Jump to content

Breaking Bad


Siana
 Share

Recommended Posts

BreakingBad_1216898_0.jpg

Jag tänkte att det kanske äntligen var dags att ge Breaking Bad en egen tråd istället för att diskutera den i tråden om TV-serier, även fast vi är väldigt få på forumet som följer den!

För de som inte sett Breaking Bad är det en dramaserie med droger i fokus. Den har vissa komiska inslag men har generellt en ganska seriös stämning. Den handlar om kemiläraren Walter White som efter en cancerdiagnos kommer fram till att han vill börja tillverka metamfetamin för att inte lämna sin familj med skulder. Ganska snabbt sugs han in i allt vad kartellverksamhet och polistrubbel heter och förvandlas från en fullfjädrad mes till den framste metamfetamintillverkaren på marknaden.

Serien är uppe i säsong fyra just nu och det kommer nya avsnitt varje måndag.

---

Det har varit ganska lågt tempo i de senaste avsnitten, men det känns som att saker och ting kommer att bli nasty ganska snabbt!

För övrigt låg det papper och saker från Gus restaurang i Gales lägenhet.. Och det är ju en kycklingrestaurang, men Gale är vegetarian!!11

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har glott mig in på säsong 3 och det verkar jäkligt nice, blev väldigt spännande vid slutet av andra säsongen där :D

Ska kolla igenom tredje så fort som möjligt så jag kommer till fjärde!

Märkte att savewalterwhite.com finns på riktigt, lite roligt

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märkte att savewalterwhite.com finns på riktigt, lite roligt

Better Call Saul! ;)

--

Jag har precis kollat klart på säsong 3.

Jag tyckte om Gale! : (

Tycker om serien, men känns lite tråkigt, nästan komiskt att varenda avsnitt tar hand om en katastrof för att sluta med en ny. Blev bättre mot

mitten av säsong 3. Där kunde vissa avsnitt vara bra fast att de inte var i livsfara exakt hela tiden. Nu har jag inte sett något från säsong 4 än. Men det verkar gå tillbaka till det gamla stuket.

Mike är däremot hur skön som helst! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har ganska nyligen dragit mig igenom första säsongen och konceptet gillar jag skarpt, tycker dock att serien är alldeles för seg. Får se om jag plockar upp andra säsongen någon gång i framtiden.

Jag minns inte exakt tempot i början men jag törs nog säga att det blir intensivare säsong 3 och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...