benhårt hålla mig tillhandahåller eller nej??

Jag vet inte vad ni tycker - men jag tycker att man bara får svara "Ja" och "Nej". Leken blir ju mycket tråkigare och man behöver ju inte tänka lika mycket om man får små ledtrådar hela tiden. har man skrivit många operor så är man ju stor inom musiken på sitt sätt och leken kräver ju att man tänker utanför "boxen" så.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast spelar ju ingen roll vad vi eftersöker om du eftersöker en artist ska jag kunna gissa på 4 artister i varje inlägg tills jag har rätt isf? Då kan jag ju lätt hinna gå "över" 15 artister på bara 4 frågor..

Precis som ZcruweN skrev så blir det ju väldigt konstigt om jag eftersöker en karaktär i ett spel till exempel och nu vet vilket spel det är men kan bara i en fråga gissa på dem "mest" kända och få ett ja och behöver bara gissa några gånger till då.

Jag vet inte vad ni tycker - men jag tycker att man bara får svara "Ja" och "Nej". Leken blir ju mycket tråkigare och man behöver ju inte tänka lika mycket om man får små ledtrådar hela tiden. har man skrivit många operor så är man ju stor inom musiken på sitt sätt och leken kräver ju att man tänker utanför "boxen" så.

ok och nej då

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det inte alltid finns ett ja.

Eftersök det en artist och jag misstänker att det är en av tre och jag frågar om alla tre och får ett nej, då är det inte nån av de tre och jag har fått svar om de tre i en och samma fråga och kan gå vidare till andra artister

med ... menade jag alla övriga alternativ som finns...

ZcruWeN trodde (tror jag) att om man frågade en fråga som innehöll alla namn i värden och fick ett ja så var spelet slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag ge lite ledtrådar i leken för att folk skall komma in på rätt spår?

Typ, golf kanske han är duktig på, har han gjort många hole in ones, håller han på med film etc?

Spelar väll ingen roll hur svårt det är & hur "fel" spår folk är på. Jag tycker inte att vi ska ge ut ledtrådar då det blir mycket tråkigare då.

Men...?

Ja, verkligen. Det är en bra fråga om man vet att det är en riktigt person som lever just nu & att det är en man sen innan men som första fråga, nej ..

Hade det tillexempel varit en kvinnlig skådespelare så.. ja, lol.

Det vore surt om det var en kvinnlig amerikansk skådespelare hehehehehe

Haha! :D

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ja, vad skall man säga? Aldrig hört talas om det, eller för den delen att ställa två frågor i en...

Det blir bara onödigt komplicerat. Samtidigt får man ju anta att dessa två personer är mest kända på tu man hand, men då kan man väl lika gärna välja en av dem.

Tycker dessutom att det är lame att köra 25/30 frågor, alla sitter ju med google i en flik bredvid vafan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vad skall man säga? Aldrig hört talas om det, eller för den delen att ställa två frågor i en...

Det blir bara onödigt komplicerat. Samtidigt får man ju anta att dessa två personer är mest kända på tu man hand, men då kan man väl lika gärna välja en av dem.

Tycker dessutom att det är lame att köra 25/30 frågor, alla sitter ju med google i en flik bredvid vafan.

klart man inte googlar, var fan är din heder?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AVGÅ VICE DU FÖRSTÖR JULEN

Va?

Tycker ni förstör julen. Ni har inte drekt någon julanda i alla fall.

Känner mig nästan lite mobbad. I väldigt många trådar klagas det på mig. Så fort jag skriver nått är det gnäll.

Ni klagar på mig för jag skriver om vad jag gör online,

ni klagar på mig för att jag väljer fel person i 20 frågor

ni klagar på mig för jag ställer "fel" frågor i samma tråd

osv...

ni borde kanske se på er själva innan ni klagar på mig...?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...