Jump to content

Mus


Sniper
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Upptäckte, till stor förtvivlan, medan jag läste nyheter att min nuvarande mus, Razer Copperhead, inte mår så bra. Scrollen dog (klickar inte längre så jag antar att något inuti musen är trasigt) och funkar inte hur jag än vänder och vrider på den. Måste därför köpa en ny mus!

Vad är dagens bästa möss? Ska inte spela så mycket så jag är inte beroende av någon "gaming-mus", dock vill jag gärna kunna gå fram och tillbaka med musknappar (knapp 4 & 5). What to get? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okänt märke, men den verkar ha fått bra recensioner. Är det någon mer som har input om just denna mus?

Väldigt billig dessutom, så det är ett plus!

Det är så jäkla personligt med datormus så det går knappt att rekommendera en modell. Främst beror det på om du kör palm eller claw grip

Kör du palm grip kan du ju kolla på t e x Logitech M500. För claw grip passar sig Razers möss bättre enligt de flesta.

Jag kör oftast palm, men ibland claw. Är inte supersugen på M500.

--

Är det ovärt att köpa en mus för 600-700, de där "high-end" Razer och Logitech mössen? Vad är fördelen jämfört med t.ex. Ace, ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte den efter att en vän rekomenderat den.

Han hade haft den gamla versionen sen den kom ungefär och är supernöjd.

Jag har haft den här sen jag köpte datorn och jag kan inte säga ett ont ord om den hittills.

Ligger skitbra i handen. Skitsmidigt placerade knappar för att ändra dpi och att gå bakåt/framåt med.

Helt enkelt den perfekta musen för någon som mig, en som inte vill betala multum men ändå ha något riktigt bra (och lite snyggt)

Edit: Musen jag länkade alltså :)

Redigerad av Plaisir
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar tråden lite.

Har länge funderat på den här musen just pga det är så många knappar till.

Nu när jag börjat spela SWTOR så känns det som att det är rätt tillfälle.

Dvs om det är en bra mus. Någon som har erfarenheter eller åsikter?

http://www.webhallen.com/hardvara/102179-razer_naga_mmog_laser_gaming_mouse

Razer Naga MMOG Laser Gaming Mouse

razer-naga-01_1227759_0.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar tråden lite.

Har länge funderat på den här musen just pga det är så många knappar till.

Nu när jag börjat spela SWTOR så känns det som att det är rätt tillfälle.

Dvs om det är en bra mus. Någon som har erfarenheter eller åsikter?

http://www.webhallen...er_gaming_mouse

Razer Naga MMOG Laser Gaming Mouse

razer-naga-01_1227759_0.jpg

Jag tycker den där musen är ruskigt obekväm, ihoptryckt och konstig.

Men sedan är jag forever Logitech och kommer aldrig förstå mig på Razer, gillar du Razers tidigare möss är det mycket möjligt att du gillar den där.

---

För att slänga fram lite fler alternativ än bara Logitech och Razer:

Jag prövade QPAD OM-75 på DreamHack och den var ganska bekväm faktiskt. En annan populär mus är förstås SteelSeries Ikari.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker den där musen är ruskigt obekväm, ihoptryckt och konstig.

Men sedan är jag forever Logitech och kommer aldrig förstå mig på Razer, gillar du Razers tidigare möss är det mycket möjligt att du gillar den där.

---

För att slänga fram lite fler alternativ än bara Logitech och Razer:

Jag prövade QPAD OM-75 på DreamHack och den var ganska bekväm faktiskt. En annan populär mus är förstås SteelSeries Ikari.

Jag har faktiskt aldrig ägt en Razer, så det är svårt att säga.

QPADen du länkade har oerhört bra form och grepp, en sån med fler knappar så hade jag vart såld.

----------

Edit: Jag kikade runt lite och hittade Corsair Vengeance M90.

Verkar vara ett alternativ till Razern. Åsikter?

corsair_vengeance_m90_mouse_news_1227777_0.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wu zi angående Razor naga så kan du alltid gå till närmaste teknik butik och be att få testa den. Gjorde själv det med min Deathadder från Razer. Har haft min mus nu i ett år och den håller fortfarande. Annars om du känner nån som har en Naga så kan du be att få låna eller testa. Eller läsa om musen har för mig jag testade den musen förut i en butik och kompisen rekommenderade mig den.

