Jump to content

Nytt headset


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Kortfattat, orkar inte skriva så mycket.

Har just nu: Siberia v2.

Vill ha: Bättre. "Helkåpor". Riktigt jävla bra ljud! ;)

Budget: Runt 1200 kr.

Funderat på:

Logitech G35

Logitech G930 (lite över budget dock)

Jag vill inte ha:

Skullcandy

In-ear eller mongobåge.

Edit: Såg just att G930 var väldigt billig på Inwarehouse och CDON (1199:-), men inte i lager.. Men pratade med några som har erfarenhet av dessa, och mikrofonen verkar vara ganska kass i den.

Bonusfråga: Är verkligen Logitechs G35 fortfarande "bäst" för gamingheadset?

Edit 2: Hittade Sennheiser PC360, de ska tydligen vara snäppet bättre än G35.

Någon som har erfarenhet om dessa?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren :)

Mark, jag kikade också på H7, men blev ganska övertygad efter att ha läst detta test: http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennheiser-pc-360-och-steelseries-7h

Min budget var snäppet över H7, eftersom jag nu använder Steelseries Siberia v2.

Kebab, kika på Sennheiser PC 360 om du har lite högre budget.

score_1224808_0.jpg

klicka på bilden för recension och test.

Bara så ni vet, jag bestämde mig ganska fort för Sennheiser PC 360 efter att ha läst en del om de, och såg att min lokala datorbutik hade ett par inne,

så jag bokade att hämta ut de ikväll. Återkommer med recension!

Impulsköp? Mjaa, kanske. Men vill ju njuta av BF3 grymt bra ljud! :D

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att kapa din tråd allt för mycket.. Finns det några bra trådlösa headsets? Sitter på ett Philips SHC8525 men det är ju utan mikrofon. Nu är saken att min mic jag använder (en gammal logitech webcam som inte hittar bilden i win 7 men som micen funkar på) börjar sjunga på sista versen. Skulle vara mycket smidigare med ett trådlöst headset eller ska jag bara köpa mig en ny, billig mic på typ Clas Ohlson?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att kapa din tråd allt för mycket.. Finns det några bra trådlösa headsets? Sitter på ett Philips SHC8525 men det är ju utan mikrofon. Nu är saken att min mic jag använder (en gammal logitech webcam som inte hittar bilden i win 7 men som micen funkar på) börjar sjunga på sista versen. Skulle vara mycket smidigare med ett trådlöst headset eller ska jag bara köpa mig en ny, billig mic på typ Clas Ohlson?

Jag har hört att dom här är ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du ha bäst ljud vill du ju verkligen inte köpa "gaming headset". Köp hellre ett par riktigt fina hörlurar med en fristående mikrofon. Denna har jag själv, har inte fått några klagomål ännu.

Det är skillnad på ett par vanliga hörlurar och ett par som är anpassat för gaming. Om man spelar mer än man lyssnar på musik/ser film så är det definitivt att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du ha bäst ljud vill du ju verkligen inte köpa "gaming headset". Köp hellre ett par riktigt fina hörlurar med en fristående mikrofon. Denna har jag själv, har inte fått några klagomål ännu.

Just PC360 är dock rätt sick allround-lurar, Sennheiser kan sin grej så att säga. Annars håller jag med, har fått avsmak för plastiga budgetheadset efter att ha förbrukat allt för många genom åren.

Det är skillnad på ett par vanliga hörlurar och ett par som är anpassat för gaming. Om man spelar mer än man lyssnar på musik/ser film så är det definitivt att föredra.

Om man föredrar dåligt ljud framför vettigt så är gamingheadset definetivt att föredra. Annars finns det OFTAST mer att hämta från hörlurs-mikrofon-combon. Men to be fair så spelar ljud mindre roll i spel än vad man vill tro, förutom i battlefield kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du ha bäst ljud vill du ju verkligen inte köpa "gaming headset". Köp hellre ett par riktigt fina hörlurar med en fristående mikrofon. Denna har jag själv, har inte fått några klagomål ännu.

Funkar den micen öven om man inte har den nära munnen? Kör trådlöst headset så har ingenstans att fästa den. Just nu har jag micen vid skärmen, så tänkte om det funkar med den micen också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar den micen öven om man inte har den nära munnen? Kör trådlöst headset så har ingenstans att fästa den. Just nu har jag micen vid skärmen, så tänkte om det funkar med den micen också?

Den funkar skitbra för mig på håll också. Jag kan ha mikrofonen liggandes på bordet för att sedan fästa den på headsetet, och polarna märker ingen skillnad på ljudet. Tror till och med att jag råkat ha den liggandes på golvet någon gång, då var det någon som frågade om föräldrarna sov, för jag pratade lite tystare än vanligt. :D

Vet inte om jag har haft grym tur med modellen av mikrofonen, ljudkortet eller om polarna har kassa grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den funkar skitbra för mig på håll också. Jag kan ha mikrofonen liggandes på bordet för att sedan fästa den på headsetet, och polarna märker ingen skillnad på ljudet. Tror till och med att jag råkat ha den liggandes på golvet någon gång, då var det någon som frågade om föräldrarna sov, för jag pratade lite tystare än vanligt. :D

Vet inte om jag har haft grym tur med modellen av mikrofonen, ljudkortet eller om polarna har kassa grejer.

Perfekt, då blir det ett väldigt billigt köp istället för ett helt nytt headset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...