Jump to content

Är lögner ett trick av rockstar?


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Har tänkt mycket över det här med att rockstar först gick ut med information om att karaktärs customization inte skulle komma med i spelet och att vi inte skulle kunna köpa hus, företag och annat som i San Andres.

Var det ett knep för att överraska och få fansen glada? Har Rockstar mer saker som dom håller hemligt nu som dom sagt inte kommer att finnas?

Om man lyssnar på låten Skeletons som var musiken till andra trailern så hör man mycket om lögner och hur vita lögner oftast blir svarta. Är det här ett nytt knep för Rockstar att sätta en gräns på vårat hype innan spelet kommer och sen chockera med spelet när det kommer ut?

So, it's gettin' ready to blow

It's gettin' ready to show

Somebody shot off at the mouth and

We're gettin' ready to know

It's gettin' ready to drop

It's gettin' ready to shock

Somebody done turned up the heater An'

it's gettin' ready to pop

I det vi fått veta av spelet så är den en hel del faktiskt, så det känns som att Rockstar har något stort undan gömt för oss? Pratar jag för mycket i konspirationer eller tror ni också dom har en plan bakom allt? Folk som har sett spelet i demo visningen säger att spelet är enormt.

Man märker ju bara hur glada fansen blev av att få in saker som var sagt inte skulle komma med. Ganska smart trick att överraska på.

Men jag vet inte, vad tror ni? Har Rockstar något stort som är undan gömt? Las venturas, San fierro? En annan stad? Vill Rockstar chocka oss vid releasen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror knappast att Rockstar var intresserade av att "ljuga" för fansen genom att säga att karaktärsanpassning och husköp inte skulle komma med, utan snarare att de inte ville lova något de inte skulle kunna hålla. Informationen om att detta inte skulle finnas i spelet kom ganska tidigt, och de har antagligen lyssnat på fansen och bestämt sig för att lägga till några önskade funktioner. Det skulle dessutom kunna vara en av anledningarna till att släppet försenats från våren till hösten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att de medvetet Ljög om att man inte skulle kunna köpa företag och customisera utseendet på personerna.

De har väl aldrig officiellt sagt nej till det. Det var väl den första gameinformer-artikeln som sa att de inte nämnt någonting om att köpa hus och att karaktärerna var väldigt olika och att de alla skulle ha sina olika vänner och stilar.

Tror helt enkelt att de inte nämnde någonting om det till GI först då det har mycket att göra med hur pengar kommer vara en så stor del av spelet och hur det för en gångs skull kanske kommer att finnas tillräckligt att spendera dem på så att man inte sitter med 10-100-tals miljoner efter spelets slut och inte har någonting att göra med dem.

De ville väl inte berätta för mycket om det i den första previewen de gav.

Och när det kommer till de tre karaktärernas olika stilar så antar jag att Michael inte lär kunna skaffa några tatueringar, och att han mest kör kostymer och fräscha Hawaii-skjortor, medans Franklin kör tanktops, hoodies, kepsar i Groove Street-färgerna och Trevor har lite mer smutsiga kläder och inte direkt kör på någon stil utan har vad fan som helst. Utöver det tror jag nog att de alla kommer att kunna ha glasögon, klockor och halsband.

Men de håller utan tvekan en hel del saker inne för att överraska oss när spelet väl kommer ut. Tror också att det lär finnas bra mycket påskägg runt om i världen och i diverse cutscenes etc. De vet att folk älskade SA för countryside och alla påskägg och de myter som uppstod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt CVG: ''•R* is learning from criticisms about its economy system and will have a fun, vibrant system. No properties, but lots of other stuff.''

Jag har för mig att något liknande stod i Gameinformers artikel. Kommer dock inte ihåg om det var deras tolkning eller om Rockstar explicit påstod det.

Jag tvivlar på att Rockstar ljög medvetet. Antingen är det en missuppfattning från Gameinformer eller så var det faktiskt så att det inte var tänkt att hus och dyl. skulle kunna köpas. Det kan ju ha varit något tekniskt problem med att få properties att fungera som kanske har att göra med att vi spelar tre karaktärer istället för en. Samtidigt så måste tanken om att köpa hus ha funnits där, eftersom pengar är en viktig del i spelet. Det kan även ha varit både och, samt kanske till och med att dom mottagit klagomål eftersom properties verkar vara relativt viktigt för många GTA-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...