Jump to content

Money glitch


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Tänkte höra med er har ni testat denna money glitch? Eller ja infinite money. Testade själv det med Franklin fick upp till en miljon tänkte kunde väl ta och testa det ändå rätt så svårt att få pengar i detta nu när man inte får betalt för alla uppdrag som föregående spelen.

http://www.ign.com/videos/2013/09/20/gta-5-cheat-infinite-money-hack

För att det ska gå snabbare ta dit Franklin eller Michael till stället eller så kör du nån av dem som står på motorvägen och ena simmar under vattnet men flytta absolut inte michael eller franklin nära varandra medans du gör detta gjorde själv det och slutade med att pengarna slutar spawnas. När ena är för nära den andra karaktären.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur då?

Ja om du nu har någon vetskap kring aktiehandel så styrs den utav efterfrågan och utbud. Dvs för fuskar du fram en massa pengar från tomma intet och satsar låt säga 900-1miljard på Ammunition exempelvis så kommer du få den till att stiga eftersom du då precis har köpt en andel , och då ökar ju naturligtvis efterfrågan på aktien. På så vis så kan man boosta börsen och ta hem andelar om man är ett gäng vill säga. Jag trodde detta var common sense för de flesta men tydligen inte :unsure:

Redigerad av gta_johan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men detta öppnar tyvärr för ekonomiras på bawsaq börsen. :confused:

Det känns som en sak som Rockstar borde ta hand om innan man öppnar onlineläget. Om buggen inte redan är fixad där sedan tidigare förstås.

Edit: Jag valde att kolla på filmen. Det stora haken som gör att jag tror att det inte fungerar i Online är att man måste byta mellan karaktärerna.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att hålla på och byta fram och tillbaka på det viset för 25 laxar åt gången är det ju inte värt... det kommer att ta sjukt lång tid att komma upp i några ordentliga summor.

Ja om du nu har någon vetskap kring aktiehandel så styrs den utav efterfrågan och utbud. Dvs för fuskar du fram en massa pengar från tomma intet och satsar låt säga 900-1miljard på Ammunition exempelvis så kommer du få den till att stiga eftersom du då precis har köpt en andel , och då ökar ju naturligtvis efterfrågan på aktien. På så vis så kan man boosta börsen och ta hem andelar om man är ett gäng vill säga. Jag trodde detta var common sense för de flesta men tydligen inte :unsure:

Det verkar inte vara common sense för dig, vad yrar du om? Du tror alltså att du och dina polare kommer kunna tjäna en hacka genom att fuska fram cash och driva upp värdet på aktien? Mellanskillnaden, det vill säga vinsten du gör när du säljer, kommer vara ekvivalent med ratiovärdet för de framfuskadepengarna som din polare investerat för att öka aktiekursen. Allt ni gör är att byta pengar.

Det du är ute efter att beskriva kallas inflation, det vill säga när det finns för mycket likvida medel i omlopp, det vill säga när dollarns värde urholkas. Om glitchen eller någon liknande glitch skulle följa med in i GTA Online så skulle du inte märka "inflationen" på annat sätt än att alla springer runt med dyra vapen och dyra bilar.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte testat, kommer inte testa. Då håller jag hellre koll på allt som händer i spelet och fixar pengar via aktier. Satsade cirka 8k på på ARK för några dagar sedan, tog ut 100k. Det är inte ens en överdrift, gick plus mer än 90k. Så väljer jag att fylla mitt bankkonto! :mf_doof:

Inte för att stereotypa, men det måste vara mitt judiska blod IRL som funkar i spelet.... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er har ni testat denna money glitch? Eller ja infinite money. Testade själv det med Franklin fick upp till en miljon tänkte kunde väl ta och testa det ändå rätt så svårt att få pengar i detta nu när man inte får betalt för alla uppdrag som föregående spelen.

http://www.ign.com/videos/2013/09/20/gta-5-cheat-infinite-money-hack

För att det ska gå snabbare ta dit Franklin eller Michael till stället eller så kör du nån av dem som står på motorvägen och ena simmar under vattnet men flytta absolut inte michael eller franklin nära varandra medans du gör detta gjorde själv det och slutade med att pengarna slutar spawnas. När ena är för nära den andra karaktären.

I filmen är plasten markerad. Det är den inte i mitt spel, hur får man den markerad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att hålla på och byta fram och tillbaka på det viset för 25 laxar åt gången är det ju inte värt... det kommer att ta sjukt lång tid att komma upp i några ordentliga summor.

Det verkar inte vara common sense för dig, vad yrar du om? Du tror alltså att du och dina polare kommer kunna tjäna en hacka genom att fuska fram cash och driva upp värdet på aktien? Mellanskillnaden, det vill säga vinsten du gör när du säljer, kommer vara ekvivalent med ratiovärdet för de framfuskadepengarna som din polare investerat för att öka aktiekursen. Allt ni gör är att byta pengar.

Det du är ute efter att beskriva kallas inflation, det vill säga när det finns för mycket likvida medel i omlopp, det vill säga när dollarns värde urholkas. Om glitchen eller någon liknande glitch skulle följa med in i GTA Online så skulle du inte märka "inflationen" på annat sätt än att alla springer runt med dyra vapen och dyra bilar.

Hur kan ratiovärdet vara ekvivalent när själva spelet inte är serversidat? Och nej det är inte en inflation jag är ute efter då du måste förstå att aktien stiger ju mer efterfrågad den är. Detta kommer isåfall bli väldigt märkbart och förstöra balanseringen i spelets ekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Speaking of, var får man den förresten? Jag har gjort

uppdraget med Michael då man dyker in för att ta nervgiftet

, men var kan man få det utanför det?

Det enda sättet jag känner till är genom att köpa stället som ligger långt nord-väst. Det är

en brygga

med en

tillhörande ubåt

och ett

extra uppdrag.

När jag

hoppade ur den ubåten under vatten

så hade jag en dykardräkt på mig. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda sättet jag känner till är genom att köpa stället som ligger långt nord-väst. Det är

en brygga

med en

tillhörande ubåt

och ett

extra uppdrag.

När jag

hoppade ur den ubåten under vatten

så hade jag en dykardräkt på mig. :P

Fine, då får jag nog ha skattjakt när jag klarat storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...