Jump to content

Tom Clancy's The Division


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Tom Clancy's The Divison

"A new Tom Clancy game concluded Ubisoft's E3 conference today. The game is called The Division, developed by Massive Entertainment and targeted for PlayStation 4 and Xbox One.

A trailer kicked off the reveal, describing a fragile world in disarray. Gameplay was shown following the trailer. The Division is an online open world RPG in a third person view with a cover system. The gameplay footage revealed a squad infiltrating into buildings and engaging with other enemies."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Förlängd beta till tisdag, yay!

17 timmar in i betan, har gjort det som går att göra. Dark Zone är sjukt roligt, men Roguesystemet kan behöva lite kärlek. Combat/Cover flyter på riktigt bra, speciellt under det enda mainstory-uppdraget man kan köra. Hardmode så är ett bra cover A och O.

Det enda jag är rädd för är mängden content som kommer att finnas vid release, speciellt endgame. Dark Zone är något jag kan se mig själv spendera många timmar i, men det märks redan nu att det egentligen inte finns så mycket att göra där förutom att samla på sig loot och döda Rogues. 

Jag vet inte vad det finns för planer om PvE endgame content, utvecklarna har hintat om raids men hur de ska utforma dessa har jag ingen aning om.

Om man bortser från mina tvivel så skulle jag ge ge betan en stark 8/10. Det här spelet är en positiv överraskning med tanke på att Ubisoft på senare tid inte alls har levererat (Watch Dogs, superhypeat superfiasko). Kan knappt vänta till den 8 mars.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att jag är väldigt sugen på det här spelet faktiskt! Jag har inte testat betan men jag tänker nog faktiskt förhandsboka spelet då det verkar så pass roligt. Min polare testade betan och han gillade det väldigt mycket.

Gillar att det är RPG genre och inte FPS genren också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag kan tänka mig lira Inte för att jag vet så mycket om spelet utan mest för att få en chans att spela med andra. Vad nickar du? Jag tankar det isf till PC.

Sorry mannen för fett sent svar, men jag lirade med fullt crew både under closed och open beta och lär göra det när spelet släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har följt spelet sen jag såg det första gången efter E3 men de senaste månaderna har jag inget sug överhuvudtaget när det kommer till The Division. I skrivande stund vet jag inte ens om jag kommer köpa spelet.

Håller med om att hypen dog ut lite så småningom, ingenting klår första gången det dök upp på E3. Är det något speciellt med spelet som gjort att du tappat suget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Besviken. Hoppas spelet blir bättre på maxlevel.

Det hoppas jag också, jag är än så länge level sju eller åtta tror jag det är och jag tycker än så länge det känns som en mod till typ GTA V. Tycker skillnaden mellan vapen är väldigt liten och uppdragen jag har gjort än så länge varit väldigt tråkiga om jag ska vara ärlig. Speciellt alla "checkpoints" när man gör en quest som leder en var tionde meter gör att man egentligen bara kan springa rakt fram och inte alls utforska.

 

Sen tycker jag nog om jag ska vara ärlig att systemet med att loot droppas är lite halv-tråkigt för än så länge har jag knappt märkt någon skillnad på gröna/vita/blåa items i varje fall. Känns nödvändigtvis inte 'rushat' men det liknar borderlands system väldigt mycket fast mycket tråkigare.

 

Men närmare efter tanke känns som väldigt mycket i det här spelet redan 'finns' och även om det finns positiva delar så beror det lite på hur Ubisoft patchar spelet tror jag nu.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Henkibojj changed the title to Tom Clancy's The Division

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...