Jump to content

Release date?


SilentViper
 Share

Release  

43 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I Expressens lista över de mest efterlängtade spelet 2012 påstår de att GTA V kommer släppas i maj i år. Finns det någon källa bakom detta?

Verkar inte maj lite för nära inpå? Jag menar, hur lång tid var det mellan första trailern till IV och releasedagen? Typ 1½ år?

Jag tror nog mest på höst/vinter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte maj lite för nära inpå? Jag menar, hur lång tid var det mellan första trailern till IV och releasedagen? Typ 1½ år?

Jag tror nog mest på höst/vinter

Om man tittar på första IV trailern och första V trailern så ser man hur mycket längre dom kommit i utvecklingen. Kolla bara på bilarna, miljöerna. Spelet är nog nära till klart snart. Max Payne 3 kommer i mars och jag tror mycket väl Juni är en månad det kan släppas. Juni eller juli. Rockstar behöver inte direkt bry sig om när spelet ska släppas, för en serie som GTA kommer sälja grymt bra.

Men ska bli spännande att se, IV hade ett skönt datum tycker jag. Älskar att få ett nytt GTA till sommaren att spela på kvällarna när solen lagt sig.

Vet inte om rockstar har börjat ett nytt mönster. Om man kollar på hur dom skötter Max Payne 3 så är det ju nu all info kommer inför releasen. Och samma aggressiva beteende blev det ju med LA Noire också. Men som sagt vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De senaste storspelen Rockstar släppt har väl haft ungefär 6 månader mellan första trailern och release.

Första trailern för L.A Noire (nu snackar jag den riktiga trailern, inte bara concept teasern från 2006) släpptes 11 November 2010 och spelet kom ut 17 Maj 2011. Det är ca 6 månader det. Det är det samt siffrorna 2405 som fått rykterna att börja spridas. Själv tycker jag att det låter helt sinnessjukt. Jag skulle gärna se att spelet är så nära på att släppas, men med tanke på att Max Payne släpps i Mars så tror jag inte att GTA V kommer att släppas för ens i höst någon gång, troligtvis då Oktober.

Anledningen till att de släppte trailern så tidigt då? Det hade gått rykten i åratals, vissa saker hade läckt, och även om det bara var småsaker som några sidokaraktärer och vart spelet utspelade sig så kanske de kände att det var riskfullt att inte göra en officiell announcement. Sedan så hade de inte pratat någonting om GTA-serien alls sedan Episodes From Liberty City kom ut till PS3 och PC, och eftersom att GTA är Rockstars största serie så lär deras aktier inte må så bra av ett så långt tomrum av nyheter om serien, även om deras andra spel också tjänar in bra med pengar.

Kommer det ut Oktober 2012 är det också ungefär tre år sedan det senaste GTA-"spelet" kommit ut, och då pratar jag om när The Ballad Of Gay Tony först släpptes för Xbox 360 den 29 Oktober 2009, och ca fyra år efter GTA IV släpptes. Alltså ca samma tidspann som mellan GTA San Andreas (Oktober 2004) och GTA IV (29 April 2008).

I och med allt detta så känns Oktober som en mycket mer trolig gissning, enligt mig.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VickeX är numera mitt levande Wikipedia! :ph34r:

Och ändå plussar du inte hans inlägg?

Så där utförliga svar ska ha poäng!

Stora ursäkter och poäng givna!

Trololol! Man tackar!

Nu hoppas jag bara att vi får några nyheter om spelet inom en månad, och innan de rampar upp marknadsföringen för Max Payne 3-launchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det låter för långt bort. Men vi får helt enkelt se. Gta SA och IV släpptes på sommaren eller inför sommaren och jag hoppas verkligen V gör det också!

GTA San Andreas släpptes i Oktober 2004 och anledningen till att GTA IV släpptes i April till och börja med var pga. att det blev uppskjutet. Det datum som först var satt som release var 16 Oktober 2007.

