Jump to content

Ny processor samt grafikkort


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Det har inga begränsningar, bara att tuta och köra.

Kollade runt nu lite mer, du har ju faktiskt de upplåsta sexkärniga processorerna för bara ett par hundralappar till.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=684167

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=585556 <- givet val eftersom den bara kostar 50 kr mer än lillebror på CDON

Var inte X6 processorerna låsta så man inte kan klocka dem? Eller var det just den jag länka till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara 1055T. 1075T, 1090T och 1100T är alla Black Edition - upplåsta.

Då gör jag en beställning på den processorn du länkade då från CDON finns det nån rabatt kod man kan använda till den eller? Hur enkelt är det att klocka den processorn såfall eftersom jag har aldrig pillat med sånt förut.

Hur snabba är dem med leveransen från CDON för den delen med? Tänkte göra det nästa vecka då så får jag den lagom tills jag får pengar så man kan betala den direkt.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då gör jag en beställning på den processorn du länkade då från CDON finns det nån rabatt kod man kan använda till den eller? Hur enkelt är det att klocka den processorn såfall eftersom jag har aldrig pillat med sånt förut.

Hur snabba är dem med leveransen från CDON för den delen med? Tänkte göra det nästa vecka då så får jag den lagom tills jag får pengar så man kan betala den direkt.

Finns nog många enkla videoguider på Youtube som visar hur du gör i BIOS. Jag finner det i alla fall enkelt.

Angående kod på CDON finns SWEC1111 och SWECNOV, den första ger 5 % och den andra 15 % rabatt, men 15 % får man bara på vissa utvalda produkter. Testa båda. De kanske har bytt till SWEC1112 nu, du får testa.

CDON är lite halvsega vad jag har läst, jag har aldrig handlat av dem. Så räkna med 2-3 dagar istället för 1 dag som med t.ex. Inet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns nog många enkla videoguider på Youtube som visar hur du gör i BIOS. Jag finner det i alla fall enkelt.

Angående kod på CDON finns SWEC1111 och SWECNOV, den första ger 5 % och den andra 15 % rabatt, men 15 % får man bara på vissa utvalda produkter. Testa båda. De kanske har bytt till SWEC1112 nu, du får testa.

CDON är lite halvsega vad jag har läst, jag har aldrig handlat av dem. Så räkna med 2-3 dagar istället för 1 dag som med t.ex. Inet.

Inet har att om man gör en beställning innan 17.00 så får man den redan nästa dag. Så om jag skulle göra beställningen torsdag nästa vecka hur är chansen att man får den just då på Måndagen den 19:e? Eller blir det att vänta till den 20:e såfall? För brorsan skulle ställa upp och hjälpa mig att installera den. Ska jag passa på och köpa kylpasta och lägga på nytt lager när vi tar bort den gamla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inet har att om man gör en beställning innan 17.00 så får man den redan nästa dag. Så om jag skulle göra beställningen torsdag nästa vecka hur är chansen att man får den just då på Måndagen den 19:e? Eller blir det att vänta till den 20:e såfall? För brorsan skulle ställa upp och hjälpa mig att installera den. Ska jag passa på och köpa kylpasta och lägga på nytt lager när vi tar bort den gamla?

I och med att han aldrig handlat ifrån cdon så vet han inte. Det kan hända att du har den på måndag, kanske inte. Förstår inte varför du bara beställer & låter den ligga på posten tills du kan hämta ut ditt paket?

Paken får ligga max 2 veckor på posten.. Jag har beställt kläder, åkt iväg och varit borta i 10 dagar, så..

Så det är bara köra på, beställ på måndag så är du säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I och med att han aldrig handlat ifrån cdon så vet han inte. Det kan hända att du har den på måndag, kanske inte. Förstår inte varför du bara beställer & låter den ligga på posten tills du kan hämta ut ditt paket?

Paken får ligga max 2 veckor på posten.. Jag har beställt kläder, åkt iväg och varit borta i 10 dagar, så..

Så det är bara köra på, beställ på måndag så är du säker.

Fast problemet är att den hamnar inte vid posten utan får gå upp till tobaks affären och hämta ut mitt paket då vi har inge postkontor längre utan det är hemköp eller tobaks affären jag får hämta ut det och vet inte hur länge den får ligga just i tobaks affären. Vet inte hur reglerna är där. Sen även att jag brukar alltid gö beställning 2-4 dagar innan jag får pengar då jag vet att varan brukar alltid komma fram när jag har pengar så jag kan betala direkt.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast problemet är att den hamnar inte vid posten utan får gå upp till tobaks affären och hämta ut mitt paket då vi har inge postkontor längre utan det är hemköp eller tobaks affären jag får hämta ut det och vet inte hur länge den får ligga just i tobaks affären. Vet inte hur reglerna är där. Sen även att jag brukar alltid gö beställning 2-4 dagar innan jag får pengar då jag vet att varan brukar alltid komma fram när jag har pengar så jag kan betala direkt.

