Jump to content

Trailer #2 på G!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Nog för att alla redan förväntade sig det redan, och bilderna på breven Rockstar skickat ut till diverse försäljare berättar att de "nyss släppt trailer #2" så har nu Rockstar officiellt bekräftat att trailer #2 är påväg, men att deras planer kastats om pga stormen Sandy.

w6RPg_1241758_0.png

http://www.rockstargames.com/newswire/article/45951/grand-theft-auto-v-is-coming-spring-2013.html

Hur som helst så kan vi nog förvänta oss trailer #2 ganska så snart. Möjligtvis nästa vecka eller veckan efter det! :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många verkar förvänta sig att trailern kommer idag.

Blir lite promblematiskt om den inte kommer idag, då valet i USA avgörs imorgon om jag inte misstar mig, och den 8;e släpps nya upplagan av GameInformer med 18 sidor GTA-nyheter. Så blir det ingen trailer idag så känner jag mig lite osäker huruvida den släpps i veckan.

EDIT

http://www.rockstargames.com/newswire/article/46011/grand-theft-auto-v-now-officially-available-for-preorder.html

Känslan jag får av att läsa "and look for much, much more to be revealed - including the Game Informer cover story later this week as well as an update on the release of the next official trailer", är att trailern INTE kommer före GI-storyn, har vi tur så släpps en "countdown" före, men jag tvivlar.

Kul att det händer saker iallafall!

Redigerad av Soomersault
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte att folk förväntar sig den idag. Så vitt jag hört så var det idag den var planerad att komma från första början och Rockstar har ju sagt att deras planer blivit uppskjutna pga Sandy. Dessutom brukar de ofta ha en countdown innan GTA-trailers, eller åtminstonde annonsera att en trailer kommer ungefär en vecka i förväg.

Jag tror att trailern Kan komma den här veckan, men bli inte allt för förvånad om den kommer nästa vecka istället. Oavsätt så Vet vi ju att det kommer massor utav nyheter på Torsdag genom GI. :)

Varför skulle det amerikanska valet påverka när trailern släpps?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte att folk förväntar sig den idag. Så vitt jag hört så var det idag den var planerad att komma från första början och Rockstar har ju sagt att deras planer blivit uppskjutna pga Sandy. Dessutom brukar de ofta ha en countdown innan GTA-trailers, eller åtminstonde annonsera att en trailer kommer ungefär en vecka i förväg.

Jag tror att trailern Kan komma den här veckan, men bli inte allt för förvånad om den kommer nästa vecka istället. Oavsätt så Vet vi ju att det kommer massor utav nyheter på Torsdag genom GI. :)

Varför skulle det amerikanska valet påverka när trailern släpps?

Hade inte R* tweetat "Remember remember.." eller något liknande? Som i "Remember remember the 5th of november".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Felipe, en utvecklarep å R* North hade tweetat "Remember Remember..." samt "Brace, Brace, Brace!" och som jag sa så har jag hört att trailern först var tänkt att komma idag, men pga stormen Sandy så har ju Rockstar och många andra företag fått lägga om planerna.

Jag tror inte att de släpper en trailer utan förvarning, men visst har jag gärna fel. :)

Den andra trailern är väldigt nära nu, så du har inte länge kvar att vänta. Den var avsedd för måndagen den 5e, men kan självklart skjutas upp lite på grund av förra veckans strömavbrott i New York City

Herp derp. ;)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VickeX >>> Jag tror inte R* har tänkt att släppa trailern i samband med valet, med tanke på hur stort valet är i USA. Men man vet ju aldrig!

Jag gissar på att vi får en countdown nu på fredag eller måndag den 12;e, och att trailern släpps i mitten/slutet av nästa vecka.

På torsdag blir det att köpa GI, känns som det mest intressanta faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IGN kommer visa trailern live och gå igenom den om och om igen för att hitta så mycket detaljer som möjligt. Låter intressant och något jag ska försöka kika på!

http://www.ign.com/articles/2012/11/05/ign-live-presents-new-grand-theft-auto-v-trailer-revealed

Du kan titta på deras live rewind av första GTA V-trailern. Ganska pointless. "Här är ett flygplan". "Det här är en svart man... gängkrig tillbaka?" etc.

Roligare att ladda ner trailern och köra frame by frame själv istället! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan titta på deras live rewind av första GTA V-trailern. Ganska pointless. "Här är ett flygplan". "Det här är en svart man... gängkrig tillbaka?" etc.

Roligare att ladda ner trailern och köra frame by frame själv istället! :D

Kommer göra som med första trailern. Kolla alla analyser jag hittar + läsa forum! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att höra någon poängtera det uppenbara är lite tröttsamt, däremot kan det vara ganska fascinerande att läsa forumtrådar (gtaforums) där minsta lilla siluett identifieras och leder till slutsatser om platser eller byggnader. Jag finner det sällan spännande att veta om att dessa byggnader är med, men processen där saker och ting bearbetas i sådan detalj, bara för att kunna suga ut all information som någonsin är möjligt ur exempelvis en trailer..

Det är något speciellt med nya GTA-släpp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att höra någon poängtera det uppenbara är lite tröttsamt, däremot kan det vara ganska fascinerande att läsa forumtrådar (gtaforums) där minsta lilla siluett identifieras och leder till slutsatser om platser eller byggnader. Jag finner det sällan spännande att veta om att dessa byggnader är med, men processen där saker och ting bearbetas i sådan detalj, bara för att kunna suga ut all information som någonsin är möjligt ur exempelvis en trailer..

Det är något speciellt med nya GTA-släpp!

Denna tråd är rätt fantastiskt ur det hänseendet.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett mycket bra exempel. Jag läser de trådarna utan att känna till speciellt många av byggnaderna eller tycka att det spelar någon roll att de är med, men arbetet som läggs ner är imponerande!

Indeed! Det är såna här länkar som ska få rejäla pluspoäng i forumet. Jag brukar sällan plussa någons trådstart om det bara är en länk till senaste trailern eller R*-bulletinen. Det där är en jäkligt ambitiös tråd och det påminner mycket om de analyser jag gjorde till alla GTA IV-trailers. Klart bättre med folk som faktiskt är amerikaner och känner till staden :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...