Jump to content

E3 2011


Jacker
 Share

Recommended Posts

Tomb Raider PC, PS3, XBox 360 (2012)

Tomb Raider serien rebootar IGEN efter bara 2 spel (3 om man räknar remaken av orginalet). Den här gången handlar det om Lara Crofts allra första äventyr och hur hon blev en överlevare. Påväg till sitt första äventyr så går hennes skepp under i en storm och hon hamnar på en båtkyrkogård mitt ute i havet.

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-tomb-raider/714561

Spelet verkar intresant men jag är hemskt trött på reboot. Speciellt när de verkar totalt onödiga. Legend och remaken av orginalet var stora hits och även om Underworld inte fick lika mycket beröm så krävdes det knappast en reboot igen. Det värsta är att om den här nya floppar så får vi säkerligen ännu en reboot.

Visst, jag var även lite kristisk till första rebooten (Legends) men där fanns iallafall en orsak bakom det för Tomb Raider spelen hade bara fallit och behövde en omstart men den här gången så är det totalt onödigt även då Legends var baserat på filmernas värld. Speciellt underligt är det då det är samma team som gjorde de andra 3 spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och gluttar på ME just nu.

Jag tänkte bara höra om det finns något sätt att se repris på en konferens, för Sony ska ju ha sin klockan två inatt om jag räknat fel. Vilket inte passar så bra i och med att jag ska in till skolan imorgon, så jag tänkte kolla om ni vet någon länk där jag kan kolla på konferensen i efterhand när jag kommer hem imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och gluttar på ME just nu.

Jag tänkte bara höra om det finns något sätt att se repris på en konferens, för Sony ska ju ha sin klockan två inatt om jag räknat fel. Vilket inte passar så bra i och med att jag ska in till skolan imorgon, så jag tänkte kolla om ni vet någon länk där jag kan kolla på konferensen i efterhand när jag kommer hem imorgon.

Både gamespot och gametrailers lägger upp presskonferenserna om jag inte minns fel.

Also, det nya NFS verkar imo. mer intressant än vad Hot Pursuit var, det känns som att de vill fokusera lite mer på story igen!

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...