Och för långt bort för vad? Självklart vill vi alla ha spelet nu, men det finns ingenting som tyder på att Rockstar Games direkt skulle gå under om spelet släpptes 5 månader senare. R* har Max Payne 3 på väg och de lär säkerligen marknadsföra det fullt ut. Om GTA V skulle släppas bara två månader efter Max Payne 3 är det väldigt sannolikt att Max Payne 3-säljsiffrorna skulle ta stor skada av det, vilket Rockstar Games mest troligt tänkt på och därför inte planerat för ett GTA V-släpp då.

De har inte släppt ett stort spel runt höstperioden sedan GTA San Andreas och de har inget motstånd att oroa sig för om spelet släpps under hösten, då GTA-serien i princip äger open world/sandbox genren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har rätt i det du säger. Hade för mig att SA släpptes på sommaren för kommer ihåg dagen jag fick det. Kanske bara var jag som mixar ihop allt.

Kanske var PC versionen som kom då, ingen aning.

Låter nog mitt hopp styra vad jag tror, vill ha det här spelet grymt mycket. Får se det posetivt, ett R* spel kommer ju snart, får se till att nöta ut det till V kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA San Andreas släpptes i Oktober 2004 och anledningen till att GTA IV släpptes i April till och börja med var pga. att det blev uppskjutet. Det datum som först var satt som release var 16 Oktober 2007.

Och för långt bort för vad? Självklart vill vi alla ha spelet nu, men det finns ingenting som tyder på att Rockstar Games direkt skulle gå under om spelet släpptes 5 månader senare. R* har Max Payne 3 på väg och de lär säkerligen marknadsföra det fullt ut. Om GTA V skulle släppas bara två månader efter Max Payne 3 är det väldigt sannolikt att Max Payne 3-säljsiffrorna skulle ta stor skada av det, vilket Rockstar Games mest troligt tänkt på och därför inte planerat för ett GTA V-släpp då.

De har inte släppt ett stort spel runt höstperioden sedan GTA San Andreas och de har inget motstånd att oroa sig för om spelet släpps under hösten, då GTA-serien i princip äger open world/sandbox genren.

Så när tror du att det släpps?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att de släppte trailern så tidigt då? Det hade gått rykten i åratals, vissa saker hade läckt, och även om det bara var småsaker som några sidokaraktärer och vart spelet utspelade sig så kanske de kände att det var riskfullt att inte göra en officiell announcement. Sedan så hade de inte pratat någonting om GTA-serien alls sedan Episodes From Liberty City kom ut till PS3 och PC, och eftersom att GTA är Rockstars största serie så lär deras aktier inte må så bra av ett så långt tomrum av nyheter om serien, även om deras andra spel också tjänar in bra med pengar.

Ingenting hade väl läkt innan första trailern till V? Det gick rykten om att spelet skulle utspela sig i Los Santos, likväl som i Vice City, London, Washington, Boston etc.

Du nämner också sidokaraktärer, då undrar jag var du har hittat sån info? Om du syftar på "RUSH-ryktet" så skulle jag gärna vilja se var den "infon" är bekräftad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är Rockstar så tyst om detta spel vi har knappt fått nå information endast en trailer på spelet. För menar det borde väl finnas mer nyheter/filmer att släppa om spelet med tanke på dem måste väl ha kommit jäkligt långt med allt. Eller har rockstar alltid vart så här att dem dröjer ut på tiden för att få upp nån hyp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är Rockstar så tyst om detta spel vi har knappt fått nå information endast en trailer på spelet. För menar det borde väl finnas mer nyheter/filmer att släppa om spelet med tanke på dem måste väl ha kommit jäkligt långt med allt. Eller har rockstar alltid vart så här att dem dröjer ut på tiden för att få upp nån hyp?

Det är rockstar, dom är väldigt försiktiga med att släppa saker och trailers kommer med månader emellan, bara ha tålamod och vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...