Men förfan, ingen hämtar ut paket på posten längre typ. Att du får hämta ut paket i din lokala tobaks affär betyder att det är ett postkontor där, och då får paketet ligga där i max 2 veckor. Dem KAN inte skicka tillbaka det. Beställer du på måndag är paketet där tidigast på tisdag, och det var ju senast då nästa vecka du ville ha det? Det är en vecka.. Annars får du väll gå och fråga hur länge paket får ligga där, men det är samma regler överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ny kylare ingår och du inte tänker använda den gamla processorn, så behöver du inte det.

Om du ska använda den gamla kylaren, så måste du tvätta bort pastan från den innan du monterar den på cpun.

Tänkte att jag använder den nya kylaren som jag får med. Iwex svar på din fråga så hade du rätt att den ligger kvar i 2 veckor om jag får hämta ut den på tobaksaffären.

Eller har en fråga till dig Iwex som du kanske vet om det går eller nån annan. Kan man beställa den nu nästa vecka och fixa klarna 14 dagars faktura så bara betala in direkt när man får pengarna? Så som jag brukar göra när jag köper spel via internet så brukar jag köra på 14 dagars faktura från Klarna och sen betalar jag det när jag får in pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att jag använder den nya kylaren som jag får med. Iwex svar på din fråga så hade du rätt att den ligger kvar i 2 veckor om jag får hämta ut den på tobaksaffären.

Eller har en fråga till dig Iwex som du kanske vet om det går eller nån annan. Kan man beställa den nu nästa vecka och fixa klarna 14 dagars faktura så bara betala in direkt när man får pengarna? Så som jag brukar göra när jag köper spel via internet så brukar jag köra på 14 dagars faktura från Klarna och sen betalar jag det när jag får in pengarna.

Brukar du hämta ut paket där så är det klart det kommer dit igen.

Siana har redan skrivit att du kan göra så, så ja det fungerar. Varför skulle det inte fungera? Bara att beställa och hämta ut så fort som möjligt om du vill ha den då. Hurvida det är ränta eller inte vet jag dock inte. Brukar oftast betala genom internetbanken..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar du hämta ut paket där så är det klart det kommer dit igen.

Siana har redan skrivit att du kan göra så, så ja det fungerar. Varför skulle det inte fungera? Bara att beställa och hämta ut så fort som möjligt om du vill ha den då. Hurvida det är ränta eller inte vet jag dock inte. Brukar oftast betala genom internetbanken..

Ah okej för jag brukar alltid kö betala innan jag hämtar ut eller en 14 dagars faktura vad jag vet så lägger dem på 20-30KR extra för administrations avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan skulle gjort beställningen på processorn nu i veckan istället för att vänta såg att det var slut i lagret får hoppas på att dem får in den innan kampanjen är slut!

Har lite tråkiga nyheter, nämligen att AMD har slutat producera Phenom II-processorerna. De slutade skeppa dem för en vecka sen ungefär. Dock kanske de finns kvar i grossisternas lager.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lite tråkiga nyheter, nämligen att AMD har slutat producera Phenom II-processorerna. De slutade skeppa dem för en vecka sen ungefär. Dock kanske de finns kvar i grossisternas lager.

Varför har dem slutat tillverka dem?

EDIT: Inet har 26 styckna kvar i webblagret ska jag slå till direkt på måndag? Och kör på en 14 dagars faktura. Eller så gör jag beställningen redan imorgon (söndag) så jag får den i veckan sen.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att de har släppt ersättaren, som är katastrof. Men de säljer som smör i solsken ändå av någon mycket underlig anledning.

Ah okej då gör jag en beställning från inet på den där processorn innan den utgår ur sortimentet också.

EDIT: Curly skulle du kunna förklara lite mer om varför deras nya processor är en katastrof eller om du har nån länk så jag kan läsa det.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahum, om jag får låna tråden lite. Är själv på gång att beställa en Phenom II x4. Är det någon som möjligtvis vet ifall denne passar på ett moderkort med AM3+ sockel? Mycket prat om att AM3+ processorer är bakåtkompatibla med AM3-brädor men andra hållet är det tyst om. :P

Kassa Google-skillz. Det ska funka bra!

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...