Jump to content

iPhone 5


Sniper
 Share

Recommended Posts

Smart att de skippar glaset på baksidan, men i övrigt var det tråkigt att de inte tar ut svängarna mer designmässigt. Tror ni att en lur som liknar fyran så väl kommer få namnet iPhone 5?

4:an liknar ju 3:an ganska så mycket egentligen. Här känns det som att man ändrat på ungefär lika mycket designmässigt. Så, jag tror det.

Tycker inte att den va jättesnygg dock. Men det kanske beror på att det är dåliga bilder :)

Micro-USB skulle kännas väldigt olikt Apple som på något sätt ändå velat hålla fast vid sin kontakt och alltid är väldigt glada i sina egna grejer. Plus att det vore rätt bekvämt att byta upp sig och kunna behålla laddaren, alternativt använda ipad/ipod-laddare till den nya.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smart att de skippar glaset på baksidan, men i övrigt var det tråkigt att de inte tar ut svängarna mer designmässigt. Tror ni att en lur som liknar fyran så väl kommer få namnet iPhone 5?

De brukar ju köra så nuförtiden med en bas och en uppgradering (3g -> 3gs, 4 -> 4s) så det troligaste är att den heter iPhone 5 eller, i takt med Apple, post-Jobs, möjligen "The New iPhone" liknande "The New iPad" som alla ändå kallar iPad 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nästan helt säkert att den är fake. för det första pga dockkontakten. Eftersom alla Apples enheter kör med den större varianten tror jag inte de byter ut den nu, speciellt inte efter att alldeles nyss släppt iPad 3 med en stor variant.

Hörlursuttaget på botten har alltid varit en "iPod Touch grej", iPhones har alltid kört med den på toppen.

Den skiftande färgdesignen ser hemsk ut. Tror inte att Apple skulle gå tillbaka till något liknande efter den första iPhonen.

Meeen, jag var lika skeptisk om fyran, som jag sedan köpte första veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nästan helt säkert att den är fake. för det första pga dockkontakten. Eftersom alla Apples enheter kör med den större varianten tror jag inte de byter ut den nu, speciellt inte efter att alldeles nyss släppt iPad 3 med en stor variant.

Hörlursuttaget på botten har alltid varit en "iPod Touch grej", iPhones har alltid kört med den på toppen.

Den skiftande färgdesignen ser hemsk ut. Tror inte att Apple skulle gå tillbaka till något liknande efter den första iPhonen.

Meeen, jag var lika skeptisk om fyran, som jag sedan köpte första veckan.

Min iPod touch har hörslursuttaget på toppen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill man ha hörlursuttag på botten för? När jag har telefonen i fickan och lyssnar på musik föredrar jag att inte behöva lägga den upp och ner i fickan.

Håller med dig, men tydligen verkar det vara många som tycker tvärt om, och har även hört att det kan bero på att sladden kan komma i vägen för skärmen när man håller telefonen upprätt om hörlursjacket är på toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill man ha hörlursuttag på botten för? När jag har telefonen i fickan och lyssnar på musik föredrar jag att inte behöva lägga den upp och ner i fickan.

Tvärt om ju. Om du har telefonen med botten uppåt i fickan så ligger ju telefonen rätt i handen direkt när du tar upp den. I alla fall om man har skärmen in mot benet, vilket jag har.

Edit: Jag har alltid lagt mina telefoner på det viset. Redan med min gamla Nokia minns jag att jag lade den så.

Skärmen in mot benet och underdelen uppåt.

Jag höll på att bli galen när min Nokia N97 hade hörlursuttaget på toppen av telefonen. Idioti ju!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärt om ju. Om du har telefonen med botten uppåt i fickan så ligger ju telefonen rätt i handen direkt när du tar upp den. I alla fall om man har skärmen in mot benet, vilket jag har.

Edit: Jag har alltid lagt mina telefoner på det viset. Redan med min gamla Nokia minns jag att jag lade den så.

Skärmen in mot benet och underdelen uppåt.

Jag höll på att bli galen när min Nokia N97 hade hörlursuttaget på toppen av telefonen. Idioti ju!

Det har jag inte tänkt på faktiskt, men det är sant. Jag har alltid haft för vana att lägga den åt "rätt" håll eftersom det kändes bäst. Drar upp telefonen med handen på ett sådant vis att den hamnar rätt ungefär direkt ändå, men visst är det nog effektivare att lägga den upp och ner... Det hade nog bara stört min OCD för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...