Jump to content

12 nya bilder från Gameinformer


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Okej, vad jag lyckas ta ut från det här som jag inte märkt tidigare:

- Ballas verkar vara tillbaka, nästa generations gängkrig!

- Kikare, jag hoppas att det inte är en cutscene.

- Zeppelinare i luften, och den verkar vara ganska långt ner, så det kan bli kul att se vad man kan göra om man kan nå den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Okej, vad jag lyckas ta ut från det här som jag inte märkt tidigare:

- Ballas verkar vara tillbaka, nästa generations gängkrig!

- Kikare, jag hoppas att det inte är en cutscene.

- Zeppelinare i luften, och den verkar vara ganska långt ner, så det kan bli kul att se vad man kan göra om man kan nå den.

Saxat från GTAforums

12 NEW SCREENSHOTS, found another in the article

BALLAS CONFIRMED IN ANNOTATION

Was reading the new copy of Game Informer and the new GTA V preview in there. Included was 10 new unseen screenshots.

I'm sorry they aren't the max quality, they haven't been released elsewhere yet. Feel free mods to update the thread when they do.

"When the shootouts begin in missions with multiple characters, you can switch between them freely"

"Before major heists, players must conduct several side missions to prep. For this mission in particular, you must pick up boilers suits, choose masks, collect the vehicles necessary for the job, and find a spot to hide the getaway car"

"Each character has stats that can be upgraded in categories like strength, shooting, stealth, driving, flying and lung capacity"

"For Grand Theft Auto V, players can customize their vehicles on a scale similar to Midnight Club: Los Angeles"

"Players can spend their hard earned money on luxury cars, helicopters, marinas, and even businesses"

"GTA V contains the largest skybox Rockstar has ever created for a game, giving you plenty of room to fly planes around"

"Some missions require a character to serve as a lookout, using binoculars to spot an incoming threat or the target for the heist"

"Rockstar has added destructibility to certain objects in the game, like these construction barriers."

"Certain boats contain scuba equipment, which allows you to search the ocean bed for shipwrecks and other points of interest"

"With a land mass 3.5 times the size of Red Dead Redemption, the world of Grand Theft Auto V is absolutely massive"

Game looking great!

UPDATE

11th shot

"The Ballers and The Lost return to GTA V, bringing two very different gang cultures"

UPDATE

Found one last, 12th shot after a user told me there was another

"The wanted system has changed slightly in GTA V. You can still outrun the copys by staying out of their line of sight, but you can also find good hiding spots to wait them out"

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden med flygplanet, titta på vägen till höger under det så ser man en pågående biljakt med bilar och en helikopter som följer efter dem på låg höjd !! Hoppas nu bara att det är sånt som kommer hända i spelet att andra blir jagade på olika vis så det inte bara är ngt mission och snubben i bilen är en av spelkaraktärerna ! Vad tror ni ?

För övrigt så är de ju sinnesjukt va feta bilder man fått se på senaste. Får fan ångest att man ska behöva vänta till september men ändå tur annars hade man nog inte kommit ut lika mkt i sommar hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden med flygplanet, titta på vägen till höger under det så ser man en pågående biljakt med bilar och en helikopter som följer efter dem på låg höjd !! Hoppas nu bara att det är sånt som kommer hända i spelet att andra blir jagade på olika vis så det inte bara är ngt mission och snubben i bilen är en av spelkaraktärerna ! Vad tror ni ?

För övrigt så är de ju sinnesjukt va feta bilder man fått se på senaste. Får fan ångest att man ska behöva vänta till september men ändå tur annars hade man nog inte kommit ut lika mkt i sommar hehe.

Det är nog mycket troligt. Jag läste någonstans (i en förhandstitt) att det finns ''random events'' som fungerar ungefär som i Red Dead. I en annan text berättade han som spelade att han sett 2st AI som stod och fiskade vid en älv. Jag läste även att det går att plocka upp liftare. Så det är nog mycket möjligt att gängkrig, biljakter, och dylikt kommer att att ske lite varstans - i vissa fall förmodligen som sidemissions.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min fråga är mer att ser verkligen spelet så bra ut in-game? Hur mycket effekter har dom lagt på bilderna? Det gör mig lite orolig :(

Inte för att det gör så jag kommer älska spelet mindre men vill gärna ha lite in-game bilder eller en video som bevisar grafiken på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min fråga är mer att ser verkligen spelet så bra ut in-game? Hur mycket effekter har dom lagt på bilderna? Det gör mig lite orolig :(

Inte för att det gör så jag kommer älska spelet mindre men vill gärna ha lite in-game bilder eller en video som bevisar grafiken på något sätt.

