Jump to content

Funktionsidé


Boomer
 Share

Recommended Posts

Så, mitt i mitt spelande av det GTA4 så kom jag att tänka på hur forumet saknar en funktion som skickar en notifiering om man blivit citerad eller nämnd någonstans (hashtag, typ). Vore inte detta en alldeles utmärkt funktion? FZ tog in något sånt här efter sin enorma uppdatering vilket har lett till att forumet fått nytt liv i sig, och det kanske vore exakt vad GTASajten behöver som ett sista tappert försök till att överleva tills nästa GTA-spel släpps.

Fast jag kanske är helt ute och cyklar. Jag återvänder i vilket fall till mitt spelande nu och så får vi se vad det goda folket har att säga om frågan framöver.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det här borde hända:

(Testing testing)

Detta ska komma upp utav sig själv? Allt som händer för mig är en grå etta uppe i rullistan som jag kan expandera där det står:

eXotic quoted a post you made

20 July 2011 - 02:13

Inte så speciellt tydligt ändå. Bättre än inget antar jag dock.

*

Vi närmare eftertanke så kan det ha varit fel inställningar ändå. Detta skall undersökas mer noggrant.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta ska komma upp utav sig själv? Allt som händer för mig är en grå etta uppe i rullistan som jag kan expandera där det står:

eXotic quoted a post you made

20 July 2011 - 02:13

Inte så speciellt tydligt ändå. Bättre än inget antar jag dock.

*

Vi närmare eftertanke så kan det ha varit fel inställningar ändå. Detta skall undersökas mer noggrant.

Ja det ska komma per automatik, jag har både ettan i hörnet bredvid min profilbild och den där popup:en. Du får pilla runt lite bland inställningarna och se vad du kan hitta.

Edit: Det var visst inte så svårt att hitta. :P

Notifikationsinställningar

* Visa en popup-ruta när jag får en inline-notifikation

Detta val gör att en popup-ruta (ej nytt fönster/flik) visas när du får en ny notifikation c

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det ska komma per automatik, jag har både ettan i hörnet bredvid min profilbild och den där popup:en. Du får pilla runt lite bland inställningarna och se vad du kan hitta.

Edit: Det var visst inte så svårt att hitta. :P

Notifikationsinställningar

* Visa en popup-ruta när jag får en inline-notifikation

Detta val gör att en popup-ruta (ej nytt fönster/flik) visas när du får en ny notifikation c

Ettor får jag nu överallt känns det som efter att jag kryssade i det mesta där, men en sån där fin ruta du visade ser jag inte. Men tack i vilket fall, nu blir det väl lite lättare att hänga med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ettor får jag nu överallt känns det som efter att jag kryssade i det mesta där, men en sån där fin ruta du visade ser jag inte. Men tack i vilket fall, nu blir det väl lite lättare att hänga med. :)

Jag gör ett försök att guide:a.

Klicka på pilen till höger om "ettan" > Visa alla notifikationer > Notifikationsinställningar i menyn till vänster > Kryssa i Visa en popup-ruta när jag får en inline-notifikation.

Fuskedit: Fast det är ju samma sida som all kryssningar du verkar ha gjort, så det kanske bara inte fungerar för dig. Eller så missade du den funktionen, nåja. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem orkar få mail om allting hela tiden, det räcker väl med Facebook som ger en 100 mail per vecka. Notifikation i infoboxen räcker gott och väl för att man ska kunna hänga med! :)

Däremot börjar jag irritera mig grundligt på den bugg som sker med klickeriet. Om man inte trycker på den gröna info-ettan vid ens avatar och sen klickar på "citerade ett inlägg" DÄR, utan istället trycker på "citerade ett inlägg"-rutan som ligger ovanför shoutboxen, visas ettan fortfarande vid ens avatar som om man aldrig kollade citeringen eller PM-et över huvud taget. Enda sättet att lösa det är att klicka på info-ettan och göra exakt samma procedur man just redan genomgått. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem orkar få mail om allting hela tiden, det räcker väl med Facebook som ger en 100 mail per vecka. Notifikation i infoboxen räcker gott och väl för att man ska kunna hänga med! :)

Däremot börjar jag irritera mig grundligt på den bugg som sker med klickeriet. Om man inte trycker på den gröna info-ettan vid ens avatar och sen klickar på "citerade ett inlägg" DÄR, utan istället trycker på "citerade ett inlägg"-rutan som ligger ovanför shoutboxen, visas ettan fortfarande vid ens avatar som om man aldrig kollade citeringen eller PM-et över huvud taget. Enda sättet att lösa det är att klicka på info-ettan och göra exakt samma procedur man just redan genomgått. >_<

För mig fungerar det att bara klicka på pilen bredvid ettan så att listan kommer ned, sedan klickar jag utanför så att listan försvinner. Nästa gång jag uppdaterar forumet genom att klicka mig runt så är siffran borta.

Edt: Eller jaha, du menar PM-siffran? Ja den är lite lurigare. :/

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...