Jump to content

Windows 8


Pixiegnom
 Share

Recommended Posts

En kort fråga: Jag köpte en dator från NetonNet efter rekommendationer från er.

Detta var typ ett år sedan, nån tråd finns.

Jag glömde då att kopiera hela operativsystemet när jag fick datorn. Nu har datorn mer virus än en gatflicka...

Jag har alltså ingen kopia på operativsystemet, och jag har fått för mig att man inte kan få bort all sk*t från datorn utan att formetera den, vilket man bör göra ibland.

Vad hade er lösning varit, bortsett från att ladda ner OS illegalt. Vilket mest verkar leda till diverse problem.

Kan man få bort allt så den blir snabbare eller det är bara att köpa som gäller. (vilket inte heller är ett realistiskt alternativ då OS troligtvis är dyrare än vad datorn var)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för problem tänker du på nu?

Fick du en nyckel till? I sådana fall kan du ladda hem Windows direkt från Microsoft, bränna på skiva och formatera för att sedan mata in nyckeln.

att det inte funkar som det skall, varje uppdatering för med sig ytterligare problem etc. Försökte installera PS en gång men det slutade med att jag la ner projektet eftersom det i princip var omöjligt att få det att fungera enligt kommentarerna.

Nej, fick ingen till

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

att det inte funkar som det skall, varje uppdatering för med sig ytterligare problem etc. Försökte installera PS en gång men det slutade med att jag la ner projektet eftersom det i princip var omöjligt att få det att fungera enligt kommentarerna.

Nej, fick ingen till

Det berodde förmodligen på annat än ditt operativsystem, möjligtvis att du plockade en dålig version, men jag tror inte det heller.

Nåväl, jag vet inte hur den fungerar. Men det finns en funktion som heter: "Skapa en återställningsenhet." Du måste ha en USB-sticka för att kunna köra den verkar det som. Testa om den fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det berodde förmodligen på annat än ditt operativsystem, möjligtvis att du plockade en dålig version, men jag tror inte det heller.

Nåväl, jag vet inte hur den fungerar. Men det finns en funktion som heter: "Skapa en återställningsenhet." Du måste ha en USB-sticka för att kunna köra den verkar det som. Testa om den fungerar.

Det var det jag gjorde på gamla datorn när den var ny. Gör jag så nu kommer ev virus med. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det jag gjorde på gamla datorn när den var ny. Gör jag så nu kommer ev virus med. :/

Det är inte återställningspunkt du tänker på då?

Eller är det samma sak? Jag har aldrig använt återställningsinställningarna, eller recoveryskivor eller något sådant, jag bara formaterar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kort fråga: Jag köpte en dator från NetonNet efter rekommendationer från er.

Detta var typ ett år sedan, nån tråd finns.

Jag glömde då att kopiera hela operativsystemet när jag fick datorn. Nu har datorn mer virus än en gatflicka...

Jag har alltså ingen kopia på operativsystemet, och jag har fått för mig att man inte kan få bort all sk*t från datorn utan att formetera den, vilket man bör göra ibland.

Vad hade er lösning varit, bortsett från att ladda ner OS illegalt. Vilket mest verkar leda till diverse problem.

Kan man få bort allt så den blir snabbare eller det är bara att köpa som gäller. (vilket inte heller är ett realistiskt alternativ då OS troligtvis är dyrare än vad datorn var)

Har varit inne på det. men här är problemet: jag köpte datorn efter tips från er. På cdon eller vad det var.

Man fick windows 7 tror jag till.

Men jag glömde helt av att kopiera allt när jag fick den. och jag fick ingen skiva till och de vill inte skicka nån till mig sa de.

Så som jag kan se det, finns bara ett alt. ochd et är att ladda hem skiten olagligt. men det är ett jäkla meck med att få det att funka(?)

Eller så får jag ta in vista som jag hade på förra datorn. =/

Vad anser ni att jag borde göra?

Om du får så här mycket virus (eller är det "virus"?) bör du nog se över dina surfvanor. För övrigt är det problemfritt att leta OS i buskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte tänka mig att infekterade filer följer med när man skapar en återställningsenhet... Eller? Detta är lite intressant faktiskt, för jag ska hjälpa min syster att formatera laptopen och jag har än så länge ingen aning om hur det kommer att gå till. :P

Nej jag uppfattade det som att man skapar en enhet som man sedan kan använda att återställa datorn med, till exempel en USB-sticka. Däremot så undrar jag vad man återställer till. Bara ett OS, precis som efter formatering?

Ska du formatera syrrans laptop eller återställa den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...