Har bara hört från folk som var och kolla på spelet och dom säger att spelet ser bra ut. MEN, det är inget som är mindblowing eftersom spelet är så stort. Men spelet ser bra ut och kommer inte göra dig besviken.

Grafikmässigt är jag inte orolig, för det är inte det jag kollar på först när det gäller GTA. Ska bli intressant hur det blir när nya konsolerna kommer. Om rockstar gör en ny version av spelet då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också funderat lite på hur det kommer se ut på konsol. Dom visar ju bilderna på sina superdatorer med högsta möjliga upplösning. Sen har jag funderat lite på det här med att om man åker fort genom staden. I GTA IV så hinner ibland inte texturerna att läsas och det blir ibland genomskinligt. Så blir lite orolig hur det kommer bli i GTA V. Det är ju sååå mycket större och om man åker med en hydra tex från en sidan till den andra i raket fart så hoppas jag inte att det blir som i IV. Spelar på PS3 och PC. Men har upptäckt det på båda versionerna men främst på PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra om en sak eftersom Ballas är tillbaka nu samt Grove street eller vad dem nu heter har det inte gängen en anknytning till Crips och Bloods som härjar runt i LA?

Tror inte det är någon koppling till något specifikt gäng. Men kanske. LA har alltid haft en väldigt stor gäng aktivitet.

Det som är krångligt med Crips & Bloods är att det finns så många olika varianter av dom, finns Crips som krigar man andra Crips och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också funderat lite på hur det kommer se ut på konsol. Dom visar ju bilderna på sina superdatorer med högsta möjliga upplösning. Sen har jag funderat lite på det här med att om man åker fort genom staden. I GTA IV så hinner ibland inte texturerna att läsas och det blir ibland genomskinligt. Så blir lite orolig hur det kommer bli i GTA V. Det är ju sååå mycket större och om man åker med en hydra tex från en sidan till den andra i raket fart så hoppas jag inte att det blir som i IV. Spelar på PS3 och PC. Men har upptäckt det på båda versionerna men främst på PS3.

Jag vill minnas att jag läst i någon intervju där dom provspelat att "the popups are gone and the game loads quickly" eller något i den stilen. Jag hoppas verkligen att det är bättre än IV på den fronten, och att dom gör en ORDENTLIG port till PC (till skillnad från IV då dom näst intill bara drog en 360-version gjord för fler olika grafikkort) och ger sig på att anpassa det för kraftigare maskiner. Men det lär nästan vara garanterat om dom siktar in sig på nästa generationers konsoler också, vilket dom lär göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill minnas att jag läst i någon intervju där dom provspelat att "the popups are gone and the game loads quickly" eller något i den stilen. Jag hoppas verkligen att det är bättre än IV på den fronten, och att dom gör en ORDENTLIG port till PC (till skillnad från IV då dom näst intill bara drog en 360-version gjord för fler olika grafikkort) och ger sig på att anpassa det för kraftigare maskiner. Men det lär nästan vara garanterat om dom siktar in sig på nästa generationers konsoler också, vilket dom lär göra.

Hoppas att det stämmer. För allt som gör det bättre, det vill vi se. Det borde dom göra. Det finns kanske en anledning till varför dom inte gått ut officiellt med en PC version. Vi vet ju alla att det självklart kommer att komma en sån, men när vet vi inte. Dom kanske lägger ner mer tid på att göra den så bra som möjligt och därför inte vet när den är helt klar. Det brukar i vanliga fall ta ca 8 månader tills PC versionen släpps efter att det först kommit till konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en intervju med Dan så fick han frågan varför GTA släpps till denna generations konsoler och inte till nästa generations konsoler.

Då svarade han att dom bästa spelet alltid kommer när en konsol börjar bli utdaterad eftersom att dom har som mest kunskap då. Det är en av anledningarna till varför jag inte oroar mig för att den grafikmässiga biten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en intervju med Dan så fick han frågan varför GTA släpps till denna generations konsoler och inte till nästa generations konsoler.

Då svarade han att dom bästa spelet alltid kommer när en konsol börjar bli utdaterad eftersom att dom har som mest kunskap då. Det är en av anledningarna till varför jag inte oroar mig för att den grafikmässiga biten.

Tycker du ska ta och lyssna på alla preview videos där dom faktiskt diskuterar grafiken. Efter det har jag släppt min oro. Även om jag är nöjd om spelet ser lite bättre ut än IV. Har inte så stora krav.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...