Jump to content

Roliga/udda händelser i online


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Vad ser ni på gatorna i Los Santos när ni är ute och åker utan crewet? ser ni något roligt? stöter ni på idioter? dela med er.

Detta hände mig precis.

Hade precis hittat en bil som Simone ville ha, åker och lagar den, kör iväg till hans garage och på vägen möter jag en liten jävla ******** som bara är ute och leker, han börjar såklart öppna eld mot mig, tur är att han var den sämsta jävla skytt jag sett i spelet, går ut och precis när han åker förbi så får jag på en sticky bomb på honom, jag tror inte han ser det, när han är tillräckligt långt borta så smäller jag av den, hoppar in i min bil och åker vidare, några sekunder senare poppar det upp ett sms att han satt en 5000:- bounty på mig, dröjer inte länge innan jag har halva styrkan efter mig.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag har råkat ut för något liknande... eller ja, jag var mest jävligt dryg och testade gränserna för vad man kan göra i spelet och vad som händer rent socialt efter omotiverade attacker på andra spelare. Riggade två stickybombs utanför entrén till LS Customs, väntade på att snubbe rullade fram till porten och sprängde dem. Medan likets kött brann fast i den svärtade karossen infann sig ett barnsligt rus i min kropp och strax en bounty på 50000 dollar, vi började kriga (sprängde honom i luften med en bazooka när han och hans polare försökte stapla bilar på en trailer, det var ganska roligt) och han fick någon slags status som min arch enemy. Dessutom skällde spelet på mig och sa till mig att jag inte fick förstöra personliga fordon "annars..." ... vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag har råkat ut för något liknande... eller ja, jag var mest jävligt dryg och testade gränserna för vad man kan göra i spelet och vad som händer rent socialt efter omotiverade attacker på andra spelare. Riggade två stickybombs utanför entrén till LS Customs, väntade på att snubbe rullade fram till porten och sprängde dem. Medan likets kött brann fast i den svärtade karossen infann sig ett barnsligt rus i min kropp och strax en bounty på 50000 dollar, vi började kriga (sprängde honom i luften med en bazooka när han och hans polare försökte stapla bilar på en trailer, det var ganska roligt) och han fick någon slags status som min arch enemy. Dessutom skällde spelet på mig och sa till mig att jag inte fick förstöra personliga fordon "annars..." ... vad händer då?

Annars blir du tilldelad "bad sport", får en dumstrut i två dygn och kan endast spela med andra som har "bad sport".
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ni seriös? Får man inte förstöra personliga fordon i spelet?

Varför inte bara göra dom oförstörbara då?

Det är ju bara fjantigt att man inte får

Du får förstöra hur mycket andras personliga fordon du vill men om du gör det för ofta så blir du bad sport eftersom att det tvingar personerna vars bil du förstör att ringa och betala försäkringen och sedan åka och hämta bilen igen, alternativt också ringa mekanikern och betala ytterligare en summa pengar för att få bilen levererad.

Någonting jag tycker är värre är att man blir wanted så fort polisen ser en i en stulen bil. Spelet heter ju för tusan GTA och hela poängen med det är att man kan ta vilken bil man vill och glatt köra runt.

Men det var rätt offtopic.

Jag och en polare lekte lite i Online igår kväll. Jag hade en 4 stjärnig wanted level och ringde efter helikoptertransport från Merryweather. Vi åkte med helikoptern och satt och skjöt på de 4-5 polishelikoptrarna som följde efter. Vi lyckades få död på ett par poliser som satt och skjöt på oss, och precis innan vi kom fram till vår desination så lyckades jag också få död på en förare så att polishelikoptern föll till marken.

Det var någorlunda galet och riktigt skoj! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag och en kompis väntande utanför en LSC med en cargobob på att spelare skulle komma ut. Kroken ute och flög ner och plockade upp spelares personliga bilar med spelarna i och åkte upp till högsta banktornet och släppte av dom där.

Var rätt roligt och kan tänka mig att spelarna blev rätt förvånade :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en kompis väntande utanför en LSC med en cargobob på att spelare skulle komma ut. Kroken ute och flög ner och plockade upp spelares personliga bilar med spelarna i och åkte upp till högsta banktornet och släppte av dom där.

