Jump to content

MaCi - Vernissage


Ma__Cipriani
 Share

Recommended Posts

Tjenare, ni som fortfarande tittar in på stunting-delen :) Idag har jag släppt min sista stuntfilm, jag har lagt av och kommer inte att fortsätta av personliga men inga precis märkvärdiga skäl ;) Hållit på med detta i fem års tid och jag känner mig nöjd, haft otroligt roligt med det jag gjort och åstadkommit, och är därför mycket stolt över att få presentera mitt avskeds-solo som jag döpt till "Vernissage". Det var här allting började, och det är här allting slutar eftersom det blev något jävla tjafs på GTAStunting.net i Wasteland Heroes när jag släppte filmen där, eftersom jag tydligen "stal" ett stunt..skitlöjlig historia egentligen för den som är intresserad...men jag gjorde denna film för min egen skull och då gör det ingenting att adminstratören Daffy raderade min tråd ifrån den sidan.

Det här var första gången jag klippte en film, haft mycket roligt att lära mig grunderna i Sony Vegas och tycker personligen att resultatet blev riktigt, riktigt bra B)

Stora tack till Kebab, Qouad, Gof, Tackleberry och framförallt Antepante som jag haft riktigt kul med dessa år! Tack ska ni verkligen ha.

Första delen av filmen är en "best-of" och den andra delen innehåller nya stunts.

Hoppas att det ska smaka! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OJ! Tack snälla, och hah! Jag önskade verkligen skrämma skiten ur nån med vampyren ifrån "Salem's Lot" (udda men det går ju ^^) Överraskad som tusan att Daffy återpostade tråden, hade du inte sagt det hade jag aldrig kollat där igen...sjukt fint att läsa alla kommentarer :cry: Jag kommer inte tillbaka till stuntingen men lär hänga här omkring ibland, speciellt mycket när GTA V kommer ut, som jag väntar tålamodigt på! :)

Återigen, tack som tusan för allting under åren :) Det har varit riktigt, riktigt roligt!

Redigerad av Ma__Cipriani
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu för tiden så ser jag sällan klart på en hel stuntfilm eftersom jag blir så jävla uttråkad.

Jag såg hela.

gj!

aldrig*

...men också jag såg hela. Jag tänkte lämna en kommentar om hur glad jag var över en stuntfilm med skön musik, du förstörde det lite med "part 2", men det är väl ingenting som balladernas ballad inte styr upp, heh.

Vad jag försökte säga var att det var bra skit, rakt igenom!

Jag vet inte vad du har mig att tacka för, men jag är ego nog att bli glad för det! ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan, kul att se er pojkar igen! Tack för att ni tog er tid att se på filmen, fantastiskt trevligt =)

Mathis; Du var där i början, även om du inte minns det, gav tips osv när jag var en gröngöling, såg upp till dig väldigt mycket. Lajnux, du har en "passiv" del i videon om du inte redan märkt det, det sista stuntet i outrot taget ur din och Antepantes film där jag gästade, den första reprisen jag någonsin sparade i GTA. Kommer ihåg det så väl eftersom Antepante gick och åt middag och han satte mig vid datorn i en Borgine och jag lyckades klättra en bra bit på väggen, tyckte att det var riktigt fränt! :D Gof, jag minns hur jävla mycket jag avgudade dig och hur jag totalt drygade mig med att försöka komma med i nån GLS-film ^^

Kebbe; En förbaskat roligt grej som var tvungen att hända PRECIS när allting var färdigt, uppladdat, redo att postas..så det absolute SISTA jag skulle göra innan jag skulle posta tråden var att lägga in Youtube-länken..och KAN DU GISSA VILKEN SEKVENS SOM MINIATYRBILDEN VISADE? :lol: Fick välja en ny och vänta, vänta, vänta..och lyckades till slut figurera ut hur jag kunde skippa förhandsvisningen och ha länken enbart som text :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Historien enligt följande:

I ganska precis mitten på högsommaren, ett halvår efter att vår senaste video "Omicron" släppts och jag och Daffy hade slagit ihop våra bästa stunts till en duo istället för att använda dem i den nya crewfilmen (Deviate II, som Haywire länge talat väl om), så hade vi inte hunnit någon vart alls med den nya filmen och det cirkulerade ideér på ideér, bland annat hade Haywire redan tillverkat ett välgjort intro som presenterade alla oss som "var tänkta" deltagare i filmen -bland annat Feron som tydligen skrek om en comback men som vi inte lär se skymten av).

