Jump to content

Assasins Creed IV: Black Flag


Merkky
 Share

Recommended Posts

Spekulationer hit, spekulationer dit. Nu är det i alla fall bekräftat! Nästa Assasins Creed dyker upp den 29e oktober i år och det kommer att dyka upp på next-gen konsoler också.

Man spelar som Edward Kenway, Haythams far och Connors farfar. Jag finner det lite intressant att det inte blev något 3,5 utan att dom hoppade direkt till IV med en ny protagonist och allt. Men det jag nog är mest nyfiken om är: VEM FAN LIGGER I ANIMUS?! Åh, jag är så nyfiken. Att dyka och utforska korallrev lär vara intressant, och hur båtarna kommer att funka (freeroam, snälla!) kan bli kul att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte lika taggad på det här som jag var när AC3 annonserades. Känns alldeles för tätt inpå, och sen har intresset svalnat efter att AC3 var lite utav en besvikelse.

Jag kommer definitivt hålla ett öga på det här dock, pirattemat kan bli riktigt intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte lika taggad på det här som jag var när AC3 annonserades. Känns alldeles för tätt inpå, och sen har intresset svalnat efter att AC3 var lite utav en besvikelse.

Jag kommer definitivt hålla ett öga på det här dock, pirattemat kan bli riktigt intressant.

Jag känner inte heller någon uppbyggnad. Jag hörde inte riktigt ryktena förrän Ubisoft bekräftade allt.

En viss tröst är väl att det är en annan grupp som jobbat på det här än AC3, så det har varit i utveckling länge och det finns lite annorlunda tänk från AC3. Trots att jag verkligen gillade AC3, men det var lite för buggigt och ogenomtänkt! (följ honom dit, döda den, följ honom dit, döda den. jaga snubben, hitta inte rätt väg, börja om, testa annan väg, dö, testa annan väg.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg trailern och blev riktigt sugen. Även om serien har tappat en del över året från tillexempel tvåan eller Brotherhood, där slutet är helt sinnes, tyckte jag att trean var helt okej ändå. Jag fastnade aldrig riktigt för tidsåldern utan spelade igenom storyn på två dagar och har inte rört det sen dess. Det som var absolut roligast var ju sjöfarandet och det är nog det de har insett, om de dessutom väljer att ändra dess fokus från ett minispel till en huvudsaklig funktion där man tillexempel inte alltid måste stå vid rodret tror jag det kan bli väldigt najs. Just pirateran i Karibien är ju dessutom någonting som kanske inte är främmande för Hollywood men vad jag vet finns det inga storskaliga spelsatningar som berör den tidsåldern annat än typ Sid Meier's Pirates och liknande.

Jäkligt fet trailer för övrigt, nästan i klass med E3s Star Wars ToR.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

De senaste två dagarna har jag spelat Black Flag, och jag känner att det är det Assassin's Creed-spel jag tycker är roligast, bortsett från det allra första.

Det är en särskilt känsla att cruisa mellan de karibiska öarna på ett piratskepp, att upptäcka små öar med skatter eller skattkartor, att ge sig på en mindre flotta och stjäla allt de har. Sen ta semester i Havanna och hoppa omkring på lite hustak och grejer.

Spelet får 4/5 braighetspoäng tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är PC-versionen bra gjord? Försökte spela 3an på PC, men det kan ju ha varit den sämsta portningen någonsin...

Alltså, jag började spela ACIII till Wii U och tyckte att inledningen var rätt tråkig...

Sen blev det fantastiskt bra när man väl fick börja spela i den öppna världen.

Tyvärr slutade lyckan där.

Efter 4 missions uppdelade i 10-sekunders avsnitt blev det för mycket.

Känns bara som spelet utgörs av filmsekvenser där man får agera 10 sekunder i taget på et totalt linjärt sett. Den öppna välden är inte heller speciellt intressant. Helt plötsligt kommer en "glasvägg" och jag suckar djup.

