Jump to content

Mirrors Edge Catalyst


VickeX
 Share

Recommended Posts

 

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!

 

 

 

http://www.mirrorsedge.com/

 

 

Citera
NEW MIRROR’S EDGE™ ANNOUNCED

 

 

Mirror’s Edge™ and its heroine Faith have always been dear to us at DICE. That is why we are very excited to announce an all-new next generation Mirror’s Edge is in development. In this introductory blog post, Senior Producer Sara Jansson shares her personal thoughts on spearheading this new project.

 

Hi, my name is Sara Jansson, and I have the honor of working as Senior Producer for Mirror’s Edge.

 

Wow, it feels great to finally be able to type those words. Ever since we introduced the world to Mirror’s Edge in 2008, we have been waiting for the right moment to bring Faith back -- and we know you have been waiting as well. We’re taking Mirror’s Edge to a new era of entertainment delivering unique gameplay only possible today with our newly developed Frostbite engine and the arrival of the next generation platforms. You can get a glimpse of what I’m talking about in the official Mirror’s Edge E3 Teaser Trailer above.

 

Like so many fans I fell in love with the original Mirror’s Edge. I think it’s because it did things in a brave new way from the first-person parkour inspired movement in a vertical environment to the unique art direction; all of this based in at stark dystopian setting that still feels too close for comfort. But perhaps the strongest element in Mirror’s Edge is its iconic heroine, Faith. In 2008, I was one of the millions of fans who connected with Faith. Today, I feel privileged to be leading the charge on a new Mirror’s Edge featuring one of gaming’s most inspiring and true heroines.

 

So there you have it. The stake is in the ground, this new game will be a first-person action adventure starring Faith and I am here to tell you that we will stay true to Mirror’s Edge.

 

As we embark on this new adventure, I ask that you be patient as we explore the best way to make Faith’s return as memorable and impactful as the original game. We are still in early stages of development and we don’t want to rush anything. We want to make sure we create an experience that lives up to high expectations and fully takes advantage of the next generation of systems.

 

Finally, I want to extend a sincere thank you to all of our fans. Every time you have asked us about the future of Faith, we have felt your support. Without you, the new Mirror’s Edge wouldn’t be happening.

 

 

f7bf2458-59e7-47df-a662-b63cabe9e7cf_zps122d7892_1248635_0.jpg

 

a564e1d7-af06-427e-a5fb-094e1d6b7cd0_zps265e4270_1248635_1.jpg

 

 

P.S Spelet är annonserat som "Mirror's Edge" och det sägs vara en prequel till det första spelet, men med tanke på hur tidigt det är i utvecklingen så tänkte jag att tråden kunde heta Mirrors Edge 2 tills vidare. Är ju trots allt det andra spelet i serien.

Redigerad av VickeX
Redigerade trådtitel till spelets korrekta titel
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ettan är absolut spelvärt, även om det är väldigt kort imo så va det en spelupplevelse i egen anda.

dessutom lär det gå att hitta löjligt billigt idag kan jag tänka mig..

tillbaks till 2an, jag hörde även ifrån folk som har mer koll än mig på E3 att det snackas om att detta nya kommer vara i sandbox, öppen värld alltså- vilket jag tycker är sjukt jävla fett så hoppas på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dum fråga av mig har sneglat in på lite av Mirror Edge 1 är det värt att skaffa eller testa? Vad går själva spelet ut på? Eller rättare sagt har sneglat på det ett bra tag och haft en massa tankar om det är värt att testa eller inte.

Men agenten, om alla är så sugna på en tvåa är det väl självklart att det är värt att testa ettan?! Gör det, nu.

ettan är absolut spelvärt, även om det är väldigt kort imo så va det en spelupplevelse i egen anda.dessutom lär det gå att hitta löjligt billigt idag kan jag tänka mig.. tillbaks till 2an, jag hörde även ifrån folk som har mer koll än mig på E3 att det snackas om att detta nya kommer vara i sandbox, öppen värld alltså- vilket jag tycker är sjukt jävla fett så hoppas på det.

Hmm... jag vet inte riktigt. Var inte charmen med Mirror's Edge att det var en renodlad historia? Jag har ingen aning... är inget hard corde fan egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

Spelet har nu varit ute i en månad. Vilka har spelat det och vad tycker ni? Jag tycker att det var helt okej. Känslan finns där. Älskar musiken och den ljusa färgpaletten, men är lite besviken på den futuristiska designen de valde. Tycker det tar bort från hur stilrent ettan var. Rörelsen är mer eller mindre lika härlig som i ettan men det finns ett par saker jag inte riktigt gillar, först och främst den öppna världen.

Visst, det är nice att det faktiskt är en öppen värld som man kan springa runt i, men iom att den är uppdelad i distrikt som tydligt är uppdelade och bara går att ta sig till på ett sätt, och att varje distrikt är rätt smalt och inte har allt för mycket variation så känns det fortfarande inte helt fritt. Man går ofta fram och tillbaka exakt samma väg. Det känns inte som en riktig stad på något sätt. Och trots det så tycker jag att flytet i free runningen när man är ute i den öppna världen för det mesta är rätt dålig. Spelet skiner när man är i storyuppdrag som är lite mer linjära.

Kommer en uppföljare så hoppas jag på lite mer linjära banor som i orginalet, men kanske med fler tydliga "linjer" att gå, istället för bara en eller två. Sen multiplayer på det. Då tror jag det blir bra.

Om det ska vara open world igen tror jag att de måste låta oss springa runt på marken. Gör staden lite mindre, eller hissarna lite snabbare, och att sen kanske designa hustaken som ett rutnät av linjära banor, istället för som nu, då det känns som om de har linjära banor som delar upp distrikten, och sen bara byggt en massa hus i närheten av varandra och tänkt "okej, hur ska man nu kunna komma dit".

Men jag gillade ändå spelet. Av karaktärerna gillade jag Dogan, Birdman, Plastic och Faith såklart. Storyn var okej. Jag tyckte den hade ett bättre flyt, var tydligare och på något sett bara mer välpolerad i orginalet än i Catalyst... Men men. Det var inte uppföljaren vi hade väntat på men ändå ett helt okej spel som fortfarande utan tvekan står ut från mängden av alla shooters.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...