Jump to content

GTA VI


Foo
 Share

Recommended Posts

Jag vet jag vet, GTA V har precis släpps och nu får vi nöja oss med det.

Men här kan vi prata om GTA VI.

Det är i alla fall påtänkt:

http://www.gamereactor.se/nyheter/126024/Rockstar+har+redan+b%F6rjat+skissa+p%E5+GTA+VI/

Lite tidigt att fundera på VI men härligt att dom "bekräftar" det iaf, först kan dom ju se till att få ordning på Online. Tycker att man istället kan spekulera i vad DLC kommer innehålla, hoppas på San Fierro eller Las Venturas, fast det får bli en egen tråd :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice City med landsbygd.

Edit: På 80-talet.

RayBan-brillor, kavaj med axelvaddar, och instrumental syntmusik... am I nailing it?

EDIT: Kanske lite off-topic, kollade mitt YouTube-flöde direkt efter denna post och den här videon låg högst upp på listan... Ironi?

Redigerad av DriftPig
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses, vad jag vill se något annat än de tre standardstäderna nu. Jag menar, låt säga att det släpps 2016-2019. Då är det i runda slängar tjugo års spel i samma tre städer. Är inte det förbannat tråkigt? Rockstar skulle då inte längre vara "det där företaget som revolutionerade spelvärlden 2001" utan istället vara "det där företaget som tjugo år senare inte kan hitta på något annat än att återanvända samma tre städer och slänga in lite könsord emellanåt".

Vad hände med London och Seattle? Chicago? Philadelphia? Rio de Janeiro? Jag gillade Vice City men jag vill nog inte se det återskapas, faktiskt. Träsken är coola men skulle snabbt bli enformiga. Dock, om det ska göras så ska det göras bra, och av det skälet skulle jag kanske vilja se det. Jag bara misstänker att det blir enformigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses, vad jag vill se något annat än de tre standardstäderna nu. Jag menar, låt säga att det släpps 2016-2019. Då är det i runda slängar tjugo års spel i samma tre städer. Är inte det förbannat tråkigt? Rockstar skulle då inte längre vara "det där företaget som revolutionerade spelvärlden 2001" utan istället vara "det där företaget som tjugo år senare inte kan hitta på något annat än att återanvända samma tre städer och slänga in lite könsord emellanåt".

Vad hände med London och Seattle? Chicago? Philadelphia? Rio de Janeiro? Jag gillade Vice City men jag vill nog inte se det återskapas, faktiskt. Träsken är coola men skulle snabbt bli enformiga. Dock, om det ska göras så ska det göras bra, och av det skälet skulle jag kanske vilja se det. Jag bara misstänker att det blir enformigt.

Rio de Janeiro, Mexico City (!), Moskva, London eller Paris känns som rimliga alternativ. Karaktäristiska städer som med fördel kan parodieras och hyllas.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses, vad jag vill se något annat än de tre standardstäderna nu. Jag menar, låt säga att det släpps 2016-2019. Då är det i runda slängar tjugo års spel i samma tre städer. Är inte det förbannat tråkigt? Rockstar skulle då inte längre vara "det där företaget som revolutionerade spelvärlden 2001" utan istället vara "det där företaget som tjugo år senare inte kan hitta på något annat än att återanvända samma tre städer och slänga in lite könsord emellanåt".

Vad hände med London och Seattle? Chicago? Philadelphia? Rio de Janeiro? Jag gillade Vice City men jag vill nog inte se det återskapas, faktiskt. Träsken är coola men skulle snabbt bli enformiga. Dock, om det ska göras så ska det göras bra, och av det skälet skulle jag kanske vilja se det. Jag bara misstänker att det blir enformigt.

Håller med, men samtidigt tror jag att det finns en stor chans att det faktiskt är precis vad Rockstar kommer att göra... återanvända städerna alltså. Las Venturas är jag inte så säker på, eftersom att den staden egentligen väl är rätt tråkig om man bortser från the strip... men Vice City och San Fierro tror jag utan tvekan att de kommer göra om.

Om de går tillbaks till någon av de tidigare städerna så vet de att många kommer att köpa / snacka om det bara pga nostalgin från det tidigare spelet.

Är rädd att de inte besöker en ny plats förens de gjort nya versioner av de två städerna...

Men samtidigt som jag är rädd så vet jag inte om jag är orolig dock... Jag tycker att de gjort ett fantastiskt jobb att återskapa städerna och gjort dem så mycket bättre. Jag skulle älska att se ett mycket större, mer varierat & detaljerat Vice City samt San Fierro. Tänk er en GTA-version av Alcatraz...

Jag vill verkligen se dem försöka sig på de tidigare städerna igen, samtidigt som jag vill se någonting helt nytt. Det är galet svårt att bestämma vad jag vill mest. Tur att jag inte behöver göra det valet. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tjatat sedan Vice city om att få en hund. Fick en nu, men är ännu inte riktigt nöjd. Vill ha en hund som jag kan bussa på folk och se honom helt oprovocerat slita nån stackare i stycken.

Skulle även gärna se att man kan ha eldkastare.

Vad gäller uppdragen skulle jag vilja se längre, svårare och mer avancerade bankrån.

Skulle även vilja se, som ni nämner andra länder/städer.

Varför inte skapa ett spel som utspelar sig i de farliga faelorna i brasilien?

Det är ett spel för vuxna, skapa fler mörka jobb, langa knark och ha ditt stall med prostituerade.

Ordna hundslagsmål och kriga mot andra karteller om drogterritorium

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses, vad jag vill se något annat än de tre standardstäderna nu. Jag menar, låt säga att det släpps 2016-2019. Då är det i runda slängar tjugo års spel i samma tre städer. Är inte det förbannat tråkigt? Rockstar skulle då inte längre vara "det där företaget som revolutionerade spelvärlden 2001" utan istället vara "det där företaget som tjugo år senare inte kan hitta på något annat än att återanvända samma tre städer och slänga in lite könsord emellanåt".

Vad hände med London och Seattle? Chicago? Philadelphia? Rio de Janeiro? Jag gillade Vice City men jag vill nog inte se det återskapas, faktiskt. Träsken är coola men skulle snabbt bli enformiga. Dock, om det ska göras så ska det göras bra, och av det skälet skulle jag kanske vilja se det. Jag bara misstänker att det blir enformigt.

Det är 3 städer som bidrar till att GTA känns stort och spännande!

Att hela världen presenteras på silverfat är faktiskt lite tråkigt.

Att låsa upp en öppen värld efter hand likt Castlevania och Metroid är vad som gör ett spel bra imo.

Förändring är inte nödvändigtvis bra. Jag tänker på Final Fatansy serien. Vart tog öppen Worldmap vägen? Vad hände med spelet där?

Jag hoppas på 3 städer, eller länder eller kanske till och med 4?

..länder är ingen dum idé. Ryssland, Canada och Frakrike? Köra stora plan emellan. Varje ö i storlek med GTA5 med en huvudstad och lite småstäder omkring?

Möjligheten att sno ett plan i början ska fortfarande vara öppen, men leder till militärt pådrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...