Var rätt roligt och kan tänka mig att spelarna blev rätt förvånade :D

Kan va de roligaste jag läst på länge hahaha Fyfan vilken epic idé xD

Hoppas en dag jag blir upplockad, skriver här direkt då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en kompis väntande utanför en LSC med en cargobob på att spelare skulle komma ut. Kroken ute och flög ner och plockade upp spelares personliga bilar med spelarna i och åkte upp till högsta banktornet och släppte av dom där.

Var rätt roligt och kan tänka mig att spelarna blev rätt förvånade :D

Hahaha, sa dom nått i micken?

När jag ser folk som rånar butiker brukar jag åka dit och ställa en stor bil framför dörren till butiken så dom inte kommer ut, fruktansvärt roligt :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, sa dom nått i micken?

När jag ser folk som rånar butiker brukar jag åka dit och ställa en stor bil framför dörren till butiken så dom inte kommer ut, fruktansvärt roligt :D

Nee, en började slänga C4 efter oss :D Vi lyckades inte plocka upp så många eftersom vi blev ner skjutna över LSC när vi skulle hämta en. Hatar den där buggen med att Cargobobs inte spawnar när man är hög lvl. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en kompis väntande utanför en LSC med en cargobob på att spelare skulle komma ut. Kroken ute och flög ner och plockade upp spelares personliga bilar med spelarna i och åkte upp till högsta banktornet och släppte av dom där.

Var rätt roligt och kan tänka mig att spelarna blev rätt förvånade :D

Usch, du bara förstör för andra spelar. Fuu dajj... :angry:

Vad menar du med "högsta banktornet"?

Kiedis: Jag vill vara med på det där. Jag är level 71 nu, så jag kan köpa tank.

Kan köpa 2 st om det går så har vi var en om du vill. =D

Man märker nu att folk börjar komma upp sig. Jag blev förföljd igår av 2 st attackhelikoptrar. Jag kan ju inte bli sur, för det är så jag gör. Men jävlar vad irriterande, de hade uppenbarligen valt mig, för det sköt missiler och skott mot mig gång på gång. Kom fan inte undan.

J*vla *s. om jag ser dem igen Ska jag f*n bomba dem tillbaka till stenåldern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, du bara förstör för andra spelar. Fuu dajj... :angry:

Vad menar du med "högsta banktornet"?

Kiedis: Jag vill vara med på det där. Jag är level 71 nu, så jag kan köpa tank.

Kan köpa 2 st om det går så har vi var en om du vill. =D

Man märker nu att folk börjar komma upp sig. Jag blev förföljd igår av 2 st attackhelikoptrar. Jag kan ju inte bli sur, för det är så jag gör. Men jävlar vad irriterande, de hade uppenbarligen valt mig, för det sköt missiler och skott mot mig gång på gång. Kom fan inte undan.

J*vla *s. om jag ser dem igen Ska jag f*n bomba dem tillbaka till stenåldern.

Guess Karma is coming for you!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad kul krig jag hade med två nyss som vägrade lämna mig i fred. Fick Merryweather efter mig helatiden + bounty på 9K. Så härjade i bergen mest för att slippa få bilarna efter mig. En del av mig tänkte "varför inte bara logga ut och starta en private server och vänta ut så har jag dom där 9000K. Men bestämde mig för att ta upp kampen!

Fick in ett sniperskott på han som flög en buzzard på jävligt långt avstånd. Så lotto men också så jävla nice! Blev en sådär spelhändelse när man inte fattar själv vad som just hände och bara står och kollar. Skulle gärna vilja veta hur avståndet var. Magiskt :wub:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad kul krig jag hade med två nyss som vägrade lämna mig i fred. Fick Merryweather efter mig helatiden + bounty på 9K. Så härjade i bergen mest för att slippa få bilarna efter mig. En del av mig tänkte "varför inte bara logga ut och starta en private server och vänta ut så har jag dom där 9000K. Men bestämde mig för att ta upp kampen!

Fick in ett sniperskott på han som flög en buzzard på jävligt långt avstånd. Så lotto men också så jävla nice! Blev en sådär spelhändelse när man inte fattar själv vad som just hände och bara står och kollar. Skulle gärna vilja veta hur avståndet var. Magiskt :wub:

Nice! De är då man saknar kommande funktionen på ps4, shareknappen då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...