Det är nog ingen dålig port. Det är bara ett dåligt spel med dålig kontroll, inget flyt i spelandet och inte speciellt spännande.

Jag var väldigt entusiastisk på ACIV, men nu vet jag inte längre. Då får det allt ha fantastiskt bra betyg först!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är PC-versionen bra gjord? Försökte spela 3an på PC, men det kan ju ha varit den sämsta portningen någonsin...

Tycker det är väldigt bra gjort. Kontrollerna, om man kör med tangentbord+mus, är som vanligt lite skumma. Men det går absolut bra att spela ändå.

Har inte kommit så jättelångt in i spelet än, men så här långt kan jag säga att det är betydligt bättre än trean iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte mer på att jag orkade spela 5% av spelet, sedan gick det inte mer för att jag hade en sådan sjuk FPS-drop när jag gick runt i Boston, trots att min dator överskred req. specs med råge, haha.

Aja, då blir det att testa Black Flag iaf!

Protip! Stäng av Vsync i Black Flag. Vet inte om det bara är för mig, men med Vsync på så låser sig FPSen på typ 30fps (dvs konsol-limiten).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sporadiska tankar:

Hmmm... klarade det precis...

Jag vet inte... är lite besviken på Abstergo-storyn... sjukt händelsefattig.

Gameplayet på sjön är ganska fett men kunde blivit så mycket fetare om de lagt ner lite mer tid på det...

Extremt oklar koppling till just creeden... handlade allmänt väldigt lite om the first civ och fighten mellan Templars och Assassins... det hela känns mest som om Ubisoft ville göra ett piratspel men att de ville vara säkra på att det skulle sälja.

Grejen med Abstergo Entertainment är ganska rolig men fruktansvärt irrelevant...

Äeh, det här var ganska tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är chockad över hur jävla dåligt detta spelet blivit i sin helhet. Rent grafiskt imponerar de inte alls på ps4, skulle kunna va ps3 likagärna. Sen flyter allt riktigt dåligt, t.ex när man hoppar ner i vatten är nog bland de värsta animationerna jag sett på länge, speciellt i ett spel som fokuserat så djupt på detaljer. Rörelserna känns arcade och onaturligt. Storyn säger jag inget om, o piratdelen är väl rätt cool men stör mig bara på de faktum att en så detaljrik värld faller rakt på näsan i alla andra element. På allvar, där är typ ett fåtal olika vakter, alla ser ju likadana ut, jag hade skämts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jaha, då har jag till slut lirat klart detta. Det var väl... Underhållande, antar jag... Till skillnad från de andra spelen i serien så var jag här mer intresserad av gameplayet än själva storyn. Ska jag vara helt ärlig så greppade/brydde jag mig aldrig om vad jag hade emot de olika ärkefienderna och varför de var tvungna att dö.

Visst var det kul att regera med skeppet, men inne i städerna var det inget intressant att vara... Alls.

Är det förresten någon som lyckades plocka de legendariska skeppen? Jag har maxat ut Jackdaw och har trots det bara lyckats spöa ett av dem (Spökskeppet).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det förresten någon som lyckades plocka de legendariska skeppen? Jag har maxat ut Jackdaw och har trots det bara lyckats spöa ett av dem (Spökskeppet).

Näpp, svårt som fan.

Hittade dock en busenkel metod för att ta över vanliga skepp, man seglar riktigt nära fiendeskeppet (utan att strida mot det) och bordar det på egen hand, det vill säga man lämnar rodret och kutar snabbt som attan över till det andra skeppet ute på det öppna havet. Väl där kommer alla soldater attackera dig, är du nära nog med Jack Daw kommer de hjälpa dig och borda båten, är du inte det får du lösa det själv (vilket knappast är ett problem). När skeppet är tömt krävs det bara en salva för att det ska gå sönder, är det ett större skepp kan du behöva sabotera en flagga eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...