Jump to content

Intervju med Amelia Andersdotter (pp)


Sniper
 Share

Recommended Posts

SVT Forum: Ekonomiska krisen, Durban och Amelia Andersdotter:

http://svtplay.se/v/2648258/eu-samtal_ekonomiska_krisen_durban_och_amelia_andersdotter

Klippet ovan är till hälften en intervju med Amelia Andersdotter, en av Piratpartiets två EU-parlamentariker.

Personligen tycker jag att hon varken är professionell eller kan tala bra och framföra sina (samt partiets) åsikter och viljor i EU-parlamentet. Det är snudd på komiskt att få höra "fett fail" och att få se henne stirra runt, framförallt ner, när hon har kameran på sig, även när hon blir tilltalad.

Även intressant att tillägga är att nivån på diskussionen aldrig kan ta fart när hon talade, vilket verkade leda till att enklare vokabulär användes och att det stundtals lät som att programledaren talade med ett barn. Kontrasterna mellan intervjun med Piratpartisten Andersdotter och den efterföljande diskussionen om EU och krisen med Moderaten Fjällner och Socialdemokraten Ulvskog är verkligen som natt och dag.

Ville mest dela med mig av detta klipp. Förgyllde min kväll!

:lol:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej usch vad pinsamt, klarade bara av att titta någon minut! Hennes kroppspråk får mig att tänka på en osäker 15 åring som försöker verka avslappnad, och sättet dom andra tre tittar på henne säger ju sig självt. :(

Borde dom inte utgå från att de mer karismatiska personerna borde få synas i tv, medan alla socially awkward penguins får sitta med en bunt med papper istället?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att Piratpartiet är ett tramsparti för byfånar och clowner har ju länge varit en etablerad sanning men att det var så här illa kom som en överraskning. Hon är europaparlamentariker men beter sig som om hon är på sightseeingresa till Bryssel! "Jag sitter med dom som pratar om industri och utveckling och dom arbetar med bla bla bla... Vadå DOM? DU är ju en del av dem! säg VI för bövelen! Hon agerar som en statist med noll initiativförmåga eller ambition. Att PP inte har resurser att medieutbilda sina lakejer är förståeligt, liksom det är förståeligt att PP saknar de etablerade partiernas träningsnätverk i form av underförbund, lokalavdelningar m.m. - MEN att PP ändå inte lyckats hitta någon större begåvning än den här tjejen är skrattretande och löjligt.

Som människa tycker jag mest synd om henne men politiskt sett blir jag nästan förbannad. Knappt 4 minuter klarade jag, sen blev det för pinsamt.

Haha, nästan sämre än Abele till och med.

Ibland undrar jag om Abele är på riktigt eller om han har rymt från en Killinggänget-parodi MEN han brukar åtminstone ha ett par klyschiga argument och kan föra sig i media - till skillnad från den här tösen.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...