Jump to content

GTAV släpps 17/9-2013


Mark
 Share

Recommended Posts

Förbaskat också! Man får hoppas som sagt på bilder och ev trailer som plåster på såren som någon skrev.

7 månaders väntan går nog relativt fort ändå, minns när första trailern kom november 2011, då trodde man ju att det inte skulle ta allt för lång tid innan releasen. Nu har det gått 15 månader sedan dess och de gick ju fort, så då känns inte 7 månader som att det är så långt borta ändå.Det kan kännas som en evighet för stunden, men tiden är knapp så snart är vi där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har inte jag följt diskussionen på deras hemsida, men vissa verkar ha gått bananas över det försenade datumet.

Hey all, we understand many of you guys are disappointed with this news – unfortunately sometimes such delays are necessary in all forms of entertainment, and especially in the case of a game experience as massive and complex as GTAV. However this does not give you free reign to be abusive in comments. The general rules of common courtesy, decency and behavior as listed above the Comment Box still apply here, therefore anyone continuing to post abusive comments will have their privileges suspended.

Also:

To those of you saying or seeing various conspiracy theories about there being some other ulterior motive for this delay, rest assured that they’re all nonsense – literally the only reason we’ve delayed the release is because we want the game to be as good as it needs to be.

For those of you asking about the official box art, that will be coming out a bit later as well.

Thank you all for understanding.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bland annat att R* bestämt sig för att inte släppa GTA till ps3/xbox360, utan att det skulle vara ett nästa generations spel.

Dessa rykten stämmer självfallet inte!

Om de skulle välja att släppa spelet till de nya konsollerna som kommer så skulle de förlora ganska mycket på det. Då de flesta vid det här lagret äger ett ps3/xbox360, men nu är det som sagt rykten och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Förhandsbokade spelet idag med en reservation till att byta upp mig till en ev special edition, känns bra att man är ute i god tid för en gångs skull.

Undrar vad collector's edition kommer innehålla. Är sugen på att vänta med bokningar till man vet vad man får. Men frågan är, hur var det med IVs collector's edition? Blev inte den ganska snabbt uppbokad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar vad collector's edition kommer innehålla. Är sugen på att vänta med bokningar till man vet vad man får. Men frågan är, hur var det med IVs collector's edition? Blev inte den ganska snabbt uppbokad?

Vet faktiskt inte, kan inte gissa heller, men tyckte att IV hade en rätt tråkig special utgåva, så hoppas på något bättre men den tog slut ganska fort ja.

Men han på Game Stop bokade upp mig på en vanlig utgåva och så fort dom fick info om collector's edition så skulle dom höra av sig till mig om jag ville byta upp mig till den, tyckte det var en rätt bra deal så nu kan jag välja vilken jag vill ha.

Men vad jag skulle vilja ha är lite grejer som tillhör karaktärerna i spelet, nu vet vi ju inte så mycket om dom, men ni förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet faktiskt inte, kan inte gissa heller, men tyckte att IV hade en rätt tråkig special utgåva, så hoppas på något bättre men den tog slut ganska fort ja.

Men han på Game Stop bokade upp mig på en vanlig utgåva och så fort dom fick info om collector's edition så skulle dom höra av sig till mig om jag ville byta upp mig till den, tyckte det var en rätt bra deal så nu kan jag välja vilken jag vill ha.

Men vad jag skulle vilja ha är lite grejer som tillhör karaktärerna i spelet, nu vet vi ju inte så mycket om dom, men ni förstår vad jag menar.

Det verkar vara en smart deal. Hoppas också på något schysst paket med saker man faktiskt vill ha och kan tänka sig betala för.

Collector's edition till GTA brukar annonseras ganska sent har jag för mig.

Gick in på gamestop idag för att kolla om jag kunde göra samma. Då säger han i kassan "Chansen att Rockstar släpper collectors edition är liten, dom släpper aldrig det"....

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Förhandsbokade spelet idag med en reservation till att byta upp mig till en ev special edition, känns bra att man är ute i god tid för en gångs skull.

Förhandsbokade spelet idag, även jag skulle bli informerad om det skulle komma ut någon specialutgåva. Kan tillägga att det var på GameStop.

Fick lägga 50kr nu som pant och så fick jag en affisch. De skulle ringa mig när det berjar dra ihop sig och de sa även att jag fick höra av mig om jag inte längre skulle vara intresserad så skulle jag få pengarnaa tillbaka, men det kommer aldrig att hända.

Sen så har jag grubblat lite och det är ju mindre än 5 månader kvar tills det kommer och för 5 månader sen så var det i mitten på november, strax efter att trailern och informationen från Gameinformer släpptes. 5 månader, det har gått fort, iaf för mig. Så därför kommer nog de sista månaderna att flyga förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...