Därtill hade det talats om att efter introt göra ett så kallat "gruppstunt", där vi alla skulle landa samma stunt och Haywire skulle maskera in alla i samma klipp, eller hur man nu ska säga. Han hade några spots men den han gilade bäst var en BSM is SAiVC som han hade försökt i över ett år med, där man skulle ta sig över vattnet och landa nere i hamnen. Han tyckte att jag skulle testa den, och inom en halvtimme hade jag landat den (även bailat landningen två gånger), tack vare att jag satte upp BSM'en på RÄTT sätt, vilket Haywire inte gjort tidigare och efter att jag förklarat hur han skulle sätta upp den landade han den också. Detta var precis när jag börjat jobba på mitt solo och jag talade om för honom att jag ville använda detta i min film eftersom vi var mycket säkra på att den nya crewfilmen skulle bli klar långt för min film (med tanke på att jag själv skulle både landa en jävla massa stunts till den, klippa och allt jox) och han hade ingenting emot det.

Därefter kom vi i WH överens om att alla skulle försöka landa det stuntet, vilket tog några månader men efter ett tag hade de flesta gjort det och Haywire gjorde en test-klippning som blev mycket bra. Men, själva projektet gick fantastiskt långsamt och jag gjorde allt i min väg för att få det aktivt, som det såg ut så var det ingen som riktigt brydde sig (man kan säga att några bara sade högt och ljudligt "GONNA BE AWESOME DEVIATE II WH SICK STUFF HAYWIRE INSANE EDIT" utan att egentligen ha någon grund att stå på. Jag fixade oss en ny stuntare som är riktigt duktig, Sorcery, för att få honom att bidra med ett antal stunts så att filmen överhuvudtaget skulle kunna göras och han levererade direkt sjuka grejor.

Men allting stod ändå stilla, Haywire verkade inte riktigt intresserad, ingen annan tog tag i någonting och jag som så fort som möjligt ville lägga av, framförallt innan 2012 kände att det omöjligen skulle kunna bli klart inan årsskiftet så efter att jag färdigställt mitt solo, skrev jag en lång text där jag beklagade mig i vår privata sektion, talade om hur det var och varför samt bad om ursäkt för att jag skulle släppa mitt solo inom några minuter som innehöll gruppstuntet. Många som svarade på det blev inte sura alls, utan lyckönskade mig och tackade, därefter PM-ade Daffy mig där han sade att han skulle skicka ett gäststunt istället för att ha med BSM'en i filmen, men jag avslog erbjudandet och återigen beklagade mig för att agera själviskt -för en gångs skull, allting var uppladdat, det hade tagit flera timmar och dagar att göra allting, framförallt editeringen på stuntet var viktig för filmen, hade jobbat otroligt många timmar för att färdigställa det- varpå jag släppte filmen och Daffy skickade ett PM där han sade att han skulle radera tråden. Men jag var så pass less att jag svarade med att säga att det struntade jag fullständigt i hur han gjorde, så länge jag var nöjd med mitt beslut att ha lagt av. Tråden raderades, men när jag läste Kebab's inlägg här ett par timmar senare så märkte jag att han återpostat med orden "..because the cat's out of the bag anyway..", hade inte Kebab sagt att han skrivit i den tråden hade jag mest troligt inte kollat sidan igen.

Efter det har jag inte loggat in på GTAStunting.net, tänker inte göra det heller, eftersom jag lagt av, men kollar kommentarerna som gäst emellanåt och när folk slutat skriva går jag inte längre in där, vill få det ur huvudet eftersom det tog upp för stor del i det dagliga tänket :P

Oh; Haywire talade däreftersom att han inte skulle klippa filmen och skulle mest troligt bli inaktiv eftersom han inte ville känna stressen, och gjorde introt offentligt...som egentligen var onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo..men det var ju befogat med tanke på att jag förstörde er BSM-sak :ermm: Egentligen tycker jag att Jason's ideér sög snopp..gav honom flera chanser men egentligen borde Daffy klippt filmen, inget hände ju i WH alls :( Ser fram emot Deviate II, blir spännande att se hur den blir (om den blir..). Tänker främst på det jag såg av BK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...