Jump to content

Najs eller bajs V: Potatis


Umberto
 Share

Recommended Posts

Bortsett från färskpotatis/nypotatis kan jag inte tänka mig att äta med skalen på så skalandet drar drastiskt ner potatisbetyget för min del. Det är väldigt opraktiskt att behöva sitta i tio minuter och skala brännheta potäter när man är vrålhungrig. Och visst, man kan skala dem i förväg men de ska fortfarande skalas... :rolleyes: Sen jag flyttade hemifrån äter jag potatis bara varannan vecka på sin höjd.

+1

Potatis är riktigt najs, förutom skalandet... (Samma sak med räkor!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men jag känner flera haters. Faktiskt lite förvånad att gtasajtarna är så positiva :)

Instämmer.

Nullade, ibland rä det gott och ibland inte. Beror på potatisens kavlité, dagar sedan plockning och tilllagning.

Här snackar vi finsmakare. :naughty:

Jag tycker att potatis är najs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tveklöst najs. Gratänger, kokt, stekt, råstekt... mmm.

Det går dock att screwa upp kokt potatis så den blir vattnig eller spricker och det är mindre najs.

Edit: Tycker förresten att det är jävligt dåligt och tråkigt att det inte längre står vilken sorts potatis det är på potatislådorna. För några år sedan kunde man alltid se om det var King Edward, Vit drottning, bintje eller whatever det var man köpte.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...