Jump to content

Tänkte budgetuppgradera hela hertzlådan.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Sitter på ett gammalt vrak (Athlon 64 X2 4200+ och ett HD 5770) då jag inte har spelat på år, samt snällt låter datorn tugga i lite tyngre program.

Fuck that, tänkte spänna så lite det går i studentplånboken och uppgradera det nödvändigaste för att få en rapp dator som dessutom klarar BF3 och liknande utmärkt, men gärna klarar sig något år eller två framöver utan att vara allt för kräsen.

Återanvänder:

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jomenvisst, det ser ju bra ut.

byggde en dator med ett 7850 oc edition och en i5-3450 och den har funkat hur bra som helst!

Moderkort= http://www.inet.se/produkt/1902297/msi-z77a-g41-atx Passar med 3450.

Om du föredrar webhallen = http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158546-gigabyte_ga-z77p-d3-atx-z77/

Deras 7870 var riktigt billigt, lika billigt som 7850 på Inet så kör på det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.inet.se/produkt/5405143/asus-geforce-gtx-660ti-2048mb-directcuii

I kundvagnen står det:

Assassins Creed 3 - På köpet med utvalda grafikkort från Nvidia! Värde 399:- På köpet till ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII

In-game voucher, medföljer GTX660 och uppåt Värde 1000kr På köpet till ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII

Jag skulle säga att det ändå är en okej deal om man tänkte beställa fler saker också! Jag kör på det grafikkortet, och det är ett grymt bra mellanklasskort!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.inet.se/produkt/5405143/asus-geforce-gtx-660ti-2048mb-directcuii

I kundvagnen står det:

Assassins Creed 3 - På köpet med utvalda grafikkort från Nvidia! Värde 399:- På köpet till ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII

In-game voucher, medföljer GTX660 och uppåt Värde 1000kr På köpet till ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII

Jag skulle säga att det ändå är en okej deal om man tänkte beställa fler saker också! Jag kör på det grafikkortet, och det är ett grymt bra mellanklasskort!

Kan tänka mig att det är ett bra köp, men jag känner mig ändå tvungen att påpeka att:

1. Assassin's Creed 3 går numer att köpa för runt 200 kronor

2. Grafikkortet kostar 650 kronor mer än det som mr_tobbe länkade...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tänka mig att det är ett bra köp, men jag känner mig ändå tvungen att påpeka att:

1. Assassin's Creed 3 går numer att köpa för runt 200 kronor

2. Grafikkortet kostar 650 kronor mer än det som mr_tobbe länkade...

Jo, AC3 är inte märkvärdigt drygt, men det var mer 1000 kronor att handla för jag tänkte på. Då blir det som jag förstått det billigare med resten av delarna istället!

Edit: Eller vänta, in game voucher? Jag tänkte mig 1000 kronor att handla för på inet.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.inet.se/produkt/5405143/asus-geforce-gtx-660ti-2048mb-directcuii

I kundvagnen står det:

Assassins Creed 3 - På köpet med utvalda grafikkort från Nvidia! Värde 399:- På köpet till ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII

In-game voucher, medföljer GTX660 och uppåt Värde 1000kr På köpet till ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII

Jag skulle säga att det ändå är en okej deal om man tänkte beställa fler saker också! Jag kör på det grafikkortet, och det är ett grymt bra mellanklasskort!

Tack för tipset, lägger dock hellre pengarna på hårdvaran i sig.

--

Det här låter ju bra, byter ut minnena mot 1600MHz dock, verkar vara lite onödigt meck med högre än så(?).

En sak som jag funderar över är om det är några problem med att installera operativsystemet på SSD:n och i efterhand koppla in min gamla disk för att få tillbaka mina gamla filer. Den gamla disken har alltså ett operativsystem installerat på partitionen, räcker det med att sätta den som slave?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset, lägger dock hellre pengarna på hårdvaran i sig.

--

Det här låter ju bra, byter ut minnena mot 1600MHz dock, verkar vara lite onödigt meck med högre än så(?).

En sak som jag funderar över är om det är några problem med att installera operativsystemet på SSD:n och i efterhand koppla in min gamla disk för att få tillbaka mina gamla filer. Den gamla disken har alltså ett operativsystem installerat på partitionen, räcker det med att sätta den som slave?

Det ska inte vara några problem, din SSD har ju tilldelats C: som enhetsbokstav och det kommer vara där datorn letar efter windows i första hand vad jag vet. När du sedan kopplar i din andra hårddisk så kommer den tilldelas en annan enhetsbokstav.

Om det skulle krångla så ändrar du i BIOS att din SSD ska vara huvudhårddisk så kommer den ladda windows därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, AC3 är inte märkvärdigt drygt, men det var mer 1000 kronor att handla för jag tänkte på. Då blir det som jag förstått det billigare med resten av delarna istället!

Edit: Eller vänta, in game voucher? Jag tänkte mig 1000 kronor att handla för på inet.

Det är pengar i spel! Inte riktiga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...