Jump to content

Payday 2


Mark
 Share

Recommended Posts

Är det verkligen det? Jag såg någon video för ett tag sedan där temat var att de gick in hårt när de borde gått in lätt, det såg inte alls roligt ut och spelet fick en hel del kritik i kommentarsfältet.

Det vet jag ingenting om, men man kan ju spela lite som man vill. När jag spelar med polare så brukar vi försöka köra så försiktigt och stealthy som möjligt, men ibland så kollapsar hela planen och det bryter ut fullt kaos.

Vi har inte klarat av någon heist än.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt spelet och ska just testa det, efter jag tankat det. Gillade ettan riktigt mycket, det enda som jag tyckte va lite tråkigt va väll att jag inte riktigt hittade någon att köra det med.. Klarade i ettan dem flesta jobben faktiskt!

Är det någon som vill lira så är det bara lägga till mig på steam, nickar lindLess där :)

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste man fortfarande meja ner horder av poliser? Jag må hysa vissa åsikter om polismakten men just det lämnade en riktigt unken smak i munnen på mig efter att jag provade ettan.

Ju mer man klantar sig och ju sämre man utför uppdragen desto fler och "starkare" poliser kommer. Så jo, det blir en del mejande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste man fortfarande meja ner horder av poliser? Jag må hysa vissa åsikter om polismakten men just det lämnade en riktigt unken smak i munnen på mig efter att jag provade ettan.

Tyckte ettan sög av just den anledningen, att på första kuppen meja ner typ 300 poliser (skämtar inte) och sedan efteråt, när man flydde (?) var det typ samma sak, horder av poliser och man bara slaktade och slaktade i sjuuukt enformig anda. Dessutom var många saker skriptade, tex att poliserna alltid gick efter samma väg (på vissa ställen) och inte helt fritt. På första uppdraget slaktade jag nog över 500 poliser och där fick det vara nog med spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag, personligen tycker är grymt med tåvan är ju faktiskt att man kan spela "silent assasin" och försöka klara allting utan att alarma polisen.

Till exempel så har jag klarat av Jewelery banken flera gånger utan larma polisen, visst har jag fått döda lite vakter (Ca 3-5 stycken) och några civila kanske, men det är alltid kul när man klarar sig ut utan att ha satt av larmet!

Visst är det lite "mejande" av poliser i det här spelet också, men jag tycker personligen att det inte alls är samma mängd mejande som gentemot ettan. Visst, vissa banor (Watchdogs tex) så måste man meja ner poliser.. men ja! Har för övrigt spelat i 11h nu och är level 29!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte ettan sög av just den anledningen, att på första kuppen meja ner typ 300 poliser (skämtar inte) och sedan efteråt, när man flydde (?) var det typ samma sak, horder av poliser och man bara slaktade och slaktade i sjuuukt enformig anda. Dessutom var många saker skriptade, tex att poliserna alltid gick efter samma väg (på vissa ställen) och inte helt fritt. På första uppdraget slaktade jag nog över 500 poliser och där fick det vara nog med spelande.

Sammanfattar min upplevelse exakt. Jag gillar verkligen idén med ett heist-spel men varken ettan eller tvåan verkar vara vad jag skulle vilja se i ett sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte ettan sög av just den anledningen, att på första kuppen meja ner typ 300 poliser (skämtar inte) och sedan efteråt, när man flydde (?) var det typ samma sak, horder av poliser och man bara slaktade och slaktade i sjuuukt enformig anda. Dessutom var många saker skriptade, tex att poliserna alltid gick efter samma väg (på vissa ställen) och inte helt fritt. På första uppdraget slaktade jag nog över 500 poliser och där fick det vara nog med spelande.

Sammanfattar min upplevelse exakt. Jag gillar verkligen idén med ett heist-spel men varken ettan eller tvåan verkar vara vad jag skulle vilja se i ett sådant.

Precis det jag var rädd för med 2an :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ju jag inte spelat ettan, men jag tycker inte att det är sååå många poliser i tvåan som ni får det att verka. De är ju dock jävligt jobbiga att handskas med, speciellt de som kommer in i världens mest skottsäkra dräkt.

Fast larmas det så kommer det ju en drös med poliser (Lika som i ettan. Det är ingen skillnad så, dock så GÅR det att klara av stealth lättare i tvåan än ettan. Men sen att det väller in poliser, efter man dödat typ 400 kanske är lite väl overkligt och inte bra. meenmen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast larmas det så kommer det ju en drös med poliser (Lika som i ettan. Det är ingen skillnad så, dock så GÅR det att klara av stealth lättare i tvåan än ettan. Men sen att det väller in poliser, efter man dödat typ 400 kanske är lite väl overkligt och inte bra. meenmen..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Eldstriden_i_North_Hollywood

"I slutänden fanns det 370 LAPD-poliser tillsammans med SWAT-medlemmar på platsen där det hela inträffade. Rånarna sköt ungefär 1 500 skott med sina vapen och det är en av de mest våldsamma eldstrider som har inträffat i amerikansk polishistoria." mf_doof_1186830_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Eldstriden_i_North_Hollywood

"I slutänden fanns det 370 LAPD-poliser tillsammans med SWAT-medlemmar på platsen där det hela inträffade. Rånarna sköt ungefär 1 500 skott med sina vapen och det är en av de mest våldsamma eldstrider som har inträffat i amerikansk polishistoria." mf_doof_1186830_0.gif

Jo, att det har hänt IRL är väll inget konstigt, men dem 370 poliser fortsatte ju inte storma banken om och om igen, vilket poliserna i spelet gör. Hade varit lite verkligare om dem inte gått "All-in" hela tiden och försökt storma banken hela tiden utan satt upp barrikad utanför istället, men det är vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, att det har hänt IRL är väll inget konstigt, men dem 370 poliser fortsatte ju inte storma banken om och om igen, vilket poliserna i spelet gör. Hade varit lite verkligare om dem inte gått "All-in" hela tiden och försökt storma banken hela tiden utan satt upp barrikad utanför istället, men det är vad jag tycker.

Det gör dom ju till viss del.

Tror förövrigt spelet hade blivit alldeles för lätt annars. Det är nästan för lätt nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör dom ju till viss del.

Tror förövrigt spelet hade blivit alldeles för lätt annars. Det är nästan för lätt nu också.

Jo, men det är ju inte speciellt "bra" om jag säger så. Jag har märkt att vissa personer till exempel springer runt och lockpickar varenda dörr etc och jag är rätt osäker, men det verkar inte gå att låsa och stänga dem igen (Vad jag har märkt - är enforcer).

Jo, spelet är väll lite lätt nu, men det jag, tror, att hade det stått +100 poliser utanför så kan man inte ta sig till bilen, utan man måste vara mera taktiskt. Speciellt om polisen börjar spärra av emot bilen med deras bilar etc. Men äh, man kan ju inte få allting! Jag gillar spelet iaf, speciellt när man kör "hit n runs" (Four stores, Nightclub, Vlad) och när man spelar stealtyh (Framing Frame, Jewelery STore, Bank Heist etc).

--

Ja, då har jag spelat lite mera. Är level 52 i dagsläget, och jag har spelat med rätt många olika personer. Spelade med en level 100 kille som sa att spelet blev betydligt tråkigare i level 100 (Han kunde knappt dö berättade han..). Vi körde Big oil, Watchdogs & Bank heist. Mesta i spending cash vi fick var 1mille! Sjukt kul :): Men, som det ser ut nu så måste dem lägga till mera content för högre levels framför allt. Rats, Watchdogs, Big Oil & Framing Frame blir rätt lame sa han efter ett tag.

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...