Jump to content

Mus


Sniper
 Share

Recommended Posts

Jaha.

Att trycka fel är väl ändå beroende på person till person. Jag gör inte det. Så det är helt enkelt en smaksak.

Jag använder redan varenda knapp som går på min X7, plus Alt kombinationer för fler funktioner.

Personligen gillar jag fler enkla "musknappar" än Alt+Q osv.

Angående vänstersidan av musen där tummen är så har Corsair löst det ganska snyggt med M90 må jag säga, vilket tas upp i recensioner av den.

Jag ser fördelen att det är mindre (till storlek) knappar, därmed kortare avstånd, och snabbare bursts.

Du har aldrig haft en mus med så många knappar men du säger att du aldrig trycker fel. Varför ber du oss om råd om du vet att du vill ha en sån isf?

Alt, shft och ctrl-binds kommer du aldrig undan i vilket fall i ett MMO då dina 12 knappar snabbt skulle vara upptagna.

Oh well, smaken är som baken. Jag skulle aldrig skaffa en mus med mer än 2 sidoknappar and thats it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har aldrig haft en mus med så många knappar men du säger att du aldrig trycker fel.

1. Och du påstår att "Du kommer bara trycka fel om vartannat med en sådan mus", det saknar lika mycket grund.

2. Har jag någonsin påstått att jag inte haft en? :ermm:

Varför ber du oss om råd om du vet att du vill ha en sån isf?

Du måste i så fall ha missförstått min post, för jag efterlyser en mus som följer mina kriterier.

Min tvekan är inte om jag ska köpa en "mångknapps-mus", jag frågar efter vilken modell som kan rekommenderas.

Jag citerar mig själv: "Dvs om det är en bra mus" = Är kvalitén bra? Finns det bättre alternativ med samma funktioner? osv.

Alt, shft och ctrl-binds kommer du aldrig undan i vilket fall i ett MMO då dina 12 knappar snabbt skulle vara upptagna.

Självklart inte, men de mest använda bindsen vill jag ha där jag tycker det är bekvämast att använda de.

Oh well, smaken är som baken. Jag skulle aldrig skaffa en mus med mer än 2 sidoknappar and thats it.

Vilken tur att jag inte är som dig då ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åk till närmsta Mediamarkt (eller liknande)

Och testa vilken som känns bäst i handen. Finns absolut inget bättre sätt för att få det du vill ha.

Gör alltid så om jag ska köpa något som man är lite kräsen på.

Wu zi angående Razor naga så kan du alltid gå till närmaste teknik butik och be att få testa den. Gjorde själv det med min Deathadder från Razer. Har haft min mus nu i ett år och den håller fortfarande. Annars om du känner nån som har en Naga så kan du be att få låna eller testa. Eller läsa om musen har för mig jag testade den musen förut i en butik och kompisen rekommenderade mig den.

Men gillar inte formen på den den ser klumpig ut och obekväm. Hoppas iallafall detta var till nå hjälp.

Tyvärr finns det inte någon butik som har de i lager vad jag hittat.

Edit: Hah! Min lokala datorbutik Overclockers fick in 5 st M90 och 4 st Naga idag. Då blir det att knata förbi där efter jobbet.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...