Men gillar inte formen på den den ser klumpig ut och obekväm. Hoppas iallafall detta var till nå hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wu zi angående Razor naga så kan du alltid gå till närmaste teknik butik och be att få testa den. Gjorde själv det med min Deathadder från Razer. Har haft min mus nu i ett år och den håller fortfarande. Annars om du känner nån som har en Naga så kan du be att få låna eller testa. Eller läsa om musen har för mig jag testade den musen förut i en butik och kompisen rekommenderade mig den.

Men gillar inte formen på den den ser klumpig ut och obekväm. Hoppas iallafall detta var till nå hjälp.

Tyvärr så var det inte så enkelt :)

Inga butiker som finns här har den i lager.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har faktiskt aldrig ägt en Razer, så det är svårt att säga.

QPADen du länkade har oerhört bra form och grepp, en sån med fler knappar så hade jag vart såld.

----------

Edit: Jag kikade runt lite och hittade Corsair Vengeance M90.

Verkar vara ett alternativ till Razern. Åsikter?

corsair_vengeance_m90_mouse_news_1227777_0.jpg

Förstår mig verkligen inte på allt huxflux med 20+ knappar på en mus. Är det verkligen nödvändigt?

Köp en G400 istället och var nöjd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår mig verkligen inte på allt huxflux med 20+ knappar på en mus. Är det verkligen nödvändigt?

Köp en G400 istället och var nöjd.

Om du inte förstår mitt behov så kan du lika gärna låta bli att svara.

Det är väldigt bra att ha för att kunna casta i MMOs och MOBA, vilket jag spelar mest hela tiden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte förstår mitt behov så kan du lika gärna låta bli att svara.

Det är väldigt bra att ha för att kunna casta i MMOs och MOBA, vilket jag spelar mest hela tiden.

Oändligt mycket smidigare med binds. Faktiskt. Du kommer bara trycka fel om vartannat med en sådan mus. Vart ska du för övrigt ha tummen när du inte ska använda knapparna? Hela sidan är ju smockfull med knappar överallt.

Och MOBA? Du har vad, 10 knappar MAX att hålla reda på. Sure, om man vill spela utan tangentbord kanske det skulle vara en idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar tråden lite.

Har länge funderat på den här musen just pga det är så många knappar till.

Nu när jag börjat spela SWTOR så känns det som att det är rätt tillfälle.

Dvs om det är en bra mus. Någon som har erfarenheter eller åsikter?

http://www.webhallen.com/hardvara/102179-razer_naga_mmog_laser_gaming_mouse

Razer Naga MMOG Laser Gaming Mouse

razer-naga-01_1227759_0.jpg

Hade en NAGA Molten och jag lämnade tillbaka den dagen efter, blev otroligt varm vid siffersatsen vilket resulterade att jag tröttnade på den, den hade även ett knepigt program som man kunde ställa in musens binds. Nej, jag gick och köpte en G400, och är nöjd idag med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6606120_0_1227983_0.png

Stor, ordentligt med former, och 5 knappar fler än jag har just nu

Den ser riktigt intressant ut!

Oändligt mycket smidigare med binds. Faktiskt. Du kommer bara trycka fel om vartannat med en sådan mus. Vart ska du för övrigt ha tummen när du inte ska använda knapparna? Hela sidan är ju smockfull med knappar överallt.

Och MOBA? Du har vad, 10 knappar MAX att hålla reda på. Sure, om man vill spela utan tangentbord kanske det skulle vara en idé.

Jaha.

Att trycka fel är väl ändå beroende på person till person. Jag gör inte det. Så det är helt enkelt en smaksak.

Jag använder redan varenda knapp som går på min X7, plus Alt kombinationer för fler funktioner.

Personligen gillar jag fler enkla "musknappar" än Alt+Q osv.

Angående vänstersidan av musen där tummen är så har Corsair löst det ganska snyggt med M90 må jag säga, vilket tas upp i recensioner av den.

Jag ser fördelen att det är mindre (till storlek) knappar, därmed kortare avstånd, och snabbare bursts.

Hade en NAGA Molten och jag lämnade tillbaka den dagen efter, blev otroligt varm vid siffersatsen vilket resulterade att jag tröttnade på den, den hade även ett knepigt program som man kunde ställa in musens binds. Nej, jag gick och köpte en G400, och är nöjd idag med den.

Tack för svaret, jag lär nog skippa Nagan då jag hört lite olika minus. Tydligen ska byggkvalitén inte vara den bästa heller.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...