Jump to content

Intressanta AMA-trådar på Reddit


Kebab
 Share

Recommended Posts

AMA står för Ask Me Anything och är ett populärt underforumReddit där vem som helst kan starta en tråd och svara på de frågor som läsarna ställer. Dessa AMAs kan ha exakt vilka ämnen som helst, allt från gamla kärnvapenofficerer som har spenderat år i en bunker till artisten PSY via asiatiska flickor med albinism.

Det senaste året har allt fler kändisar (och deras PR-byråer) insett att det ger jävligt bra PR att göra en sådan här "intervju" på en så stor sida som Reddit. Exempel på några av de mest uppmärksammade är:

President Obama

Snoop Dogg Lion

Adam Savage (från Mythbusters)

Bear Grylls

Arnold Schwarzenegger

m.fl.

En lista över Reddits populäraste AMAs hittar ni här.

Jag tänkte att vi som sitter på Reddit dagligen kan dela med oss av de guldkorn-AMAs som dyker upp lite då och då.

Anledningen till att jag startar tråden är att Bill Gates gjorde en AMA under dagen (där han bland annat postade den här bilden).

En annan AMA som jag kan rekommendera är den som muskelberget och skådespelaren Terry Crews gjorde för fem månader sedan. Jag, som bara har sett honom i hjärndöda filmroller och i Old Spice-reklamerna, insåg att han verkar riktigt skarp och genuint trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har länge tänkt att skapa en liknande tråd. Eller en generell reddit-tråd där man kan dumpa allt intressant som händer. MEn jag är lat.

I alla fall, jag tänkte bara slänga in Dave Grohls AmA som blev rätt populär.

Min favorit än så länge är lätt Snoop Lions AmA, dra åt helvete vad jag skrattade när jag läste i den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den var rolig för han satt fan i ganska många timmar och svarade på frågor, men nästan inga svar var längre än en mening. ^_^

Haha ja. Jag minns att jag slutade skolan och surfade reddit på telefonen på tåget hem, såg tråden som var några timmar gammal och tänkte att den säkert redan var slut.

När jag kommit hem och käkat och haft mig så kikade jag förbi reddit och såg att tråden fortfarande var aktiv och att han fortfarande svarade på frågor.

Kvällens skratt kom helt klart när han svarade på sin egna fråga han ställt en timme tidigare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har länge tänkt att skapa en liknande tråd. Eller en generell reddit-tråd där man kan dumpa allt intressant som händer. MEn jag är lat.

Ja det borde du göra. Till och med jag har börjat hänga där ibland.

---

Obamas AMA var faktiskt grundorsaken till att jag besökte och registrerade mig på reddit men i övrigt gillar jag främst okända människors AMAs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Mådde dålig av att läsa om snubben som inte har någon kuk och har ett hål där kuken borde vara.

Vet inte varför men det var hemskt.

Haha den AMA:n var ju sjukt rolig, jäklar vad många inlägg man garvade åt där.

Snubben hade ju humor om det, så det kändes som en lättsam AMA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mådde dålig av att läsa om snubben som inte har någon kuk och har ett hål där kuken borde vara.

Vet inte varför men det var hemskt.

Haha den AMA:n var ju sjukt rolig, jäklar vad många inlägg man garvade åt där.

Snubben hade ju humor om det, så det kändes som en lättsam AMA.

Länk för er nyfikna:

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1c8w4u/iama_18_year_old_male_who_lost_his_